معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداران با استفاده از شیوه و شگرد برنامه‌های رسید ساز جعلی تلفن همراه باشند.
کد خبر: ۱۳۹۶۹۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ عبداله چولکی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز ورود امام (ره) به ایران اظهار داشت: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ، تاپ و.. کرده و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد. و یا با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی جهت قانع کردن شما تماس می‌گیرد، اعتماد نکنید بلکه شما می‌توانید با مراجعه به عابربانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

وی افزود: همچنین فرد طرف معامله شما ادعای واریز مبلغ معامله را با ارائه رسید واریز عابر بانک می‌کند و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد، موضوع کذب می‌باشد و شما می‌توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: چنانچه با خریدار از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و.. آشنا شده‌اید، به رفتارهای غیر متعارف حساس شده و دقت بیشتری در خصوص نحوه انجام معامله داشته باشید.

وی همچنین تاکید کرد: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق فضای مجازی آشنا شده‌اید دقت بیشتری در خصوص نحوه معامله و دریافت چک و اسکناس داشته باشید زیرا احتمال جعلی بودن متصور است.

سرهنگ چولکی به فروشندگان و شهروندان توصیه کرد: برنامه پیامکی بانک خود را فعال کرده تا در صورت واریز وجه پیامک انتقال را دریافت کنند همچنین به سرشماره واریز نیز توجه کنند تا جعلی نباشد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها