رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان؛

“آنفلوانزای پرندگان” در کمین است/ از دوره‌گردها مرغ نخرید

یک تولیدکننده:

افزایش قیمت مرغ به سود تولیدکنندگان نیست

شهاب مارابی ، با بیان اینکه افزایش یا کاهش قیمت مرغ دست مرغدار نیست، گفت: مرغدار کارش تولید مرغ است و به شرطی می‌تواند به تولید مرغ ادامه بدهد که دخل و خرجش با هم بخواند و در پایان فصل تولید بتواند سود معقولی دریافت کند.
کد خبر: ۱۳۸۴۲۳۲

جام جم آنلاین؛  یک تولیدکننده مرغ با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ به سود تولیدکنندگان نیست، گفت: تولیدکنندگان هرگز راضی به افزایش قیمت مرغ نیستند.

شهاب مارابی ، با بیان اینکه افزایش یا کاهش قیمت مرغ دست مرغدار نیست، گفت: مرغدار کارش تولید مرغ است و به شرطی می‌تواند به تولید مرغ ادامه بدهد که دخل و خرجش با هم بخواند و در پایان فصل تولید بتواند سود معقولی دریافت کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ به سود تولیدکنندگان نیست، توضیح داد: تولیدکنندگان هرگز راضی به افزایش قیمت مرغ نیستند.

مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی شهرستان روانسر با بیان اینکه سود معقول برای مرغداران هزینه‌های تولید یک کیلوگرم مرغ به اضافه سود ۱۵ درصدی است، تصریح کرد: هیچ وقت در کشور مرغداران سود ۱۵ درصدی دریافت نکرده و بیشترین سودی که دریافت کرده اند، هشت درصدی بوده و حالا همین میزان سود هم عاید مرغداران نمی‌شود.

مارابی در ادامه اشاره ای هم به افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز در صنعت مرغداری بعد از اجرای طرح آزادسازی ارز داشت و گفت: بعد از اجرای این طرح قیمت یک کیلوگرم ذرت از ۱۹۵۰ تومان به ۱۲ هزار تومان و یک کیلوگرم سویا از سه هزار تومان به ۱۷ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت کنسانتره هم بعد از اجرای طرح آزادسازی ارز بین شش تا هشت برابر افزایش پیدا کرده و همه اینها در حالیست که قیمت مرغ دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه براساس قیمت نهاده ها و سایر عوامل تولید قیمت منطقی خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغدار باید ۵۱ یا ۵۲ هزار تومان باشد، گفت: قیمت مرغ گرم برای مصرف کنندگان نیز باید بین ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان باشد تا تولیدکنندگان قادر به ادامه تولید باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ادامه سیاستگذاری‌های غلط دولت در بازار مرغ نه به سود تولیدکنندگان است و نه مصرف‌کنندگان، گفت: در صورت تداوم این سیاست‌های غلط گرانتر شدن دوباره قیمت مرغ دور از انتظار نیست.

مارابی تاکید کرد: اگر دولت چاره اندیشی جدی برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ نداشته باشد، در آینده نزدیک کاهش عرضه چشمگیر را به دلیل کاهش تولید در کشور تجربه خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها