مرغ پرسپولیسی‌ها یک پا دارد؛ بیرانوند بی بیرانوند

مغضوب سرخ!

تراکتور،سپاهان و تیم روسی چرا با بیرانوند قرارداد نمی‌بندند؟

ترس از شکایت پرسپولیس و خطر محرومیت

شکایت باشگاه پرسپولیس در کمیته تعیین وضعیت، بیرانوند، تیم‌ها و البته باشگاه تراکتور را با مشکل روبرو کرده است؛طوری که آنها به دلیل ترس از شکایت پرسپولیس و احتمالا محرومیت فعلا دست به کاری نمی‌زنند.حتی چند روز پیش زنوزی، مالک تراکتور دستور داد فعلا روند مذاکره و امضای قرارداد با بیرانوند را متوقف کنند.
کد خبر: ۱۴۶۴۶۵۹
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش
 
تیم‌ها از چه چیزی می‌ترسند؟
دادگاه پرسپولیس و بیرانوند چند روز پیش در کمیته تعیین وضعیت برگزار شد. روز پنجشنبه هم معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس مصاحبه کرد و گفت که تا روز یکشنبه مستندات دیگری را هم به این کمیته ارائه خواهند داد تا پرونده‌شان در این دادگاه تکمیل شود. در این بین پرسپولیسی‌ها درخواست غرامت کرده‌اند و معتقدند در صورت پیروزی آنها در این پرونده جدا از محرومیت ۴ تا ۹ ماهه، بیرانوند باید غرامتی در حدود ۲۰ میلیارد و ۸۷۵ میلون تومان به پرسپولیسی‌ها بدهد.به همین دلیل هم هست که تیم‌هایی مثل تراکتور فعلا دست نگه داشته‌اند تا ببینند رأی کمیته وضعیت به نفع کدام یک از طرفین داده خواهد شد. البته این یک روی سکه است. اگر بیرانوند در این پرونده برنده باشه چه اتفاقی خواهد افتاد؟طبیعی است که فسخ او قانونی خواهد بود و چه بسا در بازار نقل و انتقالات او با رقمی بیشتر به تیم جدیدش خواهد رفت.

پیمان یوسفی:احساس می‌شود دست پرسپولیسی‌ها پر است
مجری برنامه ورزش و مردم صبح روز گذشته بخشی از برنامه‌اش را به بیرانوند اختصاص داده بود. در این بخش درباره زوایای زیادی از پرونده شکایت پرسپولیسی‌ها بحث و تبادل نظر شد که جمع‌بندی آن را یوسفی این طور تفسیر کرد:«احساس می‌شود دست پرسپولیسی‌ها در این پرونده پر باشد.»
 
مرغ پرسپولیسی‌ها یک پا دارد؛ واسطه بی واسطه!
مدیران پرسپولیس که به تبعیت از ناراحتی هواداران تیم از رفتار بیرانوند حسابی دلخور هستند هیچ واسطه‌ای برای مذاکره را قبول نکرده‌اند و بر این عقیده هستند که در این شکایت پیروز خواهند شد.در هفته های احیر خبرهای زیادی رسید مبنی بر این‌که بیرو از طریق وکیلش واسطه فرستاده تا اختلاف‌ها کنار گذاشته شود و بیرانوند یک بار دیگر پیراهن این تیم را بر تن کند اما ظاهرا هیچ چیزی مورد قبول سرخ‌ها نیست و آنها می خواهند همه چیز از طریق مراجع قانونی دنبال شود.
 
بیرانوند برنده نباشد تیم ملی هم از دست می رود
اگر یک درصد علیرضا بیرانوند و وکیلش در این پرونده برنده نباشند اتفاق های عجیب و غریبی برای آنها خواهد افتاد.جدا از کنار گذاشته شدن از پرسپولیس، محرومیت و شاید غرامت میلیاردی، نتیجه این دادگاه می‌تواند ضربه بزرگی به دوران حرفه‌ای بیرو بزند. برنده شدن پرسپولیس در دادگاه کمیته تعیین وضعیت محرومیتی ۴ تا ۹ ماهه برای بیرانوند به همراه خواهد داشت و نه تنها یک فصلش در لیگ برتر از دست خواهد رفت بلکه شاید با توجه به بازی‌هایی که تیم ملی پیش رو دارد جایگاهش را در تیم‌ملی نیز از دست بدهد. چرا که او با این محرومیت تقریبا نیمی از بازی‌های تیم‌ملی را در مرحله مقدماتی جام جهانی از دست خواهد داد.
 
۲ گزینه خارجی، یکی داخلی در لیست انتظار
پرسپولیس برای جانشینی بیرانوند یک گزینه داخلی و یکی دو گزینه خارجی مد نظر دارد و مذاکرات مقدماتی با آنها را پیش برده است. آنها ابتدا سراغ گزینه اول و آخر داخلی خود یعنی محمدرضا اخباری رفتند که چند فصل برای تراکتور بازی کرد و فصل گذشته گلر گل‌گهر سیرجان بود. واقعیت این‌که اخباری همچنان با باشگاه سیرجانی قرارداد دارد اما با توجه به وجود بند فسخ در قراردادش باید شرایط جدایی او فراهم شود. از طرفی اخباری برای مذاکره نهایی با پرسپولیس منتظر تعیین تکلیف و آخرین وضعیت بیرانوند است چرا که نمی‌خواهددرتیمی بازی کندکه باحضور بیرانوند احتمال نیمکت‌نشینی‌اش بالامی‌رود.ازسوی دیگر این دروازه‌بان برای دریافت رضایتنامه خود باید مبلغ سنگینی به گل‌گهر پرداخت کند و به همین دلیل فعلا وارد مذاکره با باشگاه سیرجانی نشده است. همچنین باید در نظر داشت باشگاه پرسپولیس احمد گوهری را نیز در اختیار دارد و شاید پس از یک فصل حضور قرضی در آلومینیوم او را برگرداند که این مسأله هم به ماجرای بیرانوند گره خورده است. همچنین شنیده شده باشگاه پرسپولیس تصمیم دارد در صورت جدایی قطعی گوهری و پیوستن احتمالی‌اش به باشگاه اراکی دروازه‌بان دیگری را از کشورهای آسیای میانه یا اروپایی به خدمت بگیرد. فعلا تنها چیزی که می‌توان گفت این‌که در صورت قطعی شدن جدایی بیرانوند، اخباری گزینه نخست پرسپولیس خواهد بود و همزمان با در نظر داشتن این گزینه مذاکره با دو گلر خارجی نیز جریان دارد تا باشگاه پرسپولیس زمان کمتری را برای تعیین دروازه‌بان‌های فصل آینده صرف کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها