رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: جوان ۲۶ ساله که با ارائه رسید جعلی اقدام به خرید کالا می کرد، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۷۸۷۶۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد با اعلام این خبر، اظهار داشت: چند تن از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند پس از درج آگهی فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته اند بنابراین رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: فرد کلاهبردار با رصد سایت های واسطه گر و انتخاب آگهی های فروش دستگاه تلفن همراه، با فروشنده در خصوص خرید محصول تماس گرفته و پس از مدتی به در خانه مراجعه و با جلب اعتماد و نشان دادن یک رسید بانکی جعلی مدعی پرداخت وجه شده و کالا را دریافت می کرد.

رییس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق به شناسایی و دستگیری متهم و انتقال آن به پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی شدند.

سرهنگ سرخوش نهاد اضافه کرد: متهم ۲۶ ساله ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از مشاهده ادله و مدارک جمع آوری شده از سوی پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و به منظور پیگیری و سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی اظهار داشت: در بازجویی‌های انجام شده، متهم به کلاهبرداری از حساب تعدادی دیگر از همشهریان اعتراف و در نهایت به همراه مستندات پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

رییس پلیس فتا استان همدان گفت: شهروندان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا پس از واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و پس از دریافت پیامک، موجودی حساب خود را از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها