راهنمای خرید موتورسیکلت شهری

راهنمای خرید موتورسیکلت شهری
کد خبر: ۱۴۱۷۲۲۷

راهنمای خرید موتورسیکلت شهری

راهنمای خرید موتورسیکلت شهری

موتورسیکلت‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند و در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. اما عموما بیش‌ترین استفاده آن‌ها در شهرهاست. موتورسیکلت برای شهرنشینان بهترین وسیله نقلیه روزانه محسوب می‌شود.

اخیرا موتورسیکلت‌های سبک اسکوتر و الکتریکی بسیار محبوب شده و جایگاه خوبی در بازار پیدا کرده‌اند. این نوع موتورسیکلت‌ها ابعاد جمع و جوری دارند و استفاده آن‌ها در شهر راحت است. باتری آن‌ها با برقی خانگی شارژ می‌شود و آلودگی صوتی نیز ندارند. موتورسیکلت شهری باید مصرف سوخت مناسب و کم‌ترین سطح آلایندگی را داشته باشد و سواری راحتی را ارائه دهد. اما متاسفانه موتورسیکلت‌هایی که در خیابان‎‌های کشور مشاهده می‌کنیم، اکثرا فرسوده بوده و آلودگی صوتی و نقص فنی دارند.

موتورسیکلت‌های شهری معمولا قیمت مناسبی دارند. اما نمونه‌هایی مانند وسپا نیز در بازار دیده می‌شوند که کالای لوکس هستند و قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند. با توجه به صفحه قیمت موتورسیکلت باما به آدرس https://bama.ir/motorcycle-price، مدل‌های وسپا به طور میانگین ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. اسکوتر‌های شهری معمولا به موتور کم حجم و گیربکس اتوماتیک اقتصادی مجهز می‌شوند.

شرکت‌های مختلفی همچون ایران دو چرخ، کبیر موتور، کویر موتور، تکتاز موتور و ... موتورسیکلت‌های مناسب استفاده شهری را عرضه می‌کنند. برای خرید موتورسیکلت می‌توان از شرایط

راهنمای خرید موتورسیکلت شهری

یاما‌ها گرند فیلانو ۱۲۵

یکی دیگر از برند‌های معتبر و محبوب در بازار موتورسیکلت‌ها، یاماهاست. یکی از محصولات شهری یاماها، مدل گرند فیلانو است که ظاهر آن یادآور محصولات وسپاست. ویژگی مهم این موتورسیکلت شهری، پیشرانه هیبریدی آن بوده که کاملا مناسب استفاده روزمره است.

گرند فیلانو یک موتور بنزینی ۱۲۵ سی‌سی دارد، که با نام Blue Core شناخته می‌شود. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی (ساخته شرکت اسمارت موتور جنراتور) ترکیب می‌شود و یک باتری ۱۲ ولتی نیز دارد. این مجموعه نهایتا ۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. حجم مخزن سوخت گرند فیلانو ۴.۵ لیتر بوده و مصرف سوخت آن در هر بازه صد کیلومتری برابر ۱.۷ لیتر است. پیشرانه هیبریدی گرند فیلانو به گیربکس CVT متصل شده است. گرند فیلانو ۱۲۵ یک فضای بار ۳۰ لیتری نیز دارد. یاما‌ها گرند فیلانو مدل ۱۴۰۰ قیمتی در حدود ۱۹۰ میلیون تومان دارد.

راهنمای خرید موتورسیکلت شهری

بنلی پانارئا ۱۲۵

بنلی شرکتی ایتالیایی- چینی است، که در ایران شرکت نیکران موتور پاسارگاد نمایندگی آن را دارد. یکی از محصولات مناسب استفاده شهری که این شرکت به بازار ایران عرضه کرده، اسکوتر بنلی پانارئا ۱۲۵ است. پانارئا طراحی مینیمال و زیبایی دارد و شکل چراغ جلویی آن شش ضلعی است. صفحه کیلومتر نیز کاملا مدرن طراحی شده است.

پیشرانه ۱۲۴ سی‌سی بنلی پانارئا خروجی‌ای برابر ۸.۴ اسب‌بخار قدرت و ۹ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. سیستم سوخت‌رسانی و احتراق آن نیز کاملا مدرن و به روز است. این اسکوتر شهری نیز همانند رقبایش یک گیربکس CVT دارد و مخزن سوخت آن نیز ۴.۶ لیتری است. حداکثر سرعت آن به ۹۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های مهم آن راحتی راکب است که برای یک موتورسیکلت شهری مزیت بزرگی است. بنلی پانارئا ۱۲۵ توسط شرکت نیکران موتور پاسارگاد عرضه می‌شود و قیمت آن در مدل سال ۱۴۰۱ برابر ۱۱۵ میلیون تومان است.

فروش این شرکت‌ها نیز استفاده کرد.

هوندا کلیک

هوندا کلیک یکی از پرطرفدارترین اسکوتر‌های شهری در دنیا محسوب می‌شود و طراحی جسورانه‌ای دارد. مهم‌ترین ویژگی کلیک که باعث محبوبیت آن، به خصوص در جوانان شده، طراحی مدرن، متفاوت و تهاجمی آن است. شرکت‌های مختلفی نیز موتورسیکلت‌های طرح کلیک را تولید می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب کلیک، رنگ‌بندی‌های متنوع و زیبا آن است.

هوندا کلیک در بازار ایران نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و بازار خرید و فروش آن پررونق است. در سال ۱۳۹۶ هوندا کلیک ۱۲۵ وارد کشور شد و سپس نسخه جدیدتر آن با نام هوندا کلیک ۱۵۰ به بازار آمد. همان طور که از نامشان پیداست، تفاوت آن‌ها در حجم موتور است؛ اما در عمل تفاوت چندانی ندارند.

امکانات این اسکوتر شهری عبارتند از اتوهلد، سیستم آی دلینک، استاپ، سنسور جک، صفحه کیلومتر آنالوگ و دیجیتال، ترمز جلو دیسکی، گیربکس اتوماتیک و .... سیستم تعلیق جلویی آن از نوع تلسکوپی بوده و در عقب دو کمک فنر دارد. حداکثر سرعت آن به ۱۰۵ کیلومتر برساعت می‌رسد و برای پیمودن هر صد کیلومتر به ۱.۵ لیتر سوخت احتیاج دارد.

قیمت هوندا کلیک ۱۵۰ مدل ۱۴۰۲ در بازار به ۲۳۰ میلیون تومان می‌سد. نمونه‌های کارکرده آن را می‌توان با قیمت‌های مناسب‌تری تهیه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها