ناگفته‌های چشم و چراغ ملت
گفت‌و‌گوی جام‌جم با تهیه‌کننده برنامه شبکه ۲ که روایتی متفاوت از خانواده شهدا دارد

ناگفته‌های چشم و چراغ ملت

«جریان» به روایت مخاطبان

نشست خبری عوامل تولید برنامه زنده تلویزیونی «جریان» پیش از ظهر روز سه‌شنبه هشتم خرداد ماه با حضور تنی چند از مدیران روابط‌عمومی سازمان صداوسیما، عوامل تولید برنامه زنده جریان شبکه یک سیما و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس اداره کل روابط‌عمومی رسانه‌ ملی برگزار شد .
کد خبر: ۱۴۵۸۷۰۱
نویسنده رسول شمالی ورزنده‌ - گروه رسانه

به گزارش جام‌جم، عوامل تولید برنامه جریان شبکه یک رسانه‌ ملی اعم از مدیر گروه سیاسی شبکه یک، تهیه‌کننده، نویسنده، مجری و کارشناسان پس از حضور در واحد امور مخاطبان روابط‌عمومی سازمان و تماس و گفت‌وگو با مخاطبان و بیننده‌های این برنامه در سراسر کشور در یک نشست خبری که در اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد، شرکت کردند.

در ابتدای این نشست محسن فراهانی، مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما در‌خصوص اهداف برنامه جریان و پرداختن به مسائل روز سیاسی پرداخت و گفت‌: با توجه به اتفاقات سیاسی در سال‌های اغتشاش در کشور و تبیین افکار عمومی و مردم این برنامه با حضور کارشناسان خبره شکل گرفت، گرچه انتقاداتی هم هست اما این انتقادات برای ما سازنده است.

وی با بیان این‌که ما به هدف خودمان با این برنامه رسیدیم، گفت‌: اتفاقاتی مثل طوفان‌الاقصی، وعده صادق و انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان داد که این برنامه موفق بوده و پیشنهادهای خوبی هم برای بهتر‌شدن برنامه به ما شده است.

در ادامه شهریار زرشناس از کارشناسان برنامه جریان هم با بیان فعالیت خود در این برنامه گفت‌: از آن مقطع تاکنون واکنش‌های خوبی را از مردم گرفتم و این برنامه تاثیر بسیار خوبی بین مردم گذاشته است و امروز شاهدیم که مردم حتی پیشنهادهای تخصصی به ما می‌دهند. 

وی افزود: در حال حاضر که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم، به‌نظرم این برنامه می‌تواند باعث مشارکت بیشتر مردم در انتخابات شود. مردم با جریان خط می‌گیرند و قطعا می‌توانیم در دل مردم راه پیدا کنیم.

علیرضا زادبر، مجری در ادامه این نشست با اشاره به فضای برنامه گفت‌: ما در این 108 قسمت، واکنش‌هایی را از مردم و مسئولان  در واحد مخاطبان داشتیم از زنجان، تهران و خراسان‌جنوبی هم پیشنهادها و انتقادهایی را دریافت کردیم.

وی با اشاره به اعتمادسازی جریان در میان مخاطبان گفت: ما سعی می‌کنیم از دل موضوعات استادان به‌عنوان مجری به مسائل جزئی‌تر و خاص بپردازیم و نظر مردم را تامین کنیم.

مصطفی مژدهی‌فر، تهیه‌کننده در ارتباط با این برنامه گفت: در جلساتی که با دوستان داشتیم نحوه متفاوت اجرا را به مجری انتقال دادیم و حتی در‌خصوص دعوت از مهمان هم تلاش ما این بوده که کارشناسان و افراد فعال با موضوع همان روز حضور  داشته باشند تا براساس برنامه‌ریزی مردم در زمان مقرر پای تلویزیون بنشینند و صحبت‌های کارشناس و مهمان خاص خود را بشنوند.

حمیدرضا غفاری دیگر کارشناس این برنامه گفت: به‌نظرم جریان توانسته به آن اهداف خود برسد و در واقع ریشه‌های مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی جامعه را مطرح و تبیین کند.

وی بیان کرد: امروز در امور مخاطبان سازمان متوجه شدم که مخاطبان این برنامه به غیر از افراد نخبه کشور، افراد عمومی و معمولی در قشرهای مختلف جامعه نیز هستند؛ به عنوان مثال برای من بسیار جذاب و جالب بود از بانوی بازنشسته تا یک فرد پیک موتوری بیننده این برنامه بوده و هستند .

سیدفرید موسوی، نویسنده با اشاره به این‌که این نوع برنامه نیاز به یک اتاق فکر قوی دارد که به لطف الهی این اتاق فکر قوی شکل گرفته و امیدواریم که برنامه جریان با این گروه کارشناسی بتواند مسیر خوب خودش را همچنان ادامه دهد.

زرشناس همچنین با بیان این‌که جریان توانسته برای مشارکت مردم در انتخابات جریان‌ساز باشد، گفت‌: البته خود برنامه نقش اساسی در انتخابات ندارد، بلکه می‌تواند مشارکت مردم را افزایش دهد. این برنامه هدف و ایده‌هایی دارد که قرار نیست مناظره‌ای باشد، بلکه می‌خواهد مخاطبان خود را تجهیز فکری کند؛ بنابراین قصد دارد تبیین‌کننده موضوعات جامعه باشد و با همین هدف به مسیر خود ادامه می‌دهد.

زادبر نیز گفت‌: در برگزاری برنامه جریان از ابتدا تاکنون اتفاقات زیادی در کشور افتاده و مردم به تحلیل نیاز داشتند و ما در این رابطه تلاش کردیم که از حضور منتقدان در برنامه بهره ببریم و حتی از خط‌قرمز‌ها هم عبور کردیم و در آینده از همه قشری؛ از جمله مهمانان و مخالفان دعوت می‌کنیم .

گفتنی است که عوامل تولید برنامه جریان شبکه یک سیما صبح روز سه‌شنبه هشتم خرداد ماه با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی سازمان صداوسیما با بیننده‌های برنامه جریان در سراسر کشور به صحبت پرداختند و نقطه نظرات آنان را در مورد این برنامه جویا شدند و از طرفی هم بسیاری از مخاطبان این برنامه در راستای ارتقای آن، دعوت از مهمانان و حضور شخصیت‌های سیاسی با سلیقه‌های مختلف و مطرح کشور پیشنهادهایی داشتند که عوامل این برنامه قول‌های مساعدی را در این زمینه دادند و از توجه مخاطبان و قشرهای مختلف مردم نسبت به برنامه جریان قدردانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها