افزایش 70 درصدی بازدید از موزه ها

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بازدید از موزه ها در نوروز 1402 نسبت به سال قبل بیش از هفتاد درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۱۴۰۲۵۸۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار داشت: بازدید از موزه های استان یزد در نوروز 1402 نسبت به سال قبل بیش از هفتاد درصد افزایش داشته است و این آمار بر اساس بلیط فروخته شده اعلام می شود.

احمد آخوندی گفت: تردد خودرو به استان یزد بر اساس دوربین های تردد شمار نسبت به سال قبل بدون کاهش بوده و تغییری نداشته است.

وی افزود: مدرسه ضیاییه ( زندان اسکندر)، خانه لاری ها، موزه آب، مجموعه امیرچقماق از آثار و اماکن بافت تاریخی هستند که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون این بافت تاریخی در کنار باغ دولت آباد پربازدیدترین آثار تاریخی یزد بوده اند.

آخوندی گفت: مجموع آمار اسکان مسافرین نوروزی از 24 اسفند تاکنون تعداد 388 هزار و 356 نفر بوده و مجموع آمار تردد ورودی به استان یزد طی این مدت تعداد 652 هزار و 472 دستگاه خودرو بوده است.

وی در خصوص دلیل کاهش آمار اسکان نسبت به سال قبل اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از مسافران در پارک ها و بین راه اتراق دارند و چادر می زنند و یا در اماکن غیرمجاز و خانه های مسافر بدون مجوز ساکن می شوند، لذا تفاوت آمار به این دلیل است.

استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها