در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

افتخار دیگری برای مقاومت یمن

مقاومت یمن در عملیات اخیر خود مدال افتخار دیگری به دست آورده است، چراکه بار دیگر ثابت کرد که صهیونیست‌ها آسیب پذیر هستند و بر خلاف اینکه هزینه بسیاری برای ترمیم سامانه گنبد آهنین انجام داده‌اند. اما نتوانسته‌اند که در برابر عملیات یمن اقدامی انجام دهند.
مقاومت یمن در عملیات اخیر خود مدال افتخار دیگری به دست آورده است، چراکه بار دیگر ثابت کرد که صهیونیست‌ها آسیب پذیر هستند و بر خلاف اینکه هزینه بسیاری برای ترمیم سامانه گنبد آهنین انجام داده‌اند. اما نتوانسته‌اند که در برابر عملیات یمن اقدامی انجام دهند.
کد خبر: ۱۴۶۵۲۵۷
نویسنده جعفر قنادباشی | تحلیلگر مسائل بین‌الملل

حمله پهپادی یمن به تل‌آویو نشان می‌دهد که مقاومت یمن در تلاش است تا همه استثنائات افتخارآمیز جنگ را به دست بیاورد. لازم به یادآوری است که یمنی‌ها جنگی را از راه دور علیه رژیم صهیونیستی شروع کرده‌اند که هدف آن حمایت از کودکان غزه است. در واقع می‌توان گفت چنین جنگی که ماهیت انسانی دارد در تاریخ بی‌نظیر است، زیرا جنگ‌های جهان به دلایلی مانند قدرت طلبی، گسترش قلمرو و یا منافع اقتصادی رقم خورده‌اند. اما مقاومت یمن برای دفاع از کودکان مظلوم و بی‌پناه غزه می‌جنگد.

عملیات اخیر مقاومت یمن نشان از افزایش توانمندی‌های آن‌ها دارد. اظهارات سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز چنین رویکردی را تایید می‌کند، چراکه او درباره حمله پهپادی به تل آویو تاکید کرده است که یک عملیات نظامی ویژه انجام شده است. آن طور که او توضیح داده این عملیات با پهپاد جدیدی به نام «یافا» انجام شد.

به این ترتیب می‌توان گفت مقاومت یمن در عملیات اخیر، مدال افتخار دیگری به دست آورده است، چراکه بار دیگر ثابت کرد که صهیونیست‌ها آسیب پذیر هستند و بر خلاف اینکه هزینه بسیاری برای ترمیم سامانه گنبد آهنین انجام داده‌اند‌ اما نتوانسته‌اند که در برابر عملیات یمن اقدامی انجام دهند.

افزون بر این عملیات پهپادی یمنی‌ها نشان می‌دهد که سیستم اطلاعاتی صهیونیست‌ها دیگر قابل ترمیم نیست و آن‌ها دیگر قادر به دفاع نیستند و از نظر نظامی نیز نمی‌توانند، پاسخگو باشند.

این در حالی است که مقاومت یمن اقدامات موثر دیگری نیز تاکنون انجام داده است. برای نمونه در تمام جهان هیچ کشوری به این شکل کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را در عرصه نظامی به چالش نکشیده بود؛ بنابراین درباره تاثیرات اقدام اخیر مقاومت یمن نیز می‌توان گفت عملیات پهپادی آن‌ها سبب افزایش اعتراضات داخلی در اسرائیل می‌شود.

افزون بر این اثرات این رویکرد را در منطقه نیز می‌توان مشاهد کرد، زیرا این اقدام توانمندی یمنی‌ها را اثبات می‌کند. این درحالی است که عربستان نیز چندین سال است علیه آن‌ها می‌جنگد. با این حال‌ اما یمنی‌ها توانمندی خود را حفظ کرده‌اند و این روز‌ها با اهداف انسانی علیه رژیم صهیونیستی از راه دور می‌جنگند و این رویکرد مقاومت یمن در دفاع از مردم مظلوم غزه در تاریخ ثبت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها