قانون‌ های طلایی ‌کپی‌ رایتینگ
کپی رایتر کیست و چگونه یک کپی رایتر حرفه‌ ای شویم؟

قانون‌ های طلایی ‌کپی‌ رایتینگ

محتوای همیشه سبز چیست و چه کاربردی دارد؟

همواره رو به صعود

اگر بخواهیم محتوای همیشه سبز را در زبانی ساده تعریف کنیم، باید بگوییم که محتوای همیشه سبز به زمان حساس نیست و پس از زمان انتشار نیز می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد.
کد خبر: ۱۳۶۰۵۰۵

 به‌عبارت دیگر، تولید محتوای همیشه سبز مانند استخدام کارگری سختکوش و کم‌هزینه است که سال‌ها خود را برای کسب‌وکار شما وقف خواهد کرد. در این گزارش، به این نوع محتوا و نحوه استفاده از آن برای موفقیت کسب‌وکار خواهیم پرداخت.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوایی سئو شده محسوب می‌شود و همان‌طور که از اسمش پیداست، همیشه برای خوانندگان تازه است. به احتمال زیاد با خود فکر می‌کنید که محتواها بعد از انتشار ناپدید نمی‌شوند؛ پس چه تفاوتی میان محتوای همیشه سبز و سایر محتواها است؟ مهم نیست چه مدتی از زمان انتشار محتوای همیشه سبز گذشته است، ترافیک جست‌وجوی این نوع محتوا در طول زمان افزایش می‌یابد. محتوای همیشه سبز معمولا در قالب‌هایی مانند فهرست‌ها، نکات، نحوه انجام، نقد و بررسی محصولات و ویدئوها ساخته می‌شود. البته به یاد داشته باشید که همه محتواهایی که در این قالب‌ها تولید شده ‌است، همیشه محتوای همیشه سبز محسوب نمی‌شود.

ویدئوهای آموزشی که اطلاعات مفیدی به مخاطبان ارائه می‌دهد، طول عمر بیشتری نسبت به سایر ویدئوها دارد. برای مثال ویدئویی با عنوان چگونه لاستیک را عوض کنیم در این دسته جای می‌گیرند.

چگونه محتوایی همیشه سبز تولید کنیم؟

از ایده‌های زیر استفاده کنید و محتواهای همیشه سبزی تولید کنید که ترافیک را به‌سوی سایت شما جذب می‌کند.

به سوالات متداول کاربران پاسخ دهید.

به احتمال زیاد، سوالات متداولی درباره کسب‌وکار، محصولات و صنعت شما پرسیده شده است. اگر سوالی بارها و بارها از شما پرسیده می‌شود، می‌توان گفت که افراد این سوال را در گوگل نیز جست‌وجو می‌کنند. بهتر است مثالی برای نحوه یافتن سوالات متداول بزنیم. از بسیاری از بلاگرهای تمام‌وقت چنین سوالی پرسیده می‌شود: «یک بلاگر در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهد؟» بسیاری از فعالیت‌های بلاگرها تقریبا یکسان است. نوشتن محتوای همیشه سبزی با این موضوع نقش مهمی در قیف بازاریابی آنها نیز ایفا می‌کند.

راهنمای جامع

راهنمای جامع یکی از آن محبوب‌ترین انواع محتوای همیشه سبز است. راهنمای جامع، سوالات یا مشکلات متداول را با توضیحات مرحله به مرحله حل می‌کند.

آقای Pat Flynn از Smart Passive، استاد تولید این نوع محتواها‌ست. برای مثال تولید و فروش دوره آنلاین دارای مراحل سخت بسیاری است.

پت تمام جنبه‌های آن را در محتوای راهنمای ساخت و تولید دوره آنلاین خود پوشش داده است. او با این محتوا می‌تواند هر فردی را که در جست‌وجوی اطلاعاتی درباره بخش‌های مختلف آن است به سوی سایت خود جذب کند. همچنین بهتر است بدانید که این محتوا اغلب به‌روز می‌شود.

چک‌ لیست‌ ها

چک‌ لیست‌ ها ارزش را با روشی آسان و فشرده ارائه می‌دهند. چک‌لیست‌ها محتواهای همیشه سبزی هستند که می‌توان از آنها دوباره استفاده کرد.

شما می‌توانید به‌ آسانی آنها را به پی‌دی‌افی قابل دانلود، یک ارائه اسلایدشر یا یک ویدئو بازاریابی تبدیل کنید.

مطالعات موردی

مطالعات موردی یکی از جالب‌ترین انواع محتوای همیشه سبزی است و می‌توانید آن را به شکل داستان تولید کنید.

این محتواها نتایجی واقعی به مخاطبان نشان می‌دهند. همچنین نشان می‌دهند شما فردی متخصص هستید و فرصتی برای ارتباط با داستان به مخاطبان می‌دهد. جالب است بدانید پلتفرم دوره آنلاین Podia، اغلب داستان‌های موفقیت کاربرانش را به اشتراک می‌گذارد.

منابع

لیست ابزارها و منابع یکی دیگر از انواع محبوب محتوای همیشه سبز هستند زیرا مردم همیشه دنبال ابزارها و منابع هستند.

نکته مهمی که باید به یاد بسپارید این است که باید چنین محتواهایی را به‌روز نگه دارید. برای مثال، لیست ابزار سئو سایت Backlinko همیشه به‌روز است.

ابزارها همیشه در حال تغییر هستند؛ پس اگر می‌خواهید کامل‌ترین لیست را داشته باشید، یادآورهایی برای به‌روزرسانی آن زمان‌بندی کنید.

واژه‌نامه و اصطلاحات

اصطلاحات یا لغات شاید هیجان‌انگیزترین محتوای همیشه سبز نباشد ولی می‌تواند یکی از بهترین محتواها باشد. به احتمال زیاد عبارات و اصطلاحاتی در صنعت خود دارید که تازه‌کاران می‌خواهند آنها را یاد بگیرند.

چنین محتواهایی بک‌لینک‌های زیادی را به‌دست می‌آورد زیرا بسیاری از بلاگرها یا تولیدکنندگان محتوا زمانی که از این عبارات یا اصطلاحات استفاده می‌کنند به محتوای واژه‌نامه یا اصطلاحات، لینک می‌دهند.

محتوای واژه‌نامه اصطلاحات سئو سایت Search Engine Journal یکی از بهترین نمونه‌های واژه‌نامه همیشه سبز است.

در ادامه، مثال‌های بیشتری برای درک بهتر شما آورده‌ایم:

5 دلیل برای تولید محتوای همیشه سبز:

1) هدایت مشتریان بالقوه به سمت خرید محصولات شما

2) افزایش پیوسته ترافیک سایت

3) بهبود رتبه‌ها در موتورهای جست‌وجو

4) تبدیل شدن برند به رهبر صنعت

5) ارتباط با مخاطبان خود با شبکه‌های اجتماعی.

راهنمای جامع برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: این محتوا می‌تواند برای افرادی که در توسعه و اجرای کمپین‌ها در شبکه‌های اجتماعی تازه‌کار هستند بسیار ارزشمند باشد.

چگونه از نوزادانمان مراقبت کنیم: چنین محتواهایی می‌تواند برای صاحبان افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند سرگرم‌کننده و آموزشی باشد.

10 روش برای لذت بردن از هات‌چاکلت: در ماه‌های سرد، چنین محتواهایی می‌تواند ترافیک سایت را افزایش دهد. بخش دشوار تولید محتوای همیشه سبز این است که محتواهای بسیاری درباره موضوعات محبوب صنعت قبلا منتشر شده ‌است. در چنین شرایطی باید سبک خاص تولید محتوای خود را به موضوع اضافه کنید. همچنین می‌توانید دنبال کلمات کلیدی طولانی یا همان لانگ‌تیل که ترافیک بالا ولی رقابت پایینی دارند، بگردید. با چنین کارهایی می‌توانید محتوای خود را ارزشمندتر کنید و احتمال بهبود رتبه آن را در نتایج جست‌وجو افزایش دهید.

چه محتوایی محتوای همیشه سبز نیست؟

برای آن‌که محتوای همیشه سبز را بیشتر و دقیق‌تر توضیح دهیم، بهتر است به محتواهایی که همیشه سبز محسوب نمی‌شود، اشاره کنیم. این نوع محتواها، همیشه سبز نیستند: محتواهای خبری، آمارها یا گزارش‌های سالانه یا ماهانه که به‌زودی تاریخ انقضایشان فرا می‌رسد، محتواهایی که روی ترندهای کنونی صنعت تمرکز کرده و محتواهایی درباره ترندهای کنونی مد و لباس. به یاد داشته باشید که محتواهای همیشه سبز هیچ تاریخ انقضایی ندارد و ارزش خود را در بلندمدت حفظ می‌کند. پس محتوایی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری یا ترندهای بازاریابی امسال ممکن است اکنون پرطرفدار باشد؛ ولی محتوای همیشه سبز نیست.

نکاتی برای تولید محتوای همیشه سبز

اکنون که دانستید محتوای همیشه سبز دقیقا چیست و بهترین قالب‌های آن کدام هستند، بهتر است با نکاتی برای تولید محتوای همیشه سبز آشنا شوید:

کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید

کلمات کلیدی لانگ‌تیل یکی از بهترین کلمات کلیدی محسوب می‌شود. مهم نیست محتوای همیشه سبز شما چه طول عمری دارد، اگر مردم موضوع محتوای شما را جست‌وجو نمی‌کنند، ارزشمند نخواهد بود. پس تحقیق کلمات کلیدی را فراموش نکنید.

دنبال روندهای افزایشی باشید

فرض کنید یک کلمه کلیدی پیدا کردید که حجم جست‌وجوی مناسبی دارد. برای آن‌که مطمئن شوید موضوعی همیشه سبز است، نباید فصلی یا دارای روند کاهشی باشد. با ابزاری مانند Google Trends، به‌آسانی می‌توانید دریابید محبوبیت موضوع مورد نظر شما در طول زمان کاهشی یا افزایشی است.

برای سئو بهینه‌سازی کنید

زمانی‌که کلمات کلیدی مناسب را پیدا کردید، از سئوی داخلی غافل نشوید. برای عکس‌ها آلت‌تکس اضافه کنید و کلمه کلیدی را در عنوان، آدرس و بدنه محتوا قرار دهید. البته در استفاده از کلمه کلیدی زیاده‌روی نکنید. همچنین بهتر است به محتواهای همیشه سبز مرتبط لینک دهید تا رتبه‌بندی سئو را بهبود ببخشید.

برای تازه‌کار‌ها بنویسید

به احتمال زیاد افراد متخصص محتواهای شما را جست‌وجو نمی‌کنند. زمانی که تخصص خود را به اشتراک می‌گذارید، طوری بنویسید که به درد تازه‌کاران بخورد. به‌عبارت دیگر، محتوا باید به‌شکلی باشد که افراد تازه‌کار بتوانند محتوای شما را درک کنند. پس در استفاده از اصلاحات فنی زیاده‌روی نکنید.

از محتوا دوباره استفاده کنید

زمانی که محتوایی ارزشمند تولید کردید، بهتر است ایده‌های عالی خود را دوباره در قالب‌های مختلف استفاده کنید. روش‌های بسیاری برای این کار وجود دارد.

محتوای همیشه سبز را در وبلاگ خود دفن نکنید، اگر محتوای خود را منتشر کنید و دیگر به آن توجه نکنید، نتایج دلخواه را به‌دست نخواهید آورد. اگر می‌خواهید محتوای همیشه سبز دیده شود و بازدیدکنندگان سایت بتوانند به ‌آسانی به آن دسترسی پیدا کنند، باید تلاش کنید.

با چند روش برای دستیابی به این هدف آشنا شوید:

صفحات راهنما در سایت خود بسازید. این صفحات توسط تازه‌کاران صنعت هدف قرار می‌گیرند.

محتواهای همیشه سبز خود را در حاشیه صفحه وبلاگ یا در بنری در صفحه اصلی به مخاطبان نشان دهید.

صفحه‌ای با نام «از اینجا شروع کنید» در سایت خود بسازید تا افراد بتوانند به محتواهای آموزشی شما دسترسی پیدا کنند.

یک کمپین شبکه‌های اجتماعی درباره محتوای همیشه سبز خود بسازید.

مهم نیست کدام روش را انتخاب می‌کنید؛ زیرا در همه این روش‌ها محتوای خود را برجسته می‌کنید و شانسی برای دستیابی به موفقیت به آن می‌دهید.

محتوای همیشه سبز را به‌صورت منظم به‌روزرسانی کنید

ممکن است برای به‌روزرسانی محتوا نتوانید کارهای زیادی انجام دهید ولی شاید بتوانید به محتواهای جدید یا کشفیات جدید لینک دهید. به‌روزرسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می‌تواند رتبه‌بندی‌های سئو را بهبود ببخشد. زمانی که محتوای خود را با بخش جدیدی به‌روزرسانی کردید، آن را تبلیغ کنید.

از Ahrefs Positions Tracker استفاده کنید تا کاهش رتبه محتوا را مشاهده کرده و آن را به‌روزرسانی کنید. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود ایمیل خلاصه هفتگی را بررسی کنید و تشخیص دهید کدام محتواها به تلاش بیشتری برای دیده شدن نیاز دارد. همیشه محتواهای جدیدی منتشر می‌شود و برخی از آنها ممکن است رقیب محتواهای شما شود. پس باید محتواهای خود را تازه و جامع نگه دارید تا در رتبه‌های بالا بمانید.

زمانی که محتوای خود را به‌روزرسانی می‌کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

آیا کاربران پس از مطالعه محتوا فورا کاری را انجام خواهند داد؟
آیا محتوای شما اصطلاحات گیج‌کننده‌ای دارد؟ آیا ارتباطی منطقی بین بخش‌های محتوا وجود دارد؟
آیا لحن محتوای شما دوستانه، صمیمی و پر از توصیه‌های تخصصی است؟
آیا کاربران می‌توانند محتوای شما را به ‌آسانی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟

ایده‌های بیشتر برای محتوای همیشه سبز

آیا هنوز به قالب‌های محتوای همیشه سبز که کسب‌وکار شما را به‌سوی موفقیت هدایت کند فکر می‌کنید؟ ما لیستی جامع برای کمک به شما ساخته‌ایم. زمانی که به بن‌بست رسیدید، به این لیست دوباره مراجعه کنید. تولید محتوای همیشه سبز باید هدفی دائمی برای کسب‌وکار شما باشد؛ پس به احتمال زیاد، از بسیاری قالب‌های زیر به‌تدریج استفاده خواهید کرد.

محتوای تحقیقی (برای مثال، تحقیقات نشان می‌دهد: بهترین زمان برای انتشار محتوا)
نحوه انجام کاری برای تازه‌کاران
نحوه انجام کاری برای افراد متخصص
چگونه بهترین محصول را انتخاب کنیم؟
چگونه کاری را در طول زمان انجام دهیم؟
فهرست بهترین ابزار رایگان و پولی
بهترین کتاب‌ها برای هدفی خاص
اشتباه‌های متداول در صنعت یا کار خاصی
تاریخچه موضوع یا محصول
بهترین و بدترین کارها برای رسیدن به هدف خاصی
بهترین زمان برای انجام کاری
چرا الف از ب بهتر است؟
هر آنچه باید درباره موضوعی خاص بدانید
بهترین روش (برای مثال، بهترین روش برای افزایش بازدیدکنندگان سایت)
نقد و بررسی صادقانه محصولات
مزایا و معایب چیزی
ایده‌ها
مصاحبه با افراد مشهور

سخن آخر

توجه به محتوای همیشه سبز ضروری است ولی لازم نیست همه محتواهایی که تولید می‌کنید محتوای همیشه سبز باشد.

محتواهای زمان یا موضوعی خاص نیز مهم است و برای کمپین‌های بازاریابی کوتاه‌مدت مناسب به‌شمار می‌رود؛ به عبارت دیگر زمانی که می‌خواهید ترافیک بالایی را در زمان کوتاهی به‌سوی سایت جذب کنید، به این محتواها نیاز خواهید داشت.

بهترین استراتژی بازاریابی محتوایی شامل ترکیبی از محتوای همیشه سبز با طول عمری بالا و سایر انواع محتواست. محتوای همیشه سبز خود را به‌صورت منظم تبلیغ کنید؛ زیرا تا سال‌ها پس از انتشار ارزشمند باقی خواهد ماند.

شیرین هنرمند اصل - روزنامه نگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها