طرح تحولی مدرسه تلویزیونی رونمایی شد

آموزش مفرح در مدرسه‌ای به وسعت ایران

آیین معرفی طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران روز گذشته با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، وحید جلیلی قائم‌مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه‌ملی، محسن برمهانی معاون سیما، علی بخشی‌زاده معاون صدا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای‌اسلامی، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش، جمعی از مدیران صداوسیما، دست‌اندرکاران مدرسه تلویزیونی ایران، برندگان مدال المپیاد‌های جهانی، مدال‌آوران ورزشی، خانواده شهدا و حدود۲۰۰ دانش‌آموز در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۴۴۶۴
نویسنده نوشین مجلسی - گروه رسانه
در این مراسم که با اجرای سیاوش عقدایی روی آنتن تلویزیونی هم رفت، ضمن ایراد سخنرانی رئیس صداوسیما، برخی مدیران و... از برندگان مدال الپمیاد‌های شیمی، فیزیک، نجوم و اخترفیزیک، زیست‌شناسی و... هم تقدیر شد. همچنین دو خانواده شهید و دو بانوی مدال‌آور در رشته دوومیدانی و شطرنج از جمله تقدیرشدگان بودند.

آیین معرفی طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران با هدف عدالت و تحول آموزشی و شعار «اینجا یادگیری خوشمزه‌س» برگزار شد.

دولت و مجلس پای کار بیایند

به گزارش «جام‌جم»، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم با ذکر خاطراتی از دوران تدریس خود بیان کرد: «۳۱ سال از اولین تجربه تدریسم به عنوان معلم عربی در دوره راهنمایی می‌گذرد. زمانی‌که خودم دانش‌آموز این دوره بودم، استاد حیادار، دبیر عربی‌مان بود و برای آموزش این درس ما را بازیگر تئاتر کرد. اگر به این درس علاقه‌مند شدم و خودم هم بعد‌ها در تدریسم از این روش‌ها برای آموزش همراه با سرگرمی استفاده کردم به خاطر آموزش‌های آن استاد بود.»

وی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های تازه در آموزش گفت: «مدرسه تلویزیونی ایران از همه ظرفیت‌های علمی، فناورانه و جدید در ایران و دنیا استفاده می‌کند و با کسب تجربه از بهترین معلم‌های ایران می‌خواهد به تحول در آموزش و عدالت آموزشی برسد. از آقای عبدالعالی تشکر می‌کنم که از اوایل تابستان طرح مدرسه را ارائه دادند و در این زمینه سقف آرزوهای‌شان بلند است.»

جبلی افزود: «اگر مجلس و دولت مجدانه و با عزم و اراده پای کار نیایند، نمی‌گویم این کار انجام نمی‌شود، اما طول می‌کشد. ما قصدمان این است که رسانه‌ملی به جایگاه اصلی‌اش بازگردد. اگر این اتفاق بیفتد، هیچ مشکلی از کشور روی زمین نمی‌ماند. می‌خواهیم رسانه‌ملی، مرجع مردم باشد. همه کمک کنند رسانه‌ملی مرجع مردم، کلاس درس و تریبون حل مشکلات باشد. از مجلس، دولت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار می‌خواهم در این زمینه یاری کنند.»

آموزش به اضافه سرگرمی

برمهانی، معاون سیما هم بیان کرد: «شاید دوسه روز از بیست و یکمین سالگرد شبکه آموزش می‌گذرد. درواقع امروز هم آیین طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران را برگزار می‌کنیم و هم سالروز افتتاح شبکه آموزش را گرامی می‌داریم.»

وی ادامه داد: «طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران از ابتدای مهر شروع شده است. از رئیس پیشین مدرسه‌تلویزیونی ایران یا مدیر سابق شبکه آموزش، دکتر احمدی‌افرادی که بنای کار را گذاشتند و طرح تحولی بربنای کاری که ایشان انجام دادند، پیش می‌رود، تشکر می‌کنم.» برمهانی افزود: «مدرسه تلویزیونی ایران، یک مدرسه مجازی و شبیه‌سازی شده نیست. در تلویزیون بعد سرگرمی و جذابیت لاجرم است. وقتی موضوعی مثل آموزش را در قالب تلویزیون می‌آوریم، باید به عنصر جذابیت و سرگرمی آمیخته شود تا مخاطب پای آن بنشیند و دنبالش کند. به همین دلیل مدرسه تلویزیونی به سمت جذابیت و سرگرمی حرکت کرده و عنصر بازی در مدرسه تلویزیونی بسیار بارزتر از مدارس است. بر این اساس، سیل مخاطبان به سمت تلویزیون و این برنامه روانه می‌شوند و در این زمان است که ما می‌توانیم از عدالت آموزشی حرف بزنیم. درواقع وقتی همه بتوانند از مزایای این مدرسه بهره‌مند شوند، ما به عدالت آموزشی دست پیدا کرده‌ایم.»
وی در پایان گفت: «دو توقع از راه‌اندازان طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران دارم؛ یکی این‌که در هم‌افزایی با بستر تلوبیون و معاونت فضای مجازی به سمت تعاملی شدن پیش بروند. همچنین دوره دوم متوسطه را هم سریع‌تر اضافه کنند تا ۱۲ پایه را سریع‌تر در مدرسه تلویزیونی ایران داشته باشیم.»

مدرسه کنکور راه‌اندازی می‌شود

در ادامه عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش عنوان کرد: «ما در مدرسه تلویزیونی ایران روی بازی متمرکز هستیم. دانش‌آموزان لیاقت دارند که محتوای خوب به دست‌شان برسد.» وی اضافه کرد: «سازمان در دوره تحولی به معنی عمیق کلمه جدید یکی از دغدغه‌هایش عدالت است که یکی از مصادیق آن عدالت آموزشی است. تلفیق پیمان جبلی و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش کمک می‌کند که این محتوا به دست دانش‌آموزان برسد. همچنان برخی بچه‌ها از این محتوا محروم‌اند و هرکس هر کاری از دستش برمی‌آید، برای رساندن این محتوا به همه انجام دهد.» او در پایان گفت: «مدرسه کنکور، آبان امسال با ۱۲ساعت تولید روزانه و پکیج کامل آموزشی به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.»

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش هم اظهار کرد: «در دنیا شبکه‌های تلویزیونی عمومی که بودجه‌های بالایی دارند، هیچ‌یک چنین کاری انجام نمی‌دهند. دوران کرونا باعث شد توانایی‌های ما بروز پیدا کند و این محدودیت ما را رشد داد و شبکه تلویزیونی ایران متولد شد. بچه‌های ما امروز در یک زیست‌بوم دیگری قرار دارند و ما باید متناسب با آن اقداماتی را انجام دهیم. امیدوارم این آموزش به صورت تعاملی و همراه با استعدادیابی انجام شود و بتوانیم برای هر کدام از دانش‌آموزان به اقتضای استعدادشان، محتوای متناسب ایجاد کنیم. از دانش‌آموزان می‌خواهیم این شبکه را نگاه کنند. یکی از نمود‌های مسئولیت اجتماعی این است که آنچه به ذهن‌تان می‌رسد، برای بهبود این شبکه پیشنهاد دهید.»

روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها