تحقیقات ارتباط قوی بین استروژن و تجربه درد را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، دوران یائسگی با گرگرفتگی، اختلالات خواب و تحریک‌ پذیری همراه است اما از دست دادن استروژن که در دوران یائسگی رخ می‌دهد ممکن است بر احساس درد یک زن، به‌ویژه، تجربه درد فک، تأثیر گذارد.

نتایج مطالعه محققان نشان داد که درد فک، یک نوع رایج درد اسکلتی- عضلانی، که بعد از کمردرد در جایگاه دوم است، ممکن است در دوران گذار یائسگی بدتر شود.

اختلالات گیجگاهی فکی، گروهی متشکل از بیش از ۳۰ بیماری است که باعث درد و اختلال در عملکرد عضلات فک و مفاصل می‌شود.

زنان دو برابر مردان در معرض ابتلاء به اختلالات گیجگاهی فکی هستند و برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این وضعیت ممکن است تحت تأثیر تغییرات هورمونی باشد.

شایع‌ترین علامت اختلالات گیجگاهی فکی، درد در ماهیچه‌های جویدنی یا مفصل فک، دردی که به صورت یا گردن گسترش می‌یابد، سفتی فک، محدودیت حرکت یا قفل شدن فک، کلیک کردن دردناک هنگام باز کردن یا بستن دهان، صدای زنگ در گوش‌ها، کم شنوایی، یا سرگیجه، و تغییر در نحوه قرار گرفتن دندان‌های بالا و پایین روی هم است.

محققان دریافتند که زنان در دوران گذار یائسگی دیررس، درد اختلالات گیجگاهی فکی شدیدتری را تجربه کردند و علائم یائسگی مانند گرگرفتگی با درد مرتبط با اختلالات گیجگاهی فکی در این گروه ارتباط بیشتری داشت. به گفته محققان، هر دو این عوامل با افزایش سن و پیشرفت در مرحله پس از یائسگی کاهش می‌یابند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها