۴۲سال پیش در چنین روزی خرمشهر به‌طور کامل سقوط کرد

خرمشهر، مظلوم تاریخ‌ساز

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت:

کمک به دولت ها، اولین ماموریت بسیج سازندگی

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اظهار کرد: اولین ماموریت بسیج سازندگی کمک به دولت ها است و همانطور که می بینید هر دولتی که روی کار بیاید بسیج سازندگی با تمام توان کار محرومیت زدایی و سازندگی را انجام می دهد.
کد خبر: ۱۴۰۷۲۷۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، سردار نعمت اله باقری در نشست خبری هفته بسیج سازندگی ضمن تبریک فرارسیدن این هفته اظهار کرد: جنگی که امروز دشمن نه تنها علیه جمهوری اسلامی ایران بلکه هر جایی پیاده می کند در آن ابزار جنگی را کنار گذاشته مگر بصورت محدود، و در جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی جنگی که دشمن تحت عنوان جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی برعلیه کشور راه انداخته ابزار آن در دست شما است ، ابزارش چیزی نیست جز رسانه، رادیو، تلویزیون، شبکه های مجازی و ... که اگر بخواهیم بررسی کنیم مهم ترین آن شبکه های مجازی است.

وی افزود: اکنون جنگ بصورت رسانه ای و روانی شده است و ماموریت شما در تقابل با اقداماتی که دشمن برعلیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده نسبت به سالهای گذشته بسیار سخت، مهم تر و اولویت دارتر است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان عنوان کرد: امروز دشمن تاکتیک زمین سوخته را به کار گرفته و به جای موشک و هواپیما با ابزار رسانه روی مغز، قلب، اعصاب و ادراک افراد کار میکند که شما اصحاب رسانه در تقابل با دشمن در صف مقدم هستید.

 سردار باقری با بیان اینکه در زمان جنگ سخت تجهیزات ما در دوران دفاع مقدس یارای مقابله با جبهه دشمن نبود، امروز در حوزه رسانه این اتفاق می افتد تصریح کرد: ما اطمینان داریم همانطور که در دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران دست تنها در مقابل دنیا جنگید و به پیروزی رسید، دراین حوزه نیز موفق خواهیم شد چون اراده جوانان و ملت ما و تدابیر رهبری همه بر دشمن غالب است.

وی در خصوص تشکیل بسیج سازندگی بیان کرد: یکی از نهاد های انقلابی که حضرت امام (ره) دستور تشکیل آن را داد جهاد سازندگی بود و در دوران دفاع مقدس خط مقدم رزمندگان ما بودند، در حوزه سازندگی رو به جلو حرکت کردند تا اینکه توطئه ای بر علیه این نهاد انقلابی پیاده سازی شد و آن را منحل کردند اما مقام معظم رهبری مجددا در سال 79 دستور تشکیل بسیج سازندگی را با همان ماموریت جهاد سازندگی صادر کردند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در ماموریت هایی که برای آن تعریف شده کار انجام می دهد اظهار کرد: اولین ماموریت بسیج سازندگی کمک به دولت ها است و همانطور که می بینید هر دولتی که روی کار بیاید بسیج سازندگی با تمام توان کار محرومیت زدایی و سازندگی را انجام می دهد اعم از اینکه آن دولت اصلاح طلب، اصولگرا یا میانه رو باشد.

سردار باقری با بیان اینکه با کمک دولت سیزدهم و بسیج سازندگی اتفاقات خوبی در حوزه آب در حال انجام است بیان کرد: اجرای پروژه های عام المنفعه و کم هزینه از دیگر ماموریت های بسیج سازندگی است؛ احمد فداله دزفول یکی از مناطقی است که هیچ پیمانکاری حاضر نشد در ان منطقه حضور پیدا کند اما بسیج سازندگی 2 سال است آنجا خیمه زده و در حال اجرای پروژه است.

وی اضافه کرد: ساخت 56 منزل محروم، اجرای 200 طرح تعمیر حمام و سرویس بهداشتی، اجرای طرح آبرسانی به روستای آب بچه باغملک، توزیع 15 هزار بسته کمک مومنانه، برگزاری دوره های آموزشی تولید محصولات خانگی، افتتاح کارگاه تبدیلی صنایع غذایی و تعمیر 2 هزار و 500 وسیله برودتی از جمله اقداماتی است که در هفته بسیج سازندگی انجام می شود.

به گفته وی؛ تجلیل از گروه های جهادی برتر، اعزام گروه های جهادی، پخت 30 هزار غذای گرم و توزیع در سطح استان از دیگر برنامه هایی است که در این هفته صورت می گیرد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار روستا در کشور بدون آب بودند عنوان کرد: حدود 7 هزار و 900 روستا در کشور آبرسانی شد که از این تعداد 618 روستا در خوزستان آبرسانی شده و در حال آبرسانی هستند که اعتبار آن بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است.

سردار باقری گفت : در مسیرهای امیدیه، هندیجان به سمت اهواز در 14 هزار هکتار زمین بیش از 10 هزار نهال برای مهار ریزگردها کاشته شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و 630 واحد مسکن مهر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در حال ساخت است که بخشی از آنها احداث و تحویل داده شده است؛ همچنین 16 هزار مترمربع آسفالت در مناطق محروم انجام شده است.

به گفته وی؛ از سال 1400 احداث 31 واحد مدرسه آغاز شده که برای آن اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها