گزارشی از دیدارهای ۲۴ساعت اخیر رئیس‌جمهور منتخب

بیشتر از آنچه هستم، بزرگم نکنید

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در مراسم تجلیل از اعضای ستاد مرکزی خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: الان وارد گودی شده‌ایم که اگر مردم ایران نباشند و همه دست‌به‌دست هم ندهیم و برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و این را نپذیریم که باید از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم و این‌که نپذیریم باید بر‌اساس عدالت و انصاف عمل کنیم، همه شعارهایی که داده‌ایم باد هوا خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۶۳۴۵
 
وی خطاب به مردم و هواداران خود گفت: تلاش نکنید که من را بیشتر از آنچه هستم بزرگ کنید؛ همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم؛ چراکه تمام پیامبران و امامان برای برپایی حق میان مردم آمده‌اند.رئیس‌جمهور منتخب اظهار کرد: باید به یکدیگر کمک کنیم تا در ابتدا بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؛ اگر توقع را خیلی بالا ببریم، ناراحت و معترض می‌شویم که چرا آنچه که می‌خواستیم محقق نشد؛ ما در ابتدا باید بدانیم که چه داشته‌ایم و داریم و انتظار داریم که کدام توقعات برآورده شود. آیا می‌توانیم با داشته‌های موجود همه خواسته‌ها را اجرایی کنیم؟ آیا اگر نتوانستیم این خواسته‌ها را اجرایی کنیم باید به یکدیگر بگوییم که بی‌عرضه هستی؟
پزشکیان ادامه داد: آنچه امروز داریم مشکلات اقتصادی، تحریم، اختلافات قومیتی، جنسیتی و سایر مشکلات است؛ در ابتدا باید این مشکلات را برطرف کنیم و دست به دست هم دهیم و بر اساس داشته‌های خود طرحی نو دراندازیم و کار دیگری انجام دهیم و رفتار دیگری ایجاد کنیم. باید به همدیگر کمک کنیم که انتظارات را بر اساس داشته‌هایمان در جامعه ایجاد کنیم نه اینکه انتظارات را آن‌قدر بالا ببریم که قابل تحقق نباشد.
وی تصریح کرد: من به‌عنوان یک فرد با تمام وجود شبانه‌روز تلاش خواهم کرد به مردم، کشور و باور و اعتقادمان خدمت کنم و تلاش خواهم کرد جز عدالت و انصاف کار دیگری نکنم و برای این عدالت و انصاف نیز لاجرم به اصلاحات نیاز داریم. من نمی‌فهمم با چه کسی مخالف هستم، بلکه معتقدم که باید رفتار و نگاه‌مان را اصلاح کنیم و نوع تخصیص منابع، سمت‌ها و قدرت‌ها و همه آن چیزی را که هست، تغییر دهیم و این به اصلاحات نیاز دارد. اصلاحات دفاع از فرد، گروه یا جناحی نیست، بلکه به این معناست که راهی را برویم که انصاف و عدالت در کل کشور مستقر شود و همه مردم ایران بتوانند از آن بهره ببرند.
رئیس‌جمهور منتخب ادامه‌ داد: معتقدم اگر به نخبگان، توانمندان، تولیدکنندگان، کارخانه‌داران و همه آنهایی که بلدند کاری بکنند، میدان بازی بدهیم و حق را به حق‌دار بدهیم، ایرانی قادر است که عزت و سربلندی را دوباره به خاک این سرزمین برگرداند.
 
واکنش به سخنرانی نتانیاهو
رئیس‌جمهور منتخب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به حضور و سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا نوشت: نه جنایت کشتن مردم بیگناه و کودکان بی‌پناه را می‌توان نادیده گرفت و نه جنایتکار را می‌توان با تشویق ایستاده تطهیر کرد. 
و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ ، خون بی‌گناه هیچ‌گاه ظالم را رها نمی‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها