لاریجانی با البرادعی در وین دیدار کرد

فارس: مذاکره کننده ارشد هستهای ایران امروز(جمعه) با مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی دیدار کرد.
کد خبر: ۱۳۷۸۵۱

علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین دیدار و گفتگو کرد.
این خبرگزاری به جزئیات این دیدار اشاره ای نکرد. این در حالی است که لاریجانی فردا (شنبه)برای دیدار و گفتگو با خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته ای ایران عازم لیسبون پایتخت پرتغال خواهد شد.
مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران پیش از این در گفتگو با هفته نامه آمریکایی نیوزویک گفته بود: من روز جمعه با آقای البرادعی از آژانس بینالمللی انرژی اتمی دیدار خواهم داشت و روز بعد از آن نیز با آقای سولانا. آنچه که اساسا9 در نشست قبلی ما و آقای سولانا مورد بحث قرار گرفت این بود که اقدامات دقیق کارشناسی درباره ایدههایی صورت گیرد که تا آن زمان ارایه و مطرح شده بودند... مهم این است که منطق ایران حکم میکند که ما نظارت آژانس را بپذیریم.»
وی در عین حال در این مصاحبه از اظهارات اخیر البرادعی درباره توانایی هستهای ایران استقبال کرد.
البرادعی چندی پیش با اشاره به این که باید به ایران اجازه داد برخی از ظرفیتهای غنیسازی را در اختیار داشته باشد دلیل این نظر خود را دستیابی تهران به دانش هستهای عنوان کرده بود.
لاریجانی افزود: «معاهده منع گسترش هستهای به قدرتهای غیرهستهای حق غنیسازی را میدهد و ما نیز اعتقاد داریم کسی نباید به سوی ساخت بمب منحرف شود.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها