توقیف ۱۸ عدد تخته ترال، ۸دستگاه تور ترال و ۱۸۰ طاقه تور منوفلامنت
در راستای مبارزه با صید غیر مجاز و خارج از فصل حلوا سفید محقق شد:

توقیف ۱۸ عدد تخته ترال، ۸دستگاه تور ترال و ۱۸۰ طاقه تور منوفلامنت

شهرستان سیریک قطب تکثیر میگوی کشور

مدیر کل شیلات هرمزگان با فرماندار شهرستان سیریک با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شیلات شهرستان سیریک در راستای بررسی و حل مسائل و چالش های پیش روی فعالیت های شیلاتی و تعامل بیشتر دیدار کرد.
مدیر کل شیلات هرمزگان با فرماندار شهرستان سیریک با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شیلات شهرستان سیریک در راستای بررسی و حل مسائل و چالش های پیش روی فعالیت های شیلاتی و تعامل بیشتر دیدار کرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۰۴۵

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان با فرماندار شهرستان سیریک با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شیلات شهرستان سیریک در راستای بررسی و حل مسائل و چالش های پیش روی فعالیت های شیلاتی و تعامل بیشتر دیدار کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و اهمیت شیلات سیریک و نقش آن در تولیدات شیلاتی استان گفت: کمبود نیرو از چالش های مهم پیش روی شیلات به ویژه در بخش یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان است.

 

عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه خوشبختانه بالغ بر ۹ مرکز تکثیر میگو فعال و ۲۳ مرکز در حال فعال شدن در شهرستان سیریک وجود دارد، از این شهرستان به عنوان قطب تکثیر میگوی استان و حتی کشور یاد کرد.

 

وی تصریح کرد : شهرستان سیریک با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر صیاد، دوهزار و دویست تن تولید میگو پرورشی، بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون قطعه تولید لارو، مزارع پرورش ماهی در دریا، پرورش ماهیان گرمابی و ... نقش بسزایی در تولیدات شیلاتی استان و کشور دارد.

 

دریایی در ادامه حمایت دستگاه های اجرایی با محوریت فرمانداری سیریک از فعالیت های شیلاتی این شهرستان را لازمه حفظ، نگهداری و ارتقای ظرفیت های شیلاتی در این شهرستان خواند و گفت: خوشبختانه استانداری هرمزگان حمایت های خوبی از فعالیت های شیلاتی کرده است که امید داریم نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک نیز این مسیر را ادامه دهد.

 

مدیر کل شیلات هرمزگان بر فرهنگ سازی و پیشگیری از صید غیر مجاز به ویژه روش های مخرب ترال و پرساین ماهیان تجاری تاکید کرد و از همه ارگان ها، سازمان ها، نیروهای نظامی، انتظامی و فرمانداری ها خواست در مقابله با صید غیر مجاز شیلات را حمایت و پشتیبانی کنند.

 

دریایی گفت: در حال حاضر ظرفیت های شیلاتی باعث به وجود آمدن ظرفیت های خوب در زمینه بسته بندی، عمل آوری، فرآوری ،صادرات و .. شده است که در نتیجه بخش خوبی از رونق اقتصادی،تولید و اشتغال زایی در شهرستان سیریک را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر کل شیلات هرمزگان توسعه پرورش میگو، توسعه پرورش ماهی در قفس، ایجاد زیستگاه مصنوعی در آبهای سیریک، ایجاد نرسری و مرکز تکثیر ماهاین دریایی در سیریک، ارتقای خدمات رسانی به جامع صیادی را از برنامه های مهم شیلات در شهرستان سیریک خواند‌

 

در ادامه فرماندار شهرستان سیریک با بیان اینکه خوشبختانه صیادان شهرستان مشارکت و پیگری خوبی برای ایجاد زیستگاه مصنوعی در شهرستان سیریک دارند از مسئولان شیلاتی خواست تا ایجاد زیستگاه مصنوعی در این شهرستان سرعت بگیرد‌.


محمد رضا پاکروان  فعالیت های شیلاتی را محوری اساسی برای توسعه شهرستان سیریک خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها