قبل از معرفی ترشی انبه لازم است ابتدا کمی در مورد این میوه بدانید. در میان انواع میوه ها برخی محبوبیت بیشتری دارند و معمولا آن را با یک لقب خاصی می شناسند.
کد خبر: ۱۳۶۴۰۲۱
مثل انبه که به شاه میوه ها شهرت دارد. خواص بالا و طبیعت گرم این میوه موجب شده به لحاظ طب سنتی نیز جایگاه بالایی داشته باشد. از گذشته مصرف  انبه را برای تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع یبوست و تقویت سیستم گوارش استفاده می کردند.

جالب است بدانید که یکی از فرآورده هایی که میتوان از انبه تهیه کرد ترشی انبه است که طرفداران زیادی دارد و در بین سفره های ایرانی جا خوش کرده است. ترشی انبه طعم بسیار خوب و ماندگاری دارد. طبع این نوع ترشی نیز مانند میوه آن گرم می باشد.

ترشی انبه یک چاشنی فوق العاده با طعم و عطر بی نظیر است. اگر تا به امروز مصرف آن را امتحان نکرده اید ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما آن را در سبد غذایی خود قرار دهید که حتما از طعم آن لذت خواهید برد. این چاشنی خوشمزه را می توانید در کنار غذای اصلی خود سرو کنید و همراه غذا میل کنند.

قطعا شما هم طرفدار غذا های چرب هستید اما می دانید که مصرف غذاهای چرب مضر است.  و مصرف آن ممکن است موجب بیماری شما شود. پس چه چیزی بهتر از ترشی انبه که می توانید در کنار یک غذای چرب و خوشمزه آن  را امتحان کنید و لذت ببرید.

ترشی انبه امروزه یکی از چاشنی های پر طرفدار و بسیار خوشمزه می باشد.  اولین بار شهر های جنوبی بودند که این نوع ترشی را تهیه کردند. البته این نوع ترشی  انواع مختلفی دارد که  نوع جنوبی آن نسبت به دیگر انواع ، تندی بیشتری دارد و معمولا طرفداران خاص خود را نیز دارد.
 

ترشی انبهترشی انبه
 


انواع ترشی های انبه و  طرز تهیه آن:


سیر،فلفل، نمک،سرکه  عضو ثابت ترشی انبه است که متناسب با انواع این نوع ترشی میزان این مواد کم و زیاد و در برخی موارد مواد دیگری به عنوان چاشنی  افزوده خواهد شد.  برای آشنایی بیشتر به انواع آن  اشاره می کنیم:

ترشی انبه کال که به ترشی انبه سبز نیز معروف است.

ترشی انبه کال را بیشتر جنوبی ها درست می کنند. تنها وجه تمایز این نوع ترشی این است که از انبه سبز یا کال استفاده می کنند. چون انبه ها نرسیده و کال هستند می توانید آنها را خلال کنید تا سریع تر عمل بیایند.


ترشی انبه بندرعباسی:


ترشی انبه به روش  بندرعباسی، یکی دیگر از انواع ترشی است که طعم بی نظیری دارد. ترکیبات این نوع ترشی با انواع دیگر در میزان استفاده از سرکه آن است. در این نوع، سرکه کمتری استفاده می شود و طعم تندی کمتری هم دارد. توجه داشته باشید که برای این نوع ترشی باید از انبه های رسیده و شیرین استفاده کنید.  غلظت ترشی انبه بندرعباسی نسبت به دیگر انواع بیشتر است. به دلیل رسیده بودن انبه ها این نوع ترشی در مدت زمان یک هفته ای قابل مصرف می باشد.


ترشی انبه چابهاری:


ترشی انبه چابهاری نیز به همان روش دیگر انواع  تهیه می شود. کوچک یا بزرگ بودن تکه های انبه بستگی به خودتان دارد. توجه داشته باشید که انبه های رسیده له خواهند شد و اگر قصد لیته درست کردن این نوع ترشی را ندارید تکه ها را کمی بزرگتر برش بزنید.


ترشی انبه بندری:


اسم ترشی بندری که می آید تنها طعم تند فلفل است که حس می شود. این نوع ترشی طرفداران زیادی دارد و در شهر های جنوبی بیشتر تهیه و توزیع می شود. تنها چاشنی این نوع ترشی میزان فلفل آن می باشد که نسبت به دیگر انواع بیشتر است.
 

ترشی انبهترشی انبه


خواص ترشی های انبه:


امروزه مصرف هر نوع مواد غذایی در کنار جنبه سیر کنندگی باید مفید و مقوی هم باشد. به همین دلیل انتخاب هر نوع چاشنی در کنار غذا اهمیت بالایی دارد. یکی از چاشنی های پر طرفدار سفره های ایرانی ترشی است که انواع مختلفی دارد و هر کدام ویژگی و خواص خود را دارند.

ترشی انبه برای عمل آمدن نیاز به زمان طولانی ندارد و شما می توانید بعد از نهایت یک هفته یا کمتر ترشی را مصرف کنید.

سرکه خواص بالایی دارد و به دلیل مخلوط شدن با انبه علاوه بر اینکه ترکیب بسیار خوشمزه ای به دست می آید خواص آن نیز حفظ خواهد شد. ترشی انبه به دلیل شیرین بودن میوه انبه به متعادل کردن میزان اسید معده کمک می کند. و مصرف آن موجب درد و اذیت معده نخواهد شد و این به سلامت دستگاه گوارش شما نیز کمک خواهد کرد.

شاید شنیدن این جمله که مصرف ترشی انبه و دیگر انواع ترشی از بروز سرطان نیز جلوگیری می کند کمی قابل باور نباشد.  اما باید اشاره کرد ترشی در فرایند عمل آمدن مقدار زیادی آنتی اکسیدان تولید می کند که برای بدن مفید است و از بروز سرطان نیز جلوگیری می کند.

البته این نکته را هم باید اشاره کرد که مصرف ترشی انبه به کاهش وزن شما نیز کمک خواهد کرد. در واقع فیبر موجود در انبه به کاهش چربی در بدن کمک می کند.
 

ترشی انبهترشی انبه


توصیه های مفید در تهیه ترشیجات:


قبل از اقدام به هر کاری لازم است بدانید تهیه ترشی انبه  نیاز به رعایت برخی نکات و اصول مهم دارد که نتیجه رعایت این اصول مهم در طعم نهایی و کیفیت محصول به عمل آمده تاثیر خواهد گذاشت. طعم ترشی بستگی به این دارد که شما چه مقدار از ترکیبات لازم را به چه اندازه به کار ببرید.

آنچه محصول خام شما را به یک فرآورده خوشمزه تبدیل می کند ترکیب متناسب چاشنی ها است. مثلا خیلی مهم است شما میزان سرکه و یا نمک ترشی را به اندازه در نظر بگیرید و اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی میکنید یا نسبت به برخی چاشنی ها حساسیت دارید حتما در میزان استفاده از آن نهایت دقت را داشته باشید. کودکان و سالمندان و برخی افراد بیمار ممنوعیت مصرف غذایی دارند و باید برای این افراد ترشی های رژیمی تهیه کرد.


نکات مهم در تهیه ترشی انبه


یکی از دغدغه های خانم ها هنگام ترشی گرفتن این است که بعد از مدتی که درب ترشی را باز می کنند روی ترشی کپک زده باشد. برای جلوگیری از کپک زدن ترشی انبه بهتر است در هنگام تهیه ترشی برخی نکات را به خوبی رعایت کنید. برای مثال بهتر است سرکه را بدون جوشاندن به مواد ترشی اضافه کنید. این اقدام از کپک زدن ترشی جلوگیری می کند.

مواد ترشی انبه را درون یک ظرف شیشه ای بریزید و تا زمان عمل آمدن درب آن را باز نکنید. البته توجه داشته باشید که ترشی را درون ظرفی بریزید که کاملا آن را پوشش دهد. سر خالی ماندن ظرف هم  می تواند یکی دیگر از دلایل کپک زدن ترشی شود.

استفاده از نمک زیاد علاوه بر اینکه موجب افزایش فشار خون خواهد شد در طعم آن نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت به طوری که بعد از مدتی احساس می کنید طعم ترشی شما به تلخی می زند.
 

ترشی انبهترشی انبه


ترشی انبه خوب و با کیفیت را از کجا بخریم؟


اینکه نسبت به خرید مواد غذایی یا انواع ترشی حساسیت داشته باشید کاملا منطقی است. چیزی که شما مصرف می کنید و در سبد رژیم غذایی خود قرار میدهید باید کیفیت بالایی داشته باشد و سلامت بدن شما را تضمین کند.

ترشی به عنوان یک چاشنی پر طرفدار در بین ایرانیان و کل دنیا می باشد که به روش های مختلفی تهیه می شود. امروزه تنوع فرآورده های حاصل از میوه ها نسبت به گذشته بیشتر است و هر روز ما با طعم های مختلفی از انواع ترشی آشنا می شویم.

البته همیشه این امکان وجود ندارد که شما بتوانید در منزل ترشی مورد علاقه خود را تهیه کنید. پس در چنین شرایطی خرید ترشی انبه گزینه جایگزین شما است. بسیاری از خانم ها از تهیه ترشی های خانگی کسب درآمد می کنند و تمایل افراد هم به خرید ترشی خانگی بیشتر است اما باید اشاره کرد کیفیت و استاندارد باید در تهیه ترشی های خانگی هم رعایت شود.

رعایت بهداشت اولین گزینه در تهیه ترشی است. علاوه بر این استفاده از مواد و میوه های سالم نیز دارای اهمیت است. اگر مشغله کاری و خانه داری امکان خرید حضوری را از شما گرفته است اصلا جای نگرانی نیست چون امروزه فروشگاه های اینترنتی خرید را برای شما آسان کرده است.

قطعا با این همه توضیحاتی که در مورد ترشی انبه داده شد قصد دارید این چاشنی خوشمزه را به سبد غذایی خود اضافه کنید و طعم بی نظیر و ماندگار آن را امتحان کنید. اگر به دنبال خرید ترشی انبه خوب و با کیفیت هستید اصلا نیاز نیست در قفسه های فروشگاه ها به دنبال آن بگردید. فقط کافی است وارد سایت etohfeh.com  شوید تا انواع ترشی انبه را با قیمت و اطلاعات مرتبط با آن نمایش دهد و شما به راحتی آن را به سبد خرید خود اضافه کنید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها