گزارشی از مستند‌های شبکه افق پیرامون حقوق‌بشر آمریکایی

سلام به آینده در بزرگراه همت

شبکه افق، مجموعه‌ای از مستند‌های تک‌قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و با محوریت «هفته افشای حقوق‌بشر آمریکایی» برای این هفته تدارک دیده است. بر این اساس، مجموعه مستند دو قسمتی «رنگ مراقبت» با بررسی این‌که چگونه افراد رنگین‌پوست از مراقبت‌های بهداشتی غیراستاندارد در آمریکا رنج می‌برند و به طور خاص به دو سالی که دنیا درگیر کرونا بود، می‌پردازد که چطور اقلیت‌ها و رنگین‌پوست‌های آمریکایی به طور واضح شاهد تبعیض بودند، شنبه و یکشنبه حوالی ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.
شبکه افق، مجموعه‌ای از مستند‌های تک‌قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و با محوریت «هفته افشای حقوق‌بشر آمریکایی» برای این هفته تدارک دیده است. بر این اساس، مجموعه مستند دو قسمتی «رنگ مراقبت» با بررسی این‌که چگونه افراد رنگین‌پوست از مراقبت‌های بهداشتی غیراستاندارد در آمریکا رنج می‌برند و به طور خاص به دو سالی که دنیا درگیر کرونا بود، می‌پردازد که چطور اقلیت‌ها و رنگین‌پوست‌های آمریکایی به طور واضح شاهد تبعیض بودند، شنبه و یکشنبه حوالی ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.
کد خبر: ۱۴۶۲۷۴۴

همچنین مستند «یکی بود یکی نبود» داستان آدم‌هایی را روایت می‌کند که می‌توانستند زندگی عادی داشته باشند. انسان‌هایی که آمدند، زندگی کردند، تاثیری بر جهان پیرامون خود گذاشتند و رفتند، اما یک اتفاق، باعث شد تاثیر عمیق‌تری از خود برجای بگذارند. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

مجموعه مستند «بزرگراه همت» می‌کوشد تا با دوربینی بی‌تکلف، راوی قصه‌های نابِ مجاهدانِ فرهنگ و دستاورد‌های ارزشمند آن‌ها باشد و کشور به کشور، استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا، می‌بوید و می‌جوید تا دید‌بان و پاسدار آورده‌های فرهنگی تمدن نوین اسلامی باشد.

«بزرگراه همت» نام مستندی سریالی است که به معرفی کنشگران شاخص و برجسته عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد و فصل پنجم این مجموعه مستند شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه افق پخش می‌شود.

مجموعه مستند «قلب ایران» به سفر و گردشگری‌های طولانی‌مدت روی زمین می‌پردازد، در خلال آن جاذبه‌های طبیعی خوزستان را هم به تصویر می‌کشد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا پنجشنبه حوالی ساعت ۷ صبح از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «از زمین خاکی» که در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده، شعار جهش تولید را مدنظر قرار می‌دهد و شنبه تا جمعه ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «مهران تا مهران» به کارگردانی محمد زارع، روایتی از آزادسازی شهر مهران است که یکشنبه‌شب حوالی ساعت۲۲ روی آنتن شبکه افق می‌رود.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت‌محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۱۱ تیر ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

همچنین مستند «چهل سال یک زندانی» درباره مردی است که خانواده‌اش سال‌ها قبل به علت عضویت در گروه انقلابی MOVE در فیلادلفیا زندانی شده اند و او سعی دارد بی‌گناهی آن‌ها را ثابت کند. این مستند دوشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۸از قاب افق سیما پخش می‌شود.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی‌شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «محرمان محراب» در چهار قسمت به شرح زندگی شهدای محراب آیت‌ا... عبدالحسین دستغیب، آیت‌ا... محمد صدوقی، آیت‌ا... مدَنی‌تبریزی و آیت‌ا... عطاا... اشرفی‌اصفهانی پرداخته است. قسمت دوم این مجموعه مستند سه‌شنبه این هفته حوالی ساعت ۲۲ از قاب افق سیما پخش می‌شود.

مستند «ناو وینسنس» با بازخوانی جنایتی که از یاد نخواهد رفت به ماجرای انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو امریکایی در آب‌های خلیج‌فارس از زبان نیرو‌های دریایی ارتش آمریکا می‌پردازد. این مستند چهارشنبه‌شب حوالی ساعت ۲۱ از قاب افق سیما به نمایش درمی‌آید.

مجموعه مستند «تازه‌نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران‌زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه‌نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روی آنتن این شبکه می‌رود.

مستند «من یک هیولا گرفته‌ام»، داستان واقعی فاسدترین واحد پلیس آمریکا یعنی گروه ضربت ردیابی اسلحه که شهر بالتیمور را به مدت نیم دهه وحشت‌زده کرد، به تصویر کشیده است؛ علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را در دو قسمت روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه حوالی ساعت ۱۸ از قاب افق سیما تماشا کنند.

نگهداری حیوانات خانگی در دو دهه اخیر به یکی از معضلات جامعه ایران تبدیل شده است. نظرات بدون تحلیل و افراطی در برخی اوقات باعث چالش‌های جدی در زمینه نگهداری سگ در کشور شده است. مجموعه مستند «دومینو» به موضوع نگهداری سگ توسط برخی افراد پرداخته و مشکلات و خطراتی را که برای مردم ایجاد کرده، بررسی می‌کند.

قسمت آخر این مجموعه مستند با روایت ضربات جبران‌ناپذیرِ به اصطلاح دوستداران حیوانات به محیط زیست، نسل سایر حیوانات و جان انسان‌ها، پنجشنبه ساعت ۱۶ به روی آنتن می‌رود.

مستند «شکارچی مجازی» با موضوع آزار و اذیت دختران و زنان در فضای مجازی، پنجشنبه‌شب حوالی ساعت ۲۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

فصل دوم مجوعه مستند «رخ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی در قالب داکیودرام ساخته شده است با روایتی شاعرانه به قصه‌های بکر و ناب از مادران شهدا که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، می‌پردازد. مستند «رخ مادر» پنجشنبه‌ها ساعت ۲۱ به صورت هفتگی روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

مستند «قاعده بازی»، با موضوع تمدن نوین شکل گرفته از سبک زندگی آمریکایی پنجشنبه‌شب حوالی ساعت ۲۲ و جمعه حوالی ساعت ۱۶ به روی آنتن افق سیما می‌رود.
مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهر‌های مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهر‌ها و روستا‌های ایران برای مخاطبان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها