بدترین قاتلان زنجیره ای استرالیایی که دست به قتل های تکان دهنده زدند .از پرونده «جسد در بشکه» تا قتل های کوله گرد.
کد خبر: ۱۳۶۶۱۶۲

به گزارش جام جم آنلاین از نیو ادیا، ایوان میلات، جان بانتینگ، دیوید برنی. نام آنها مترادف با شر است و احساسات نفرت و وحشت را در سراسر جهان برمی انگیزد. آنها فقط سه قاتل زنجیره‌ای استرالیایی هستند که با قتل‌هایی که از هفته‌ها تا سال‌ها طول می‌کشید، را مرتکب شده بودند،وحشت را بر جوامع حاکم کردند.

اصطلاح «قاتل سریالی» توسط واحد علوم رفتاری FBI در دهه 1970 ابداع شد. اعتقاد بر این است که رابرت رسلر، مامور اف‌بی‌آی، که الهام‌بخش شخصیت بیل تنچ در شکارچی ذهن نتفلیکس است، این اصطلاح را مطرح کرده است.

از اولین قاتل زنجیره ای استرالیا (ویلیام مک دونالد) تا بدترین آن (قتل های "Snowtown"،) استرالیا از طیف گسترده ای از روانپزشکان قتل رنج می برد که مجبور بودند تا زمانی که دستگیر شدند به قتل ادامه دهند. در اینجا ده مورد از بدترین آنها آورده شده است.

گفته می شود سارا اسپایر، سیارا گلنون و جین ریمر همگی قربانیان قاتل کلرمونت هستند.

اعتقاد بر این است که قاتل سریالی کلرمونت حداقل سه نفر را در پرث در اواسط دهه 90 به قتل رساند. همه قربانیان آخرین بار در مکان‌های شبانه در کلرمونت پرثور دیده شدند.

اولین زنی که ناپدید شد سارا اسپایرز 18 ساله در 27 ژانویه 1996 بود. او آخرین بار در یک جاده اصلی منتظر تاکسی دیده شد. بدن او هرگز پیدا نشد. جین ریمر، 23 ساله، در 9 ژوئن همان سال ناپدید شد و جسد او تقریباً دو ماه بعد در بوته‌ها پیدا شد.

در 14 مارس 1997، وکیل سیارا گلنون، 27 ساله، از کلرمونت ناپدید شد و جسد نیمه لباس او در 3 آوریل پیدا شد.

در پی یکی از بزرگترین تحقیقات ، بردلی رابرت ادواردز، تکنسین پرث تلسترا، 48 ساله، در سال 2017 به دلیل قتل دستگیر شد.

بردلی بعداً در سپتامبر 2020 به جرم ربودن و قتل جین و سیارا محکوم شد و به حبس ابد با یک دوره 40 سال بدون آزادی مشروط محکوم شد.

پیتر دوپاس

پیتر دوپاس یک مجرم جنسی سریالی قبل از اینکه به قتل روی بیاورد، برای قتل سه زن در ملبورن به حبس ابد محکوم می شود، اما او مظنون اصلی قتل های بیشتر است.

دوپاس به طرز وحشیانه ای قربانیان خود را با ضربات چاقو به قتل رساند و بخشی از بدن آنها را می برید .

سن دت یان آرمسترانگ درباره تجاوزات جنسی دوپاس گفت: ز نظر من این مرد فقط شیطان محض بود. حملات او همه با دقت برنامه ریزی شده بود و او هیچ پشیمانی نشان از خود نداد.

کاتلین فولبیگ

این یکی از نگران کننده ترین موارد قتل های زنجیره ای در تاریخ جهان است. کاتلین فولبیگ ملبورن در سال 2003 به جرم قتل سه فرزندش مجرم شناخته شد.

او پاتریک 8 ماهه، سارا 10 ماهه و لورا 19 ماهه را کشت. از آنجایی که هیچ دلیل واضحی برای مرگ وجود نداشت، در ابتدا تصور می‌شد که این کودکان به دلیل سندرم مرگ ناگهانی نوزاد یا مرگ تختخواب مرده‌اند. فولبیگ همچنین به خاطر قتل عمد فرزند19 روزه محکوم شد.

او پس از اینکه شوهرش دفتر خاطرات او را کشف کرد، متهم به قتل شد، که به نظر می‌رسید جزئیات قتل‌ها را شرح می‌داد.

تحقیقات قضایی در سال 2019 در مورد مرگ‌ها حکم سال 2003 را تأیید کرد. فولبیگ که حداکثر 30 سال محکومیت خود را می گذراند، همچنان بی گناه است.

دیوید و کاترین برنی

این اتحادیه ای بود که منجر به یک سلسله هولناک تجاوز و قتل شد. بیش از یک ماه در سال 1986 و با کمک شریک زندگی خود کاترین، دیوید برنی از پرث به چهار زن تجاوز کرد و آن را به قتل رساند و قصد کشتن زن پنجم را داشت.

اولین قربانی آنها مری نیلسون، دانشجوی روانشناسی 22 ساله بود که برای خرید لاستیک ماشین به خانه رفت. هنگامی که آنجا بود، او را بستند، به تخت زنجیر کردند و در حالی که کاترین تماشا می کرد مورد تجاوز قرار گرفت. او را به بوته زار بردند، جایی که دوباره مورد تجاوز قرار گرفت، خفه و دفن شد.

این آغاز یک قتل زنجیره ای بود که پرث را به وحشت انداخت. برنی ها به دنبال قربانیان خود می گشتند (که در ابتدا به این زوج اعتماد داشتند زیرا یک زن حضور داشت) قبل از ربودن آنها و بازگرداندن آنها به خانه خود در ویلگی، در جنوب پرث.

پنجمین قربانی آنها، کیت مویر، 17 ساله، موفق به فرار شد که منجر به دستگیری برنی ها شد. دیوید با گذراندن چهار دوره ابد خود را در سال 2005 در زندان حلق آویز کرد. کاترین همچنان در زندان است و هرگز آزاد نخواهد شد.

ویلیام مک دونالد

ویلیام مک دونالد که به عنوان اولین قاتل زنجیره ای واقعی استرالیا شناخته می شود، پنج مرد را به قتل رساند. امل قطع عضو پس از مرگ نیز می شد.

جدا از اولین قربانی خود، که مک دونالد در آپارتمانی در بریزبن او را کشت، قتل مک دونالد در اوایل دهه 60 در سیدنی رخ داد.

او قربانیان خود را به نقاط تاریک در مکان‌های عمومی می‌کشاند و سپس قبل از بریدن اندام تناسلی آن‌ها را چندین ضربه چاقو می‌زد. مک دونالد در زمان مرگش در زندان در سال 2015، در سن 90 سالگی، طولانی ترین زندانی در بازداشت بود.

لئونارد فریزر

لئونارد فریزر به عنوان «یک شکارچی جنسی از بدترین نوع» توصیف شد.

او20 سال را به دلیل جرایم جنسی در زندان گذراند تا اینکه آزاد شد و به قتل روی آورد. او اولین بار در سال 1999 به خاطر ربودن و قتل فردساله در راکهمپتون، محکوم شد. زمانی که در زندان بود، برای قتل های بیشتری محاکمه شد.

در سال 2003 او به دلیل قتل جداگانه بورلی لگو، سیلویا بندتی و جولی ترنر به حبس ابد بیشتر محکوم شد. او در سال 2007 در زندان انجام داد. در محاکمه قتل کیرا، قاضی کن مکنزی، فریزر را «یک شکارچی جنسی از بدترین نوع» نامید.

توماس جفریس

شاید نام او اکنون آشنا نباشد، اما در آن زمان جنایاتش او را به یکی از مخوف ترین افراد قاره تبدیل کرد. مدت ها قبل از تشکیل فدراسیون استرالیا در اواخر سال 1825، محکوم بریتانیایی توماس جفریز، شش نفر را در جزیره ای که بعدها تاسمانی نامیده می شود، به قتل رساند. پس از فرار از زندان، بوشرنگر و سایر فراریان دست به دزدی و کشتار زدند که بیش از سه هفته به طول انجامید.

قتل جفریز شامل کسانی بود که ربوده بود، یک نوزاد و یک پلیس. او همچنین یک مجرم جنسی خشن بود. او در 23 ژانویه 1826 دستگیر شد و در زندان به دار آویخته شد.

جان وین گلاور

بیش از 13 ماه از مارس 1989، جان وین گلاور، شش زن سالخورده را در حومه بندرگاه ثروتمند موسمان سیدنی کشت و نام «قاتل مادربزرگ» را برای او به ارمغان آورد.

اولین قربانی او گوندولین میچل هیل بود که در حالی که برای ورود به ساختمان آپارتمانش می رفت، او را پنهان کرد.

با چکش به پشت سرش زد و پولی از کیفش سرقت کرد. گلوور در قتل‌های بعدی خود معمولاً قبل از برداشتن جوراب شلواری و خفه کردن آنها با یک چکش به قربانیان خود حمله می‌کرد. او به دلیل یک رشته حمله به خانه سالمندان که او نیز مرتکب شده بود، مورد توجه پلیس قرار گرفت. وقتی از او خواسته شد در مصاحبه پلیس شرکت کند، او اقدام به خودکشی کرد.

قاتلان زنجیره ای در استرالیا +عکس

قاتلان زنجیره ای در استرالیا +عکس

قاتلان زنجیره ای در استرالیا +عکس

قاتلان زنجیره ای در استرالیا +عکس

قاتلان زنجیره ای در استرالیا +عکس

قاتلان زنجیره ای در استرالیا +عکس

قاتلان زنجیره ای در استرالیا +عکس

قاتلان زنجیره ای در استرالیا +عکس

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها