کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران روز گذشته در نشست خبری پیش از دیدار با آمریکا ابراز امیدواری کرد که تیمش بتواند با عبور از تیم آمریکا به مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی برسد، هر چند خوب می‌داند چه کار سخت و دشواری است. خلاصه صحبت‌های سرمربی پرتغالی تیم‌ملی فوتبال ایران در این نشست خبری به شرح زیر است:
کد خبر: ۱۳۸۸۷۰۰

یک بازی ویژه برای ما خواهد بود. تیم‌ملی آمریکا در بازی‌های قبل مقابل انگلستان و ولز خیلی خوب بازی کردند. تیم‌های دیگر و به خصوص خودمان خیلی مستمر خوب کار نکردیم. می‌دانیم امروز چه کار می‌کنیم.

بازی کامرون و صربستان سه بر سه شد و نتایجی که وجود دارد، قابل پیش‌بینی نیست. همه چیزی به الهامی که بازیکنان می‌گیرند و نظم و انضباط و نحوه بازی آنها بستگی دارد. ما باوری قوی برای انجام فوتبالی زیبا داریم.

اگر خوب فوتبال بازی نکنیم، هیچ چیز و اتفاقی رخ نمی‌دهد. این تمرکز ماست؛ یعنی می‌خواهیم سازمان‌یافته باشیم، خوب بازی کنیم و سعی کنیم بهترین مهارت‌های خودمان را از نظر دفاع و پیروزی به کار ببریم.

می‌خواهیم از بازی لذت ببریم و فرصت‌هایی برای خودمان ایجاد کنیم. بقیه مساله با خداست و چیزی که با خودمان است این که تمرکز کنیم و از تکنیک‌ها و کارشناسی‌های خودمان استفاده کنیم. خیلی اطمینان خاطر دارم چون بازیکنان ما دو بازی خوب داشتند.

الان می‌خواهیم این بازی را ببریم و به مرحله بعدی برسیم با وجود این‌که گفتم تیم‌ملی آمریکا یک تیم عالی است. این تیم با تیم فوتبالی که سال‌ها قبل دیده بودم، فرق دارد. الان فوتبال مدرن بازی می‌کنند.

درباره صحبت‌های کلینزمن هیچ اظهارنظری ندارم. من همیشه طوری کار می‌کنم و باورم در زندگی این است که تیم فوتبال باید مبتنی بر اخلاقیات کاری باشد و کارش را همان طور انجام دهد.

وقتی نسبت به اصول و ارزش‌ها تعهد داشته باشیم، قوی‌تر و بهتر می‌شویم. این چیزی است که در زندگی به آن معتقد بودم و همیشه در این مسیر کار کردم.

 اگر می‌خواهیم شانس صعود به دور بعد را داشته باشیم نباید اشتباهات خودمان مقابل انگلیس را تکرار کنیم، باید یک تیم بهتر باشیم. این چالش ساده‌ای نیست. 

بگذارید بهترین نتیجه را به نمایش بگذاریم. برای ایران مهم است که با بازی امروز به دور بعد برود. این بار می‌خواهیم صعود کنیم.

درباره تغییر پرچم ایران از سوی فدراسیون آمریکا، باید بگویم بعد از ۴۲ سال فکر می‌کنم نمی‌توان با این کارهای روانی پیروز شد. این اقدامات غم‌انگیز درس خوبی برای همه ما در آینده است.
​​​​​​​
باید به این بازی وفادار باشیم، تلاش خودمان را انجام دهیم و به ماموریت خودمان وفادار باشیم. همان‌طور که کریم گفت ما به همه آرمان‌های بشری وفادار هستیم. چه درباره حقوق بشر یا نژادپرستی یا کودکانی که در مدارس می‌میرند. ما می‌خواهیم لبخند را به صورت مردم بیاوریم و این ماموریت ما در اینجاست.

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها