وداع با پیکر شهید مدافع حرم در بارگاه رضوی
به مناسبت شهادت حضرت موسی ابن جعفر (ع):

وداع با پیکر شهید مدافع حرم در بارگاه رضوی

پیکر پاک شهید محمد صدیق رضایی روز جمعه در مشهد تشییع و در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) این شهر به خاک سپرده شد.
پیکر پاک شهید محمد صدیق رضایی روز جمعه در مشهد تشییع و در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) این شهر به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۳۴۵۹۲۱
 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،مراسم اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید رضایی همزمان با نماز جمعه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی و به امامت آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی انجام شد.  
پیکر این شهید گرانقدر برای خاکسپاری به گلزار بهشت رضا(ع) مشهد منتقل و پس از تشییع در محوطه این آرامستان در قطعه شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شد.
بر اساس اعلام بنیاد شهید خراسان رضوی شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) محمد صدیق رضایی، جمعی لشکر فاطمیون، پس از گذشت هفت سال در سوریه تفحص و به کشور منتقل شد.
همچنین مراسم وداع با پیکر این شهید افتخار آفرین دیروز  پنجشنبه ۱۳ آبان، همزمان با نماز و مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی همراه با آئین یادبود شهدای دانش آموز برگزار شد.
شهید «محمد صدیق رضایی» از نخستین رزمندگان لشکر فاطمیون بود که با داشتن همسر و پنج فرزند راهی دفاع از حریم اهل بیت (ع) در برابر جریان تکفیری و تروریستی داعش شد و سرانجام در استان درعای سوریه و طی عملیات «بصری الحریر»  شهد شهادت نوشید. پیکر پاکش، شهریور ماه سال جاری در تفحص، شناسایی شد و به تازگی به کشور بازگشت.
شهید رضایی در سن ۴۶ سالگی در ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، این استان ۵۵۲ شهید و جانباز مدافع حرم دارد. از این تعداد ۱۶۸ شهید جمعی لشکر فاطمیون، ۳۳ شهید ایرانی، ۴۳ شهید مفقودالاثر از لشکر فاطمیون و سه شهید مفقودالاثر با تابعیت ایرانی هستند و همچنین مردم این استان  ۲۸۸ جانباز لشکر فاطمیون و ۱۷ جانباز مدافع حرم نیز از اتباع ایرانی برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) تقدیم کرده اند.
در مجموع خراسان رضوی  ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده در راه اعتلای انقلاب اسلامی و حراست از تمامیت ارضی و امنیت کشور تقدیم کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها