خرید انواع گیاهان آپارتمانی

خرید انواع گیاهان آپارتمانی باید با توجه به موارد مختلفی انجام بگیرد تا طول عمر گیاهان افزایش یافته و از سرسبزی آنها کاسته نشود.
خرید انواع گیاهان آپارتمانی باید با توجه به موارد مختلفی انجام بگیرد تا طول عمر گیاهان افزایش یافته و از سرسبزی آنها کاسته نشود.
کد خبر: ۱۳۷۶۶۲۹

انواع گیاهان مناسب برای منازل مسکونی کدامند ؟

اغلب افراد خوش سلیقه و زیباپسند به نگهداری گل و گیاهان در خانه اهمیت زیادی می دهند. وجود گل و گیاهان در خانه موجب ایجاد یک حس رمانتیک و سرشار از آرامش در افراد می شود. امروزه نگهداری گل و گیاهان در منزل بسیار رایج شده است. برخی از گیاهان زیبا و مناسب برای نگهداری در منزل را بررسی می کنیم :

گیاه آگلونما برفی: گیاه آگلونما برفی را می توان در آپارتمان یا شرکت به راحتی نگهداری نمود. این گیاه به رطوبت کم ، دمای 18 الی 30 درجه ، کوددهی ماهیانه و نور مناسب نیاز دارد و بهتر است در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد.

گیاه پوتوس: این گیاه سریع رشد می کند و قیمت مناسبی دارد. این گیاه در چندین نوع وجود داشته که نوع ابلق آن از برگ هایی سبز روشن با لکه هایی سفید یا کرم برخوردار می باشد. این گیاه به آبیاری 4 الی 10 روز یکبار ، نور کامل غیر مستقیم ، کود مناسب و ... نیاز دارد. پوتوس به آسانی در آب ریشه داده و به راحتی تکثیر می شود.

دراسنا: یک گزینه مناسب دیگر برای خرید انواع گیاهان آپارتمانی ، دراسنا می باشد. دراسنا دارای برگ هایی تیز و بلند است. این گیاه در مقابل شرایط مختلف از مقاومت زیادی برخوردار است. چنانچه لکه های زردی بر روی آن دیده شود باید آن را در مکانی قرار داد که نور بیشتری بر آن بتابد.  دراسنا نیازمند آبیاری هفته ای دو بار و نور زیاد و کود مناسب می باشد.

شفلرا: شفلرا بسیار زیبا بوده و دارای برگ های پنجه ای شکل می باشد. توجه داشته باشید که این گیاه نیازمند آبیاری هفته ای دو بار ، نور غیر مستقیم ، غبارپاشی هفته ای دو بار و ... می باشد.

گیاه پتوس نئون : گیاه پتوس نئون دارای برگ هایی به رنگ سبز است که سبزی آن بسیار خاص است.  پتوس نیازمند نور مناسب ، آب دهی در زمان خشکی خاک گیاه ، دمای متعادل ، رطوبت اندک و ... است.

  • از سایر گزینه های مناسب برای خرید انواع گیاهان آپارتمانی می توان به زاموفیلیا ، برگ انجیری ، ارکیده ، قاشقی ، آنتوریوم ، پیله آ ، سانسوریا ، حسن یوسف ، فیتونیا ، شمعدانی و ... اشاره نمود.

نیازهای گیاهان آپارتمانی چیست؟

در رابطه با نیازهای گیاهان آپارتمانی باید به نور مناسب ، خاک با کیفیت ، هوای تازه ، آبیاری منظم و سر وقت و  ... اشاره نمود. آبیاری زیاد از حد و یا کمتر از حد موجب می شود که ریشه گیاهان آسیب ببیند.

انتخاب خاک برای گیاهان آپارتمانی بسیار مهم است. بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی باید دارای اندکی ماسه باشد. خاک گیاهان حداقل سالی دو بار باید تعویض شود. درنظر داشته باشید که خاک گلدان نباید به هیچ عنوان فشرده باشد.

قرار نیست که گیاهان آپارتمانی از نعمت نور محروم باشند. حال برخی از گیاهان نیازمند نور بیشتر و برخی دیگر نیازمند نور کمتر می باشند. لذا شناخت دقیقی از نیازهای هر یک از انواع گیاهان داشته باشید.

نکات مهم برای خرید انواع گیاهان آپارتمانی چیست ؟

برخی علاقمند به گیاهان آپارتمانی گلدار و برخی دیگر علاقمند به گیاهان آپارتمانی بدون گل هستند. با درنظر داشتن سلایق مختلف خود باید به نکات مهمی در هنگام خرید این گیاهان توجه کنید :

  • توجه کنید که هماهنگی میان گل و گیاه انتخاب شده و مکان نگهداری آن وجود داشته باشد. اگر شما آپارتمانی داشته که فاقد پنجره است ، نباید گیاهان نیازمند به نور زیاد را خریداری کنید. با توجه به وسعت مکان نگهداری گیاه و دیزاین آن ، نوع گیاه آپارتمانی خود را انتخاب کنید.
  • شرایط و محدودیت های مکان موردنظر برای نگهداری گل و گیاه را به فروشنده یا کارشناس گل و گیاه اعلام نموده تا مناسب ترین گیاه برای شما را معرفی کند.
  • گیاهانی را خریداری نموده تا توسط فروشگاه برای زندگی در اوضاع نامساعد ، مقاوم شده باشد. زیرا شرایط نگهداری گیاهان در فروشگاه ها با شرایط مکان موردنظر شما متفاوت می باشد و باید بررسی نمود که تغییر مکان موجب خرابی گیاهان زیبا و دوست داشتنی نشود.
  • در خرید انواع گیاهان آپارتمانی توجه داشته باشید که حاشیه ها و نوک برگ های گیاهان سالم بوده و سوخته مانند نباشند.
  • با دقت بسیار زیادی به بررسی گیاه از نظر وجود آفات و بیماری و حشره و علف هرز پرداخته و سلامت آن را به خوبی بررسی کنید.
  • درباره دستورالعمل های مربوط به نگهداری و مراقبت از گیاهان ، اطلاعاتی را بدست آورده و تمامی سؤالات خود را از کارشناس فروش بپرسید.
  • از فروشنده سؤال نموده که آیا با تعویض گلدان ، گیاه موردنظر دچار مشکل نمی شود تا اگر لازم است تعویض گلدان را به زمان عقب تر موکول کنید.

پس از خرید انواع گیاهان آپارتمانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • انتقال گل و گیاه از فروشگاه به محل موردنظر باید به گونه ای انجام شود که در معرض سرمای شدید و یا گرمای شدید نباشد.
  • گیاهان را در حالت درستی قرار داده تا در زمان جابه جایی به محل موردنظر دچار مشکل نشوند.
  • به عدم تابش مستقیم نور خورشید به گیاه در مکان جدید ، خشک نشدن خاک گلدان ، متعادل بودن دمای اتاق ، تمیز بودن مکان قرارگیری گیاه و عدم تردد حیوانات خانگی از آنجا و ... توجه داشته باشید.

توسکالند

برای اینکه گل و گیاهان موردعلاقه خود را با بهترین کیفیت ، مناسب ترین قیمت ، در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین شرایط حمل و نقل دریافت نمایید ، از توسکالند به خرید آنها اقدام بفرمایید.

توسکالند ، بهترین گزینه برای خرید انواع گیاهان آپارتمانی است که کارنامه درخشانی در این زمینه دارد. اغلب مشتریان از محصولات خریداری شده از ما ، رضایتمندی کاملی داشته و برای ثبت سایر سفارشات خود ، توسکالند را انتخاب کردند. تمامی محصولات توسکالند دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و نیازهای شما را در این رابطه رفع می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها