دنیای وارونه

مارک کین برای سالیستیس ، شرکتی که در به اشتراک گذاشتن امکانات رفاهی تخصص دارد، کار می کند. اعضای این شرکت مبلغی را برای عضویت و آبونمان سالانه به منظور استفاده از امکانات این شرکت می پردازند.
کد خبر: ۱۴۱۷۶۶

پس از تکمیل روند عضویت آنان قادر خواهند بود از امکانات اقامتی و تفریحی شرکت در اقصا نقاط جهان استفاده کنند.

مشتریان سالیستیس آدمهای معمولی نیستند. آنان امریکایی های ابرپولدار هستند و نگاهی گذرا به عملکرد این شرکت ، فاصله عمیق و در حال فزونی بین آنان و دیگر شهروندان ایالات متحده را مشخص می کند.
سالیستیس فقط 80 عضو دارد. خرید کارت طلایی عضویت متضمن پرداخت ورودیه ای در حدود 875 هزار دلار به علاوه هزینه سالانه 42 هزار دلاری است. اعضا در برابر این پرداخت هر ساله 10 بار از اماکن اقامتی مجلل شرکت در سراسر دنیا و قایق تفریحی در دریای کارائیب به علاوه خدماتی که لشکری از آشپزها، مستخدمان خانگی و راهنمایان قابل و متبحر ارائه می دهند، استفاده می کنند.
مسوولان هماهنگی شرکت هر آنچه لازم باشد را برای راضی نگهداشتن اعضا انجام می دهند. این طیف وسیع خدمات از ترتیب دادن گشت های هوایی با بالگرد تا اسکی بازی در ارتفاعات هیمالیا و حضور اعضا در میهمانی های مجلل محلی با حضور چهره های برجسته و مشهور را شامل می شود.
کین می گوید: ما می کوشیم عطش سیری ناپذیر مشتریانمان را برای داشتن لحظاتی لوکس و مجلل خاموش کنیم. وی می افزاید: به رغم گرانی کمرشکن خدمات سالیستیس نگرانی ای بابت جذب مشتری جدید نداریم.
ابرپولدارهای امریکایی به روزهای پرزرق و برق دهه 20 میلادی بازگشته اند. در حالی که بقیه ملت امریکا سعی دارد به شکلی روزگار بگذراند حباب بزرگی از مولتی میلیونرها در دنیای کاملا متفاوتی زندگی می کنند. آنان اکنون در دنیایی اختصاصی از تحصیل خصوصی ، شبکه درمانی خصوصی و عمارت های تحت حفاظت نیروهای امنیتی روزگار خود را سپری می کنند.
ثروتمندان امریکایی حتی به شکلی کاملا متفاوت از بقیه جوامع به سفر می روند و رغبت آنان به استفاده از قایق های تفریحی تندرو و جت های خصوصی صنعتی نوظهور و در حال شکوفایی را رقم زده است. آنان حتی به یمن کتاب جدید رابرت فرانک ، خبرنگار وال استریت ژورنال موسوم به پولدارستان حتی نامی اختصاصی یافته اند.
در سال 1985 ایالات متحده تنها 13 میلیاردر داشت. امروز تعداد آنها به هزار نفر رسیده است. سال 2005 میلادی امریکا شاهد ظهور 227 هزار میلیونر جدید بود. نتایج یک تحقیق در همان سال نشان داد مجموع ثروت میلیونرهای امریکا بالغ بر 30 هزار میلیارد دلار است که از مجموع تولید ناخالص داخلی سالانه کشورهای چین ، ژاپن ، برزیل ، روسیه و تمامی اعضای اتحادیه اروپایی بیشتر بود.

در سال 1985 ایالات متحده تنها 13 میلیاردر داشت امروز تعداد آنها به هزار نفر رسیده است

طبقه ثروتمندان اکنون اقتصادی ویژه برای تامین نیازهای خود دارند آن هم در دوره ای که تورم باعث شده درآمد کارگران معمولی امریکایی به سختی کفاف هزینه هایشان را بدهد و نزدیک به 36 میلیون نفر از اتباع ایالات متحده زیر خط فقر زندگی می کنند. البته عناوین و جاهای دیگری هم هستند که ثروتمندان را از دیگران مجزا می کند.
مثلث طلایی ، جایی در بورلی هیلز است که خانه هایش بالای 10 میلیون دلار قیمت دارد. ساحل جواهر، نام بخشی از مدیسون اونیو در مانهاتان نیویورک است که جواهرفروشی های آن صرفا جواهرات فوق گران را برای ابر ثروتمندها تامین می کند؛ البته کلوپ مت سیرکل در نیویورک را هم می توان به این فهرست افزود که شرط عضویت در آن داشتن حداقل 100 میلیون دلار ثروت است.
مهمترین دلیل رشد ناگهانی طبقه ثروتمندان و قرار گرفتن آن در کنار خیل عظیم کم درآمدها همگرایی فناوری های نوین با بازارهایی مخدوش و شبهه دار است. وضعیت امروز چندان بی شباهت به اواخر سده نوزدهم ، زمانی که تلفیق راه آهن و صنایع نوظهور ثروت بی حساب عده ای معدود را در کنار فقر عمیق طبقه ای وسیع قرار داده ، نیست.
سیاست های دولتی نیز در سرعت گرفتن روند ثروتمندتر شدن اغنیا بی تاثیر نبوده است. تصمیم دولت بوش برای معافیت مالیاتی شرکتهای بزرگ اگرچه با هدف افزایش کارآفرینی و توسعه صنعتی صورت می گیرد اما در عمل به پولدارتر شدن پولدارها منجر شده است. در دهه 50 میلادی 33 درصد درآمدهای دولتی از مالیات تامین می شد در حالی که سهم مالیات از بودجه سال 2003 میلادی تنها 7.4 درصد بود. نزدیک به 82 درصد شرکتهای بزرگ امریکایی در 3 سال اول ریاست جمهوری جورج بوش هیچ مالیاتی نپرداختند.


منبع: آبزرور
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها