ویتامین ب 1 (Vitamin B1) که به نام تیامین (Thiamin) هم شناخته می شود، یکی از ویتامین های متعلق به گروه ب است.
کد خبر: ۱۳۶۶۷۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، این ویتامین در دسته ویتامین های محلول در آب قرار دارد، یعنی بدن خودش قادر به ذخیره ویتامین B1 نیست، به همین دلیل نیاز روزانه به این ویتامین از طریق مواد غذایی و مصرف مکمل های حاوی ویتامین ب1 تامین می شود.

ویتامین ب1 در بدن در هضم و جذب مواد غذایی و تبدیل آن ها به انرژی، انتقال پیام های عصبی بین سلول های سیستم اعصاب مرکزی، تنظیم حرکات عضلات، عملکرد ذهن و حافظه نقش دارد. علاوه براین، ویتامین ب1 به حفظ سلامت گلبول های قرمز و همینطور خون رسانی بهتر به قلب و افزایش اکسیژن رسانی به آن کمک می کند.

علائم کمبود ویتامین ب 1 300

باید بدانید که ویتامین ب1 از جمله ویتامین های ضروری برای فعالیت مغز و سیستم اعصاب مرکزی است و کمبود آن در بدن منجر به عارضه های روانی از قبیل افسردگی، فراموشی و اضطراب می شود.

قرص ویتامین ب1 برای اعصاب

ویتامین B1 300 مواد مغذی برای سلامت سلول‌های عصبی را تامین می کند، چون در لایه بیرونی سلول‌های عصبی ویتامین ب 1 وجود دارد و سیستم عصبی برای انجام عملکردهای خود به این ویتامین شدیدا نیاز دارند. بنابراین مصرف قرص ویتامین ب به حفظ سلامت و عملکرد صحیح اعصاب کمک می کند.
قرص ویتامین b1 300 برای سیاتیک

تجمع مواد شیمیایی یا اسیدهایی مانند اسید لاکتیک در عصب، یکی از دلیل بروز درد سیاتیک شناخته شده است. بنابراین اگر پزشک تشخیص دهد که علت ایجاد درد سیاتیک شما تجمع این مواد در عصب شما است، او دوز بالای مکمل غذایی تیامین (B1) را تجویز خواهد کرد.

نتایج بررسی هایی که پزشکان روی تعدادی از بیماران مبتلا به مشکلات نوروپاتی و سیاتیک انجام دادند، مشخص کرد که مصرف دوز مشخصی از ویتامین ب1 برای رفع مشکل سیاتیک اثربخشی بسیار خوبی داشته است.

نحوه مصرف ویتامین ب1 300 و زمان مصرف آن

پزشک میزان و مقدار مصرف ویتامین ب1 را تعیین می نماید، اما بطور کلی این دارو بصورت روزانه 1 عدد قرص با نوشیدن مقدار کافی آب توصیه شده است. میزان مصرف دارو را خودتان تغییر ندهید و طبق تجویز پزشک عمل کنید.

منبع: سلام دنیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها