بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کار برای تأسیس یا راه‌­اندازی یک شرکت و برای تبدیل شدن به یک شخصیت حقوقی نیاز به ثبت شرکت خود دارند تا بتوانند به کسب و کار خود هویت دهند.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۳۲

ثبت شرکت و ثبت برند با الی ثبت elisabt
 

بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کار برای تأسیس یا راه‌­اندازی یک شرکت و برای تبدیل شدن به یک شخصیت حقوقی نیاز به ثبت شرکت خود دارند تا بتوانند به کسب و کار خود هویت دهند. در یک تعریف ساده، شرکت یک نهاد حقوقی است که توسط دو یا چند نفر برای مشارکت و راه­‌اندازی یک شرکت معمولاً تجاری برای اهداف کوتاه مدت یا بلندمدت تشکیل شده است. اولین قدم برای ثبت شرکت مشخص کردن نوع کسب و کار یا فعالیت، اهداف، نوع شرکت و تعداد اعضا شرکت می‌­باشد و سپس با در نظر گرفتن اهداف شرکت، نام مناسبی را انتخاب می‌کنند. در ایران چندین نوع شرکت و ثبت از جمله شرکت تعاونی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیرسهامی داریم که اکثریت شرکت‌ها از نوع سهامی خاص یا با مسئولیت محدود هستند. شرکت الی ثبت به عنوان یک مشاور تخصصی اخذ رتبه و رتبه‌­بندی شرکت با بیشتر از 15 سال سابقه، افتخار دارد تا در زمینه تأسیس و راه‌­اندازی شرکت‌­ها، ثبت برند شرکت و ثبت تغییرات شرکت، تمامی خدمات مورد نیاز را در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

ثبت شرکت و ثبت برند در سال جدید با الی ثبت elisabt
 
مزایا و مدارک لازم برای ثبت شرکت در الی ثبت

 
در سایت الی ثبت شما می‌­توانید بصورت غیرحضوری فرایند ثبت‌­نام را انجام دهید اما قبل از توضیح مراحل کار بهتر است با مزایای ثبت شرکت‌­ها آشنا شوید. از جمله مزایای ثبت شرکت می­‌توان به ارزش­‌دهی و اعتبار بخشی به شرکت، امکان ثبت برند برای محصولات و خدمات شرکت، شرکت در مزایده­‌ها و مناقصات مختلف، عقد قراردادهای سنگین با سرمایه‌­گذاران بزرگ، اخذ مجوزها و امتیازات مختلف از نهادهای دولتی، همکاری با انواع نهادها و سازمان‌­های دولتی و خصوصی برای پیشرفت تجاری اشاره کرد. اما سرمایه­‌گذاران جهت ثبت شرکت نیاز به ارائه مدارک و انجام مراحل اداری دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات اداره ثبت شرکت­‌ها هستند تا بتوانند کسب و کار خود را بطور رسمی به ثبت برسانند. از جمله این مواردی که در ابتدای کار باید اطلاع داشته باشیم مشخص کردن و ثبت کردن مدت و موضوع فعالیت، نشانی، نام، میزان سرمایه، سمت و سهام هر یک از شرکا، اساسنامه در سایت می‌­باشد که بعد از تأیید اطلاعات توسط کارشناسان و تکمیل مدارک خواسته شده و ارسال اسناد به اداره ثبت شرکت­‌ها و در آخر با چاپ آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی فرایند ثبت کردن شرکت به پایان می‌­رسد.

تا اینجا با یک توضیح ساده تا اندازه­‌ای شما را با مراحل ثبت شرکت آشنا کردیم اما این مراحل ریزه‌­کاری­‌ها و جزئیات بیشتری دارد که شرکت الی ثبت با سال‌ها تجربه آن را بدست آورده و هدف ما صرفاً دادن یکسری اطلاعات می­‌باشد. به همین دلیل به شما توصیه می­‌شود قبل از ثبت شرکت با مشاوران سایت الی ثبت ارتباط برقرار کرده و در مورد کار ثبت با آنها مشورت کنید. همچنین انتخاب یک اسم تجاری برای شرکت باید بگونه­‌ای باشد که هم تلفظ آن روان باشد و هم به فعالیت شما ارتباط پیدا کند؛ از طرفی اگر در آینده بخواهید آن را برندسازی کنید به ساده‌­ترین شکل ممکن این کار را انجام دهید بنابراین در این زمینه هم می­‌توانید از کارشناسان شرکت الی ثبت کمک بخواهید. همچنین شما می­‌توانید 5 نام را ارائه دهید که در نهایت کارشناس فنی اداره تأسیس شرکت­‌ها نام مناسب را انتخاب می­‌کند و بعد از ثبت و تأیید پرونده، متقاضی موظف به پرداخت هزینه‌­های مربوط می­‌باشد که این هزینه‌­ها به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع شرکت، هزینه چاپ آگهی، هزینه آماده­‌سازی اسناد شرکت و ارسال ان به اداره ثبت شرکت و هزینه­‌های مربوط به استفاده از خدمات شرکت حقوقی مشاور.
 
 

ثبت شرکت و ثبت برند در سال جدید با الی ثبت elisabt
ثبت برند و مزایای آن با elisabt


منظور از برند همان نشان تجاری است که فروشندگان یا تولیدکنندگان برای متمایز کردن کالا یا خدمت خود تعیین می­‌کنند و دیگران حق استفاده از آن را ندارند. زمانی که یک شرکت بخواهد تا یک برند را بعنوان دیده شدن و هویت خود انتخاب نماید بهتر است از یک تیم طراحی در این زمینه کمک دریافت کند زیرا برند به منظور دارایی یک شرکت محسوب می­‌شود که می­‌تواند باعث افزایش ارزش نهایی محصولات یا خدمات آن شرکت گردد. همچنین صاحبان برندها با ثبت برند می­‌توانند جلوی سوءاستفاده دیگران را بگیرند و اگر کسی از برند شما استفاده کند براحتی می­‌توانید از او شکایت کنید و کار خود را بطور قانونی پیگیری کنید و او را مجبور به پرداخت غرامت کنید. از دیگر مزایای ثبت برند شرکت بازاریابی و به شهرت رسیدن یک تجارت، اعتبار یافتن در نزد بانک­‌ها و سرمایه‌­داران و اعطای نمایندگی به دیگران می‌­باشد. بنابراین یکی از مهم­ترین کارها بعد از ثبت شرکت، ثبت کردن برند یا نام تجاری شرکت می‌­باشد.

از آنجایی که انتخاب و ثبت یک برند بعد از ثبت شرکت تأثیر زیادی در آینده تجاری صاحبان برند دارد و همچنین به وقت زیادی نیاز دارد از این­‌رو توصیه می­‌شود با کارشناسانی که در این زمینه خبره هستند صحبت کنید تا بهترین برند را برای شرکت شما انتخاب کنند. همچنین هزینه ثبت برند در شرکت­‌های خدماتی ثبتی با یکدیگر متفاوت می­‌باشد. در شرکت الی ثبت با کمترین هزینه فرایند ثبت برند صورت می­‌گیرد؛ همچنین علاوه بر حق ثبت برند باید حق اظهارنامه و دیگر هزینه­‌های لازم پرداخت شود. برای ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی به مدارکی نیاز است از جمله مدارکی که باید اشخاص حقیقی ارائه کنند شامل کپی شناسنامه و کارت ملی فرد مالک، نمونه لوگوی نوشتاری برند که اختیاری می­‌باشد، فهرست کامل اقلام، کارت بازرگانی فرد مالک و جواز کسب شخص مالک و مدارکی که باید شخص حقوقی ارائه کند علاوه بر مدارک ارائه شده برای شخص حقیقی باید روز تأسیس و آخرین تغییرات شرکت باشد.
 
ثبت شرکت و ثبت برند در سال جدید با الی ثبت elisabt


ثبت تغیرات شرکت چیست؟


تغییرات شرکت یکی از کارهایی است که باید بعد از ثبت شرکت یا ثبت برند انجام شود تا اگر خواستیم زمانی تغییراتی را در شرکت انجام دهیم از لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشیم. از جمله این تغییرات می­‌توان به تغییر در آدرس شرکت، تغییر موضوع فعالیت شرکت، جابجایی سمت­‌های اعضای هیئت مدیره یا جایگزینی کردن با اعضای جدید، تغییر نام شرکت، افزایش یا کاهش سرمایه، ورود یا خروج برخی از اعضای هیئت مدیره و... اشاره داشت. برای ثبت تغییرات شرکت باید مدارکی را ارائه کنید و همچنین برای انجام کارها باید صورتجلسه‌­ای جداگانه و خاص برای چیزی که می­‌خواهید تغییر دهید صورت پذیرد که باید نکاتی در آن رعایت شود که بهتر است برای درستی انجام کارها، از متخصصین شرکت الی ثبت مشورت بگیرید. شما می­‌توانید با مراجعه به سایت https://elisabt.ir از همه قوانین و اطلاعات لازم برای ثبت تغییرات، ثبت برند، ثبت شرکت، اخذ رتبه مشاور، اخذ رتبه پیمانکاری و رتبه‌­بندی شرکت دانستنی­‌های مفیدی را کسب کنید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها