بدون شک، فناوری به ما امکان داده است به‌راحتی به یکدیگر متصل شویم، عملکردهای‌مان را بهبود دهیم و از منابع انسانی خود فراتر از آنچه قبلا تصور می‌شد، استفاده کنیم. یکی از بزرگ‌ترین مواردی که در این راه به ما کمک کرده، برنامه‌های مدیریت زمان است.همان‌طور که از نام آن پیداست، برنامه‌های مختلف مدیریت زمان به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر زمان خود داشته باشید. استفاده مدام از نرم‌افزار مدیریت زمان به شما امکان می‌دهد تا تمرکز اصلی‌تان را روی چیزهایی که در زندگی شما اهمیت دارند، قرار دهید. اگر از صدها ابزار مدیریت زمان موجود استفاده نمی‌کنید، قطعا یک راهکار خوب برای هموارتر کردن زندگی را از دست داده‌اید.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۹۶
نویسنده مهدی خانقلی، خبرنگار

هوشمندانه از زمان‌تان استفاده کنید
اگر شک دارید از زمان خود به‌طور معقول استفاده می‌کنید یا نه، این برنامه مدیریت زمان گزارش‌های هفتگی برای شما ارسال می‌کند تا نشان دهد چه چیزهایی وقت شما را هدر می‌دهد. علاوه بر قابلیت ردیابی خودکار زمان، این برنامه همچنین دارای قابلیت مسدود کردن عوامل حواس‌پرتی و ابزارهای کارآمدی برای گزارش است. RescueTime به شما کمک می‌کند تا غرق در وظایف بی‌شمار نشوید. این برنامه همچنین دارای نرم‌افزار تیمی است که به مدیریت زمان در بین اعضای تیم اختصاص دارد. با استفاده از این برنامه، ممکن است از این‌که بفهمید واقعا چقدر زمان تلف می‌کنید، شوکه شوید.
یک ایرانی ساده اما کاربردی
سحر تودو، یکی از برنامه‌های ساده ایرانی برای مدیریت کارهای روزانه است که به‌دلیل همین سادگی کار با آن نیز راحت است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید کارهای پیش‌روی خود را دسته‌بندی کنید و با تنظیم موعد مقرر برای هرکدام از آنها ساماند‌هی‌شان کنید. همچنین می‌توانید برای کارهای روزانه خود ساعت خاصی را به‌عنوان یادآوری قرار دهید. همچنین این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد برای هرکدام از کارهای خود یادداشت جداگانه‌ای بنویسید. گرچه ظاهر این نرم‌افزار نسبت به سایر نرم‌افزارها ساده‌تر است اما بسیار سریع و راحت می‌توانید کارهای جدید را در آن وارد کنید.
دقیق پیگیری کنید
مدیریت زمان مؤثر با مشخص شدن دقیق میزان زمانی که برای پروژه‌ها و وظایف خود صرف می‌کنید، شروع می‌شود. بهترین برنامه‌های مدیریت زمان یک گام از این هم فراتر خواهند رفت. آنها تجزیه و تحلیل ارائه می‌کنند و به شما نشان می‌دهند چگونه می‌توانید با استفاده از این تجزیه و تحلیل زمان را مدیریت کنید. نرم افزار Toggl به شما امکان می‌دهد با یک طراحی ساده به همه این موارد دست یابید. رابط بصری این نرم‌افزار برای پیگیری زمان کارهای مختلف یکپارچه شده است. اگر بخواهید میزان زمانی را که برای طرح‌های مختلف صرف می‌کنید، ردیابی کنید، این نرم‌افزار را نباید از دست بدهید.
مدیریت زمان با نقشه‌برداری ذهنی
نقشه‌برداری ذهنی، یکی دیگر از تکنیک‌های بهره‌وری و ابزارهای مدیریت زمان است. هنگامی که یک برنامه به شما اجازه انجام این کار را می‌دهد به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه کاری می‌خواهید انجام دهید و قرار است با انجام مجموعه‌ای از کارها به چه نتیجه‌ای برسید. نرم‌افزار Mindnode یکی از بهترین اپلیکیشن‌های رایگان نقشه‌برداری ذهن است که می‌تواند این کار را انجام دهد. این نرم افزار به شما کمک می‌کند با متمرکز کردن افکار خود سازماندهی بیشتری پیدا کنید و در نتیجه شفافیت بیشتری در مورد کارهای پیش‌روی خود به‌دست آورید. این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد برچسب‌ها و قالب‌های بصری مختلف را مطابق نیازهای خود سفارشی کنید. همچنین می‌توانید به‌راحتی اسناد خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
تقویم و برنامه‌ریزی در یک نرم‌افزار
خیلی وقت است که دوره ساعت مچی و تقویم دیواری به سر آمده و تقویم‌های آنلاین یا موبایل توانسته جای این ابزارها را بگیرند. تسکوک یک تقویم حرفه‌ای همراه ایده‌های مختلف برای برنامه‌ریزی است که می‌تواند زمان شما را به‌خوبی مدیریت کند. این تقویم یک ویجت برای تاریخ و یک ویجت برای کارها دارد که در کنار بخش یادداشت‌ها مدیریت زمان را ساده‌تر می‌کند. تسکوک قابلیت همگام سازی با تقویم گوگل را هم دارد و می‌تواند به شما نمایی حرفه‌ای از فعالیت‌های ماهانه هم بدهد. با این تقویم نگران از دست رفتن کارها هم نباشید، چراکه به‌راحتی می‌توانید از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید. گرافیک زیبای تسکوک برای یادآورها، کار با آن را خوشایندتر می‌کند.
یک ایرانی کار راه بینداز
وان ریمایندر، یکی دیگر از نرم‌افزارهای ایرانی مدیریت زمان است. در این نرم‌افزار می‌توانید برنامه‌ریزی‌های خود را در سه بازه زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه ثبت کنید. هر برنامه از مجموعه‌ای فعالیت‌ تشکیل می‌شو‌د که شما قرار است در دوره زمانی تعیین شده آنها را انجام دهید. شما می‌توانید برای هر برنامه‌ای که ثبت کرده‌اید، فعالیت‌هایی را که لازم است در آن بازه انجام شود ایجادکنید. در هر برنامه می‌توانید اهداف و کارهای انجام شده روز جاری ، تصمیمات و اهداف آینده را تعیین کنید. در صورت نیاز می‌توانید برنامه‌ریزی‌ها را چاپ کنید. درصد پیشرفت فعالیت‌های هر هدف هم در این نرم افزار نمایش داده می‌شود.
نگران حریم خصوصی‌تان نباشید
آیا به یک برنامه مدیریت زمان نیاز دارید که نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی شما را در مورد ارسال داده‌های ابری برطرف کند؟ ManicTime نرم افزار قابل دانلودی است که به‌صورت محلی اجرا می‌شود و به سرورهای ابری متصل نمی‌شود. مانیک‌تایم درست مانند برخی دیگر از نرم‌افزار‌های مدیریت زمان، می‌تواند به‌طور خودکار زمان صرف شده را ردیابی کند، چه در یک فایل محلی و چه از طریق یک وب‌سایت. این نرم‌افزار همچنین با سیستم‌های مبتنی بر وظیفه مانند Github یا Jira ادغام می‌شود. نرم‌افزار ManicTime تبدیل ساعت‌های پیگیری شده به گزارش‌های سفارشی را آسان می‌کند.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها