تولید شربت اعتیاد در مرحله تحقیق است

ایرنا: محمدرضا جهانی جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تحقیق و بررسی برای تولید و عرضه شربت اعتیاد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۴۰۵

وی امروز - سه شنبه - در حاشیه هم اندیشی نخبگان و مسوولان پیشگیری از اعتیاد گفت: تحقیقات مربوط بهتولید شربت اعتیاد در مراحل پایانی است.
وی ، ضمن ابراز امیدواری برای تکمیل این تحقیقات تا پایان سال جاری ، گفت: این شربت پس از هماهنگی با وزارت بهداشت در سیستم تولید دارویی کشور قرار میگیرد . جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بااشاره بهاینکه مجری تولید این شربت در کشور وزارت بهداشت است، تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه به عنوان یک دستگاه هماهنگکننده اقدام میکند . وی توضیح داد : این ستاد تمام پروتکلهای وزارت بهداشت را در رابطه با تولید شربت اعتیاد رعایت میکند و مصصم به تولید آن است.
جهانی در ادامه به روشهای مبارزه با اعتیاد توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت : این ستاد در برخورد با اعتیاد تمام روشهای موجود را بررسی و آزمایش میکند . وی بااشاره بهاینکه هرروش درمانی مخاطب خاص خود را دارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر خود را به یک روش خاص محدود نخواهد کرد، گفت : این ستاد از هر طرح جدید در مبارزه با اعتیاد حمایت میکند.
دکتر"حسن رفیعی" رییس موسسه داریوش نیز در حاشیه این مراسم ، به تعداد معتادان به الکل اشاره کرد و گفت : در ایران معتاد بهالکل بسیار کم است اما در فرانسه هم اکنون 5 میلیون نفر معتاد به الکل هستند.
وی همچنین بهآمار یک میلیون و هزار نفری معتادان بهتریاک در ایران در مقابل تا میلیون معتاد در آمریکا اشاره کرد وگفت : نسبت معتادان کشور بهجمعیت در مقایسه با سایر کشورها پایین است و میتوان با برنامههای پیشگیرانه آن را تحت کنترل قرار داد.
هم اندیشی "نخبگان و مسوولان پیشگیری از اعتیاد" با حضور دست اندرکاران امر پیشگیری از اعتیاد در فرهنگسرای شقایق برگزار شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها