بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ایران در خرداد ماه ۱۴۰۱، بیش از ۷۰۰ بار لرزید.
کد خبر: ۱۳۷۲۰۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در خردادماه ۱۴۰۱ تعداد ۷۱۳ زمین‌ لرزه را ثبت کردند.

این زمین‌ لرزه‌ ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.

در خردادماه ۱۴۰۱ تعداد ۳۲ زمین‌ لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌ نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آن‌ها در ساعت ۱۲:۰۶ تاریخ ۰۲/‏۰۳/‏۱۴۰۱‬ با بزرگی ۵.۵ در مقیاس امواج درونی زمین در ۳۸ کیلومتری سرجنگل استان سیستان و بلوچستان رخ داده‌است.

از لحاظ آماری ۵۷۲ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر از ۳، تعداد ۱۰۹ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، تعداد ۳۰ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ و تعداد دو زمین‌ لرزه با بزرگی بین ۵ و ۶ بوده‌است.

استان هرمزگان با ۹۶ زمین‌لرزه ثبت شده بالاترین آمار زمین‌لرزه ثبت شده در خردادماه ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده‌است و پس از آن استان‌های کرمان و فارس به ترتیب با ۳۳ و ۲۶ زمین‌ لرزه قرار دارند.

زمین‌ لرزه‌های ثبت شده در استان هرمزگان نسبت به ماه قبل حدود ۳۵ درصد افزایش داشته‌اند و بزرگترین آنها در تاریخ ۲۵ خردادماه با بزرگی ۵.۳ در مقیاس امواج درونی زمین حوالی بندر چارک استان هرمزگان رخ داده‌است.

مرکز لرزه‌ نگاری کشوری در خردادماه امسال تعداد ۸ زمین‌لرزه در استان تهران ثبت کرد که بزرگترین آنها حوالی حسن‌آباد با بزرگی ۳.۸ در مقیاس امواج درونی زمین بوده‌است.

زلزله بیش از ۷۰۰ بار ایران را لرزاند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها