دولت سیزدهم چگونه دهه ازدست رفته ۹۰را پشت‌سر‌ گذاشت و نهاد دولت را احیا کرد؟

شهید رئیسی پایان بخش بی‌دولتی

مسیر شهید رئیسی الگویی برای دولت چهاردهم

امروز رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تبریک به رئیس جمهور منتخب، ایشان را به ادامه راه شهید رئیسی توصیه کردند.
امروز رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تبریک به رئیس جمهور منتخب، ایشان را به ادامه راه شهید رئیسی توصیه کردند.
کد خبر: ۱۴۶۳۷۴۱
نویسنده غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

با توجه به تقدیر و تجمید رهبر معظم انقلاب از عملکرد رئیس جمهور شهید این تاکید و سفارش معنای خاص خود را پیدا می‌کند، چون شهید رئیسی مسائل کشور را به مذاکره با غرب گره نمی‌زد بلکه با تمام توان خود ظرفیت‌های داخلی کشور به کار می‌گرفت و از آن طرف موضوع گفتگو با اروپا را بر اساس منافع ملی پی گرفت.
نکته دیگر سخت کوشی و خستگی ناپذیری رئیس جمهور شهید بود که همگان کاملا به این واقعیت پی بردند و قدردان زحمات او بودند و از این رو است که تشیع پیکر شهدای خدمت با استقبال میلیونی جامعه ایران مواجه شد.

موضوع بعدی سیاستگذاری شهید جمهور و دولت سیزدهم در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی که روی ریل درست آن پیش می‌رفت و در عین حالی که دولت نگاهی به تامین معیشت مردم داشت در کنار آن زیربنا‌های کشور هم توسعه پیدا کرد و طرح‌های نیمه تمام به ثمر رسید و از دیگر سو تلاش شد که از طریق دادن کالا‌های یارانه‌ای به خانواده‌های هفت دهک، سفره آن‌ها را پر و پیمان کند. 

در بعد اجتماعی هم ما با رئیس جمهوری سروکار داشتیم که برای خدمت رسانی به مردم شب و روز نمی‌شناخت و برای او تعطیلی معنایی نداشت و بواسطه همین رویکرد هم گلایه نمی‌کرد که شرایط اجازه نمی‌دهد کار کنم. او با مردم به مناسبت‌های مختلف و سفر‌های استانی به صورت مستقیم و چهره به چهره ارتباط برقرار می‌کرد و در وقایع و حوادث غیر مترقبه مثل سیل و زلزله در کنار مردم بود.

گذشته از این در بعد مسائل بین المللی هم تلاش گسترده‌ای از سوی دولت سیزدهم صورت گرفت تا روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های همسایه تقویت شود که حاصل آن افزایش صادرات غیر نفتی بود و علاوه بر این تحریم‌ها هم با جدیت دور زده شد و با این کار توانستیم به کشور‌های متعددی نفت و کالا‌های دیگر صادر کنیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های شهید رئیسی نگاه ملی او بود. شهید جمهور اگرچه از نظر فکری اصولگرا بود و جزو زعمای این جریان به شمار می‌رفت و در جامعه روحانیت مبارز عضویت داشت و اساسا خاستگاه او در جریان انتخابات ریاست جمهوری متعلق به این نگاه بود، اما به هیچ وجه وابستگی حزبی و تشکیلاتی با هیچ جریان، گروه و دسته‌ای نداشت و در بسیاری از مواقع، چهره‌های مختلفی از جناح‌های گوناگون دعوت و در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی، دانشگاه های، هنر و فرهنگ با آن‌ها مشورت می‌کرد. 

شهید جمهور در حوزه مدیریت قوه مجریه مسیری ستودنی را برگزید و از این جهت رفتار او قابل الگو گرفتن است و از این رو است که رهبر معظم انقلاب در پیامشان به رئیس جمهور منتخب تاکید کردند که دولت چهاردهم ادامه دهنده طریق شهید رئیسی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها