با احداث تصفیه خانه ها و توسعه شبکه فاضلاب می?توان مانع از آلودگی رودخانه و آب?های زیر سطحی در کرج شد

هشدار درباره منابع زیرزمینی آب درکرج

مدیر جهاد کشاورزی اشتهارد

اشتهارد ظرفیتی کم نظیر برای کاشت پسته

مدیر جهاد کشاورزی اشتهارد گفت: اراضی کویری این شهرستان ظرفیت بالایی برای توسعه کشت پسته به عنوان دومین کشت پرکاربرد را پس از پنبه دارد
کد خبر: ۱۳۸۰۰۰۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

هوشنگ میرزایی با بیان اینکه از چند سال پیش برنامه های ترویجی برای کاشت درخت پسته در شهرستان اشتهارد آغاز شده، افزود: اقلیم خشک و کم آب اشتهارد دلیلی برای کاهش رویکرد برای کاشت درختان میوه ای همچون گیلاس، هلو و آلبالو شده و این وضعیت میل کشاورزان به کاشت درختان و گیاهان کم آب بر همچون پسته را با توجه به صرفه اقتصادی و آورده پس از برداشت، بیشتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه کاشت پسته در اشتهارد قدمتی ۳۰ ساله دارد، اظهار داشت: چند سالی است که اغلب باغداران اشتهاردی با استفاده از تجربه دیگر نقاط پسته خیز گامی بزرگ در راستای توسعه کشت این محصول در شهرستان بردارند و جهاد کشاورزی در حوزه مشاوره و ترویج نقش خود را ایفا کرده است.

میرزایی با بیان اینکه پسته در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی باغی این شهرستان کشت شده، گفت: هم اکنون با کاشت انواع درخت های پسته مثل اکبری، احمد آقایی، کله قوچی، بویین زهرایی و فندقی برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

کاشت ۲ محصول آب بر در اشتهارد

مدیر جهاد کشاورزی اشتهارد در ادامه به کاشت دیگر محصولات زراعی و باغی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: به دلیل تدوین نشدن الگوی کشت، کشاورزان این شهرستان کم آب، محصولات آب بری همچون خربزه و هندوانه را نیز کشت می کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون محصول خربزه در ۲۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان کشت می شود که متوسط برداشت این محصول در هر هکتار بین ۲۵ تا ۳۰ تن می باشد ضمن اینکه محصول هندوانه نیز در ۲۰ هکتار از اراضی اشتهارد با متوسط برداشت حدود ۲۰ تن  در هکتار کشت می شود.

میرزایی گفت: همچنین زعفران، طلای سرخ نیز در ۱۵ هکتار از اراضی زراعی اشتهارد کشت می شود که در کل حدود ۳۰ کیلوگرم محصول از این اراضی برداشت می شود.

در شهرستان اشتهارد ۲ هزار و ۲۵۷ بهره بردار بخش کشاورزی فعال هستند که یک هزار و ۱۰۰ نفر از آن ها در بخش زراعی و باغی و یک هزار و ۵۷ نفر در بخش دامی و عشایری فعالیت می کنند.

http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها