بازیگری که ادعای حمایت از مردم را دارد، برای 20 روز، 3 میلیارد پول می‌خواست
کارگردان «آن‌ها مرا دوست داشتند» در نشست خبری مطرح کرد:

بازیگری که ادعای حمایت از مردم را دارد، برای 20 روز، 3 میلیارد پول می‌خواست

در نشست خبری فیلم «کاپیتان» مطرح شد:

کار کردن با بچه‌ها چالش بزرگی است

نشست خبری فیلم سینمایی «کاپیتان» در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۹۷۲۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، در این نشست، محمد حمزه‌ای کارگردان، سیدصابر امامی تهیه‌کننده، امیر محمد عبدی نویسنده، حبیب خزاعی فر آهنگساز، پرهام غلاملو بازیگر، ارغوان شعبانی بازیگر، شایان دارمی‌پور بازیگر و امیرحسین بیات بازیگر حضور داشتند.‌

محمد حمزه ای کارگردان این فیلم سینمایی گفت: نسخه‌ای که دیدید 4 اشکال فنی فاحش مربوط به حوزه لابراتوار داشت و از این بابت از شما عذرخواهی می‌کنم. من هم از یک جایی به بعد حالم بد شد و بیرون رفتم، چون شرایطی نداشتیم که نسخه نهایی را چک کنیم.

وی اضافه کرد: سعی می‌کنم در حوزه‌های مختلف تجربه کنم. بعد از آذر و شرایطی که برایش پیش آمد سراغ قصه‌های متفاوتی می‌رفتم که عمدتاً قصه‌های اجتماعی بود. در نهایت شرایط فراهم نشد تا زمانی که این قصه پیش آمد‌. به نظرم آمد که کار کردن با بچه‌ها چالش بزرگی است. حتما می‌دانید که حتی اگر یک بچه هم در کار باشد سخت است، حال فرض کنید که قصه‌ای را روایت می‌کنید که همه‌اش مربوط به بچه‌ها است.‌

وی با اشاره به یکی از بازیگران فیلم خود گفت: برای مثال امیرحسین از کمال شهر کرج می‌آمد و فکر می‌کنم بعداز کار حوالی 9 شب به خانه می‌رسید. او این اواخر نزدیک به 5 کیلو وزن کم کرده بود.

حمزه ای با تاکید بر اینکه فیلمنامه شکل و اساس فیلم است، گفت: شکل گیری قصه کاپیتان به گونه‌ای بود که تعدادی کودک احتیاج داشتیم. فراخوان دادیم و در کوچه و خیابان گشتیم تا به کاراکترهای مورد نظر خود برسیم. حتی به زمین‌های فوتبال رفتیم تا در نهایت یک روز که خیلی هم خسته بودم یادم افتاد که ملاقات خصوصی امید شمس را دیده‌ام یک پسر بچه‌ای در آن فیلم بود که خیلی خوب بود. او را پیدا کردیم و وقتی اولین تست را داد، همانجا گفتم او خودش است و عیسی ماست.

عبدی نویسنده این فیلم نیز گفت: متاسفانه فرصت نکردم تحصیل کنم و هر چه تولید می‌شود از تجربیات من است. به عبارت دیگر به بانک عاطفه خود مراجعه کردم و هر آن چیزی که در تجربیات دوران کودکی ام بود را در فیلم نامه آوردم.‌

خزاعی آهنگساز این فیلم نیز گفت: احساس می‌کنم نباید از موسیقی سنگین استفاده کنم و موسیقی نباید خیلی از کار بیرون بزند.

امیرحسین بیات بازیگر این فیلم سینمایی درباره نقش خود گفت: 13 ساله هستم و اصالتا زنجانی‌ام و در کرج زندگی می‌کنم. زمانی که انتخاب شدم، خیلی باورش نمی‌کردم، اما وقتی تست دادم و نقش عیسی را به من دادند و گفتند سر تمرین بیایم، با خانم سپیده عیدی یک ماه تمرین می‌کردم و بعداز آن سراغ تست گریم و لباس رفتیم. من هر روز حدود ساعت 4 صبح بلند می‌شدم و ساعت 6 به لوکیشن می‌رسیدم.

او درباره حس و حال خود از بازی در چنین فیلمی گفت: یکی از اقوامم بر اثر سرطان فوت کرد و به همین دلیل در ابتدا بازی در این فیلم را دوست نداشتم، اما با خود گفتم که دارم پیشرفت می‌کنم و با این فیلم می توانم حال خاله‌ام را درک کنم.‌ آقای حمزه‌ای درباره چگونگی تمرکز کردن به من نکاتی را می‌گفت. از آنجا بود که فهمیدم چگونه باید تمرکز کنم.

دارمی پور دیگر بازیگر این فیلم نیز گفت: من 9 سالم هست و اصالتا آبادانی‌ام‌، اما در تهران به دنیا آمدم. از پیام بازرگانی کارم را آغاز کردم و سراغ فیلم کوتاه رفتم، اما این فیلم، اولین بازی‌ام در یک فیلم بلند بود.

ارغوان شعبانی دختر بازیگر این فیلم گفت: آرزوی دریا را دارم و از نزدیک آن را دیده‌ام. زمانی که به قشم رفتیم و ساحل را دیدم خیلی خوشحال شدم. من در تست‌های آقای حمزه‌ای شرکت کردم و پذیرفته شدم. ا‌و واقعا با من مهربان بود و از همان روز اول با تیم ارتباط خوبی گرفتم.

پرهام غلاملو دیگر بازیگر این فیلم نیز گفت: من و شایان با هم خیلی رفیق بودیم و با او بسیار حرف می‌زدیم و در سالن غذاخوری همه اش با هم میخندیم.‌ شایان رفیق صمیمی من بود.

حمزه‌ای درباره انتخاب کاراکترها گفت: کاراکترها درست انتخاب شده بودند و مهم این بود که آنها درست بازی کنند. سختی کار برای من، کنترل بچه‌ها و جلوی دوربین آوردن آنان بود.

او درباره لحن متفاوت امیرحسین بیات در این فیلم‌گفت: امیرحسین در حاشیه شهر زندگی می‌کرد اما منظورم این نیست که هر کسی در حاشیه شهر است باید با لحن این گونه حرف بزند. با این حال، چون این نقش مادر نداشته و پدر هم مشغول به کار است از سنش بزرگتر رفتار می‌کند و این موضوع در لحن حرف زدن او نمود پیدا می‌کرد.

او درباره استفاده از لهجه ترکی بازیگران فیلم نیز گفت: وقتی می‌خواستم‌ امیرحسین را انتخاب کنم، بین او و یک بازیگر دیگر مردد بودم. امیرحسین برایم درجه یک بود اما مشکلم با او این بود که لهجه ترکی داشت. با همکارم تلاش کردیم که این لهجه را از او بگیریم، اما نتوانستیم بنابراین پژمان بازغی را به لهجه ترکی نزدیک کردیم.‌ البته اگر جایی لهجه آقای بازغی از ترکی خارج شده اشکال از او نیست و اشکال از بنده است. این موضوع را حتما در نسخه بعد از جشنواره برطرف خواهیم کرد.

حمزه‌ای در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: قبل از آغاز ساخت فیلم، من آقای امامی را نمی‌شناختم. نزدیک به 20 سال است که با افراد مختلف کار میکنم. کاپیتان اولین پروژه‌ای بود که کار کردم و هیچ نکته‌ای با تهیه‌کننده نداشتم.
امامی نیز گفت: این فیلم حاصل تلاش شبانه روزی بچه‌هایی است که فکر نمی‌کردم 24 ساعته پر توان تلاش کنند. آنها برای همه صحنه‌ها وقت می‌گذاشتند. این فیلم سراسر امید است، چرا که از دل سرطان این قصه درآمده است. همچنین جایگاه والای پرستاران را نشان دادیم و از جایگاه والای پدر یاد کردیم.‌

حمزه‌ای درباره ایفای نقش پانته‌آپناهی‌ها گفت: به نظرم‌ از او باید در سینما تکثیر شود چرا که بسیار متعهد، دقیق و کار باد است. دیگر فیلم‌های او را ندیده ام اما در فیلم ما واقعا درجه یک بود.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به ساخت فیلم درباره کودک و نوجوان باز هم فکر می‌کند گفت: فکر میکنم باید چند ماهی تراپی بکنم (می‌خندد) کار کردن با دو سه تا بچه ساده است، اما وقتی 50-60 بچه باشد خیلی سخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها