تب تند داروهای لاغری و عوارض خاموش آن سلامت جامعه را نشانه رفته است

لاغری به بهای اختلالات روانی و گوارشی

چاقی و اضافه وزن مانند بسیاری از مسائل دیگر یک فرآیند است و یکباره سراغ ما نمی‌آید. یک یا دوبار زیاده روی در خوردن غذا یا نشستن و تکان نخوردن و استراحت، نمی‌تواند چند کیلو وزن ما را بالا ببرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۵۷۱
نویسنده کبری فرشچی - گروه جامعه

ما در طول سال‌ها دریافت اضافه کالری با ورزش نکردن و نداشتن فعالیت بدنی مؤثر چاق می‌شویم. بر این اساس انتظار بیهوده است که با یک بار غذا نخوردن یا یکی دو روز ورزش کردن لاغر شویم. از همه بد‌تر این که تصور کنیم داروی معجزه آسایی وجود دارد که می‌تواند در عرض یک هفته یا یک ماه ما را لاغر کند. اگر هم چنین دارویی وجود داشته باشد، مطمئن باشید بیشتر از آن‌که یک معجزه باشد، یک مخرب است و سلامت ما را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما القائات رسانه‌ای و شکل و شمایل خاص از استانداردهای زیبایی موجب شده تا بسیاری از افراد به‌دنبال این باشند که خودشان را به به این الگو‌ها نزدیک کنند. حالا دیگر باربی شدن برای بسیاری از افراد به یک رویا تبدیل شده و برای رسیدن به این سراب می‌کوشند تا راه‌های میانبر پیدا کنند. این در حالی است که هیچ‌گاه این میانبر‌ها ما را به اهداف درست و متعالی نمی‌رساند. دستیابی به تناسب اندام و سلامت مانند هر هدف دیگری، نیازمند تلاش، ممارست و تمرین است و یک‌شبه، یک‌ماهه و در زمان کوتاه به دست نمی‌آید. همچنان که اضافه وزن و از دست رفتن ترکیب خوب بدن‌مان یک‌شبه رخ نداده است. پس باید در یک برنامه بلند مدت یا میان مدت برای چند ماه یا حتی چند سال برنامه‌ریزی داشته باشیم. پس از رسیدن به هدف هم نباید دست از تلاش بکشیم، چراکه ممکن است دوباره با اضافه‌وزن و چالش‌های ناشی از آن مواجه شویم. باید حواس‌مان باشد معجزه فقط در تغییر رفتار و سبک زندگی ماست، نه هیچ چیز دیگر!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها