همیشه هم این‌طور نیست که هزینه زیاد عاملی شود برای تولید سریال‌های باکیفیت. اتفاقا اگر با نقشه راه مشخص برای تولید جلو نروند و هدفشان صرفا تولید سریال باشد به نتیجه نمی‌رسند.
کد خبر: ۱۳۵۱۲۸۵

فرخ نعمتی بازیگر باسابقه با بیان مطلب فوق به جام‌جم گفت: اخیرا مشغول بازی در سریال جشن سربرون بوده‌ام که به لحاظ هزینه در زمره سریال‌های پرهزینه نیست ولی متن داستانی باکیفیتی دارد که باعث می‌شود توسط مخاطب هم مورد توجه قرار گیرد.
بازیگر «آسمان من» ادامه داد: با بودجه معقول ولی با مدیریت درست بودجه هم می‌توان سریال‌های خوب تاریخی ساخت منوط به اینکه حرف درست برای مردم داشته باشیم.
نعمتی افزود: آنچه در سریال جشن سربرون بیش از هر چیز دیگر قابل قبول است متن فیلمنامه سریال بود که بازیگران را متقاعد کرد که با سریال خوبی روبه‌رو هستند. کارگردان سریال از متنی استفاده کرد که محصول مدت‌ها پژوهش و تحقیق تاریخی بود و برای همین نگاه جزیی نگارانه سریال بسیار بهنظر می‌آید. 
بازیگر «مدار صفر درجه» با اشاره به رواج نوعی دیالوگ‌محوری در سریال‌ها گفت: این برای صنعت سریال‌سازی ما با تجربه فراوان اصلا خوب نیست که سکانس‌های متعددی داریم فقط متکی بر دیالوگ و درواقع حرف. خیلی بهتر است که به جای حرف به سمت تصویر و نمایش کنش و واکنش‌های تصویری برویم.
وی در ادامه گفت: اگر به سریال‌های مطرح جهانی هم نگاه کنید می بینید که جای ویژه‌ای برای تصویر گذاشته‌اند و گاهی در یک اپیزود به اندازه یک فیلم مستقل پلان دارند ولی برخی همکاران داخلی نیمی از کل سریال را پر می‌کنند با دیالوگ‌هایی که از زبان شخصیت‌های داستانی هست و گاهی حتی اتفاقاتی که نمود بیرونی دارد به صورت شفاهی بیان می‌شود.
نعمتی گفت: برخلاف امور تکنیکی که حین تولید می‌توان درباره آنها نظر داد درباره حجم بالای دیالوگ در سریال‌ها از همان زمان بررسی فیلمنامه می‌توان به نتیجه رسید و شرایطی را فراهم کرد که لااقل بخشی از این همه دیالوگ به بافت تصویری بدل شود.
بازیگر «ولایت عشق» متذکر شد: اینکه به عنوان بازیگر سالیان تلویزیون دوست دارم نظراتم را بگویم نباید عامل نگرانی سریال‌سازان باشد. باید آرا و عقایدمان را بی‌تعارف بیان کنیم چون تلویزیون و رادیو رسانه همگان است و همه ما به هر حال ساعاتی از شبانه‌روز را پای تلویزیون یا رادیو می‌گذارنیم پس بی‌حب و بغض نقدها را بشنویم و حرف‌های به‌دردبخور را مورد استفاده قرار دهیم.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها