روایت سفر‌های استانی شهید جمهور در افق

شبکه افق مجموعه‌ای از مستند‌های تک‌قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و با محوریت انتخابات پیش رو را برای این هفته تدارک دیده است. «آن سوی سفر» با موضوع سفر‌های استانی رئیس‌جمهور و «به نام قانون» با موضوع سوالات و ابهاماتی که درباره شورای نگهبان در جامعه مطرح است، روانه آنتن می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۱۰

مجموعه‌ای از مستند‌های تک‌قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و با محوریت انتخابات در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود. مستند «از زمین خاکی» در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده شعار جهش تولید را مدنظر قرار می‌دهد و شنبه تا جمعه ساعت ۱۵و۳۰ دقیقه به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند آن سوی سفر با موضوع سفر‌های استانی رئیس‌جمهور شهید آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی و کابینه او در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ تدارک دیده شده است؛ سفر‌هایی که از خوزستان آغاز و در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، هرمزگان و استان‌های شمالی از‌جمله مازندران و گیلان دنبال شد. مجموعه مستند آن سوی سفر شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

«نسل سوم» پرتره‌ای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر پدر را طی می‌کنند. این مجموعه مستند ۲۶ قسمتی به تهیه‌کنندگی محمد حسین وزیری تولید شده و شنبه هر هفته ساعت ۲۱و۳۰ دقیقه از شبکه افق پخش می‌شود. همچنین مستند «به وقت باران» با روایتی از عملکرد‌های مردمی و اثرگذار در زمینه آسیب‌های اجتماعی شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۸و۳۰ دقیقه به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «به نام قانون» به کارگردانی مهدی نقویان به سوالات و ابهاماتی که درباره شورای نگهبان در جامعه مطرح است، پاسخ خواهد داد. مستند به نام قانون شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۱ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «تنهایی» به تهیه‌کنندگی محمد علی فارسی و کارگردانی فاطمه سادات محمدپور، محصول روایت فتح است که در۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به روی آنتن افق سیما می‌رود و به چالش‌های زندگی همسران شهید و از زبان آن‌ها به زندگی شهدا، می‌پردازد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت‌محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۲۱و۳۰ دقیقه به روی آنتن افق رفت.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۳و۳۰ دقیقه بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مجموعه مستند «پارسین» به معرفی مناطق مختلف ایران و آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ‌ها، مشاغل سنتی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری با محوریت مردم‌شناسی، یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ بامداد و هفت صبح به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «تازه‌نفس» قصه جوانان دهه‌شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران‌زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه‌نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱و۳۰ دقیقه روی آنتن شبکه می‌رود.

مستند «بدون حکم» با روایت متفاوت از سیره سید آزادگان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ابوترابی‌فرد با همکاری و هماهنگی موسسه پیام آزادگان جمعه ۲۵ خرداد ساعت ۱۶ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم‌اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامون‌شان برود، چرا که ضدیت با کلیشه‌ها کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است. این قسمت از مجموعه مستند ضد، پنجشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها