عامل جنایت برج آ.اس.پ در یک قدمی مجازات

مردی که یک شهروند تهرانی را در یکی از برجهای آ.اس.پ قربانی سرقت 18میلیون تومانی کرده بود، روز گذشته با تایید حکم مرگ از سوی قضات شعبه 37دیوان عالی کشور، در یک قدمی مجازات قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۱۸۲۴

به گزارش خبرنگار «جام جم»، عصر 11مهر83، مرد سارق زنگ آپارتمانی را در طبقه هفتم یکی از برجهای آ.اس.پ زد و چند لحظه بعد وقتی مرد صاحبخانه ، سیدجلال لاجوردی در را باز کرد، 2جوان وارد آپارتمان شدند و با زور و تهدید چاقو، او را همراه همسر و پسرش به گروگان گرفتند و به آنها گفتند مبلغ 18میلیون تومانی را که در منزل است ، به آنها بدهند که صاحبخانه و خانواده اش در مقابل خواسته آنها مقاومت کردند؛ اما یکی از سارقان ، مرد صاحبخانه را در حمام منزل با چاقو به قتل رساند و پس از زندانی کردن همسر و فرزند وی در یکی از اتاقها، با برداشتن مقداری پول متواری شدند.
به دنبال این ماجرا، زن مقتول و فرزندش با پلیس تماس گرفتند و ماجرا را خبر دادند که با حضور ماموران و بازپرس کشیک ویژه قتل تهران ، جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد.
با اطلاعاتی که شاهدان حادثه از سارقان در اختیار پلیس قرار دادند و پس از چهره نگاری رایانه ای ، متهمان 17خرداد سال 84شناسایی و دستگیر شدند و با انتقال به مرکز پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

قتل به انگیزه سرقت میلیونی


ایرج ، یکی از متهمان به قتل در اظهاراتش گفت: من به اتهام سرقت ، 4بار بازداشت و روانه زندان شده ام. 45روز پیش از وقوع حادثه ، همدستم ، مهدی (معروف به تنبل) سراغم آمد و گفت که مرد پولداری را در برج آ.اس.پ می شناسد که می شود براحتی از منزل وی سرقت کرد.
من هم که اعتیاد داشتم ، قبول کردم تا از طریق سرقت ، پول به دست بیاورم و چند روز پیش از حادثه با همدستم به عنوان مامور، چندین بار به آن منزل مراجعه کردیم و رفت وآمدهای آن خانواده را زیر نظر گرفتیم تا این که عصر روز حادثه با هم به آنجا رفتیم و زنگ در منزل مقتول را زدیم.
به محض این که او در را باز کرد، با تهدید چاقو وارد منزل شدیم و او را به قتل رساندیم. گمان می بردیم که در منزل وی ، پول نقد است و می توانیم 18میلیون تومان را به دست آوریم ؛ اما این طور نبود.
به دنبال این اعترافات ، آنها پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شدند و 25مرداد 84، متهمان در شعبه 71دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و از سوی قاضی عزیزمحمدی و 4قاضی مستشار، ایرج متهم به قتل به قصاص و 10سال حبس از باب سرقت و همدسش 15سال حبس و 74ضربه شلاق محکوم شدند.
بنابراین گزارش ، روز گذشته حکم صادره در شعبه 37دیوان عالی کشور تایید شد و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد و متهم در یک قدمی مرگ قرار گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها