مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان اردبیل: سرانه ورزشی فضاهای سرپوشیده، 7 سانتی متر مربع به ازای هر یک نفر است. یعنی می توان گفت جزو محرومترین نقطه های کشور در بحث سرانه فضاهای سرپوشیده ورزشی است
مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان اردبیل: سرانه ورزشی فضاهای سرپوشیده، 7 سانتی متر مربع به ازای هر یک نفر است. یعنی می توان گفت جزو محرومترین نقطه های کشور در بحث سرانه فضاهای سرپوشیده ورزشی است
کد خبر: ۱۳۴۴۲۴۶
سجاد انوشیروانی مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان اردبیل در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران استان در ابتدا با اشاره به  اینکه با وجود تمام  اقدامات انجام شده همچنان مشکلات و کم و کسری هایی در اداره کل ورزش و جوانان وجود دارد، افزود:  قطعا تمامی عزیزان در اداره کل، ادارات شهرستانها در عرضه هیاتهای ورزشی، مربیان، ورزشکاران، پبشکسوتان در بحث حوزه جوانان و عزیزانمان در ثمن های جوانان و همچنبن دیگر همکاران همه و همه  کمک کردند تا بتوانیم برخی از موانع و مشکلات را پشت سر بگذاریم.
وی در ادامه اضافه کرد: این افتخار نصیبم شد جایگاهی را تحویل بگیریم که در جایگاه خادمی ورزش و جوان استان باشم. با توجه به شرایطی که در کل کشور حاکم بود. با ارزش افزوده ی که اتفاق افتاده بود و مشکلاتی که گریبانگیر اقتصاد و معیشیت مردم و وضعیت مختلف جامعه بود، اداره کل ورزش و جوانان نیز با بحرانهایی روبررو بود. واقعیت این است که روزی که ما اداره کل را تحویل گرفتیم برابر مکاتبه و نامه ای که از سازمان برنامه و بودجه استان دریافت کردیم 12میلیارد و 277میلیون بودجه از استان بود که با یک کسری 6 و نیم میلیاردی مواجه بود و عملا تا اخر برج 8 تکلیف حق و حقوق اداره مشخص بود و 4ماه پایان سال یک مقدار شرایط برای ما مشکل بود. در کنار بدهی که ما در حوزه ورزش داشتیم. هزینه هایی که در کمک به هیات های ورزشی که وجود داشت و هم بحث در برگزاری رویدادها و مسابقات بزرگی که در استان ما بود از این رو بدهی های کلانی نیز مانده بود که ما بعد از این اتفاقها برنامه ریزی های کردیم. از جمله برنامه ریزیهای  کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت. در حوزه هایی که فعال هستیم بسیار مشکلات عدیده ای داریم که تا پایان سال 99 فقط بی نظمی هایی که در فاصله انتساب مدیر بعدی به وجود آمده بود را رفع می کردیم.
این مدیر در ادامه از حوزه زیرساخت و مشکلات عدیده و کلان آن گفت و افزود: پروژه های نیمه تمام و بزرگ که هم اکنون نیز با توجه به شرایط اقتصادی کشوری، نیازمند عزم و همت ملی هستند. یکی از این مشکلات در حوزه عمرانی و دیگری در حوزه ورزشی و حوزه  جوانان ما هست. که هر کدام پروسه عظیمی است که نیازمند یک برنامه ریزی  دقیق و یک شرایط خاص است.
 
وی ادامه داد: در بحث زیرساختها، پروژه های نیمه تمامی که تاکید مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور محترم و حتی تاکید برنامه نویسان کشوری است، تایین تکلیف پروژه های نیمه تمام است. ما پروژه های نیمه تمامی که داریم در حدود 150 میلیارد پول نقد نیاز دارد تا اینکه ما بتوانیم آنها را مورد بهره برداری قرار بدهیم. با رایزنی هایی که شد، ارتباط مستقیمی که بنده توانستم در مجلس ایجاد کنم و با نمایندگان جلساتی گذاشتیم و برنامه ریزی هایی شد. برای هر شهرستان یک پرونده جدا بوجود آمد و حدود 16 پروژه ورزشی، پبمانکارش درخواست ترک پیمان با ماده 48 داده بود و عملا پروژه های ما به تعطیلی کشیده بود و خیلی به ندرت پروژه داشتیم که پیمانکار اقدامی نکرده بود و منتظر ما برنامه  بود. اما هم اکنون با تمامی پیمانکاران دوباره قرارداد بستیم و مجبور شدیم با در خواست همه پیمانکاران موافقت کنیم .
انوشیروانی در ادامه  از پر.ژه های فعال در اردبیل گفت و افزود: در هر شهرستان اردبیل بین 3 الی6  پروژه فعال داریم. در شهرستان خلخال و کوثر سالن های نیمه کاره 13 سال قبل که فقط اسکلت آهنی اش زده بود را فعال کردیم. زمین چمن خلخال از سال 81 زیرسازی موقت شده بود و نیمه کاره بود که هم اکنون پیمانکار 50درصد چمن را خریداری کرده است و منتظر ابلاغ های جدیدی هستیم تا بقیه تعیین تکلیف شوند. خوابگاه خلخال سالها نیمه کاره بود ما مهارش کردیم و پیمانکار 40 درصد از پیشرفت پروژه داشته است. حتی در هشتجین برنامه هایی داریم از قبیل توزیع متوازن و با عدالت این اعتبارات که برای ما در اولویت بود.
این مدیر در ادامه از سرانه متوسط ورزشی گفت و افزود: در استان ما سرانه متوسط فضای ورزشی به ازای هر نفر نیم مترمربع است. استان اردبیل 46 سانتی متر مربع یعنی 4 سانت کمتر از متوسط کشوری است و ازاین 46 صدم، 31صدم آن فضاهای ورزشی روباز است. فضاهای ورزشی روباز، زمین های خاکی روستایی که تقریبا یک هکتار است، آنها هم لحاظ می شوند. مرکز استان ما یعنی اردبیل، سرانه ورزشی فضاهای سرپوشیده ما، 7 سانتی متر مربع به ازای هر یک نفر است. یعنی میتوان گفت جزو محرومترین نقطه های کشور در بحث سرانه فضاهای سرپوشیده است. به همین دلیل ورزش و جوانان باید با یک برنامه میان مدت و بلندمدت در بحث زیرساختها حرکت کنیم. برنامه ریزی که در بحث میان مدت کردیم در مورد پروژه هایی هست که افتتاح کردیم. و برنامه ای که داریم تعداد 8 پروژه را تا پایان سال تمام خواهیم کرد.
 
وی در ادامه افزود: به برکت حضور آقای رییس جمهور باتوجه به پیگیریهایی که از نمایندگان محترم و استاندار محترم داشتیم، قرار بر این شد که ورزش نیز در مصوبات مطرح شود. در تهران دعوت شدیم و مبلغ 50 میلیارد تومن از 80 میلیارد تومن در خواستی ما مورد بررسی قرار گرفت که طی 1400، 30 میلیارد تومن و طی سال 1401، 20 میلیارد تومن از طریق کمک از محل کمک ریاست جمهوری برای ورزش و جوانان اختصاص پیدا کند.
 
این مدیر در ادامه از نواقصات مجموعه های ورزشی گفت و ادامه داد: مشکل دیگر ما نواقص مجموعه های ورزشی که هم اکنون استفاده میشود. در بحث تعمیرات ما مشکلات عدیده ای داریم، با توجه با برنامه ریزی که کردیم در تمام شهرستانها اولویت بندی کردیم و از شرایط بحرانی شروع کردیم  به فرض مثال در روستاهای دوردست ما تعمیرات های اساسی انجام میدهیم. همچنین مشکل سالن ها و زیرساختهای مختلفی که در سراسر استان که 250 مجموعه سالن و زیرساخت ورزشی است را پوشش دهیم. آماری که گرفتیم 87 سالن ورزشی دچار آسیبهای بزرگ و کوچک هستند. با برنامه ریزی که داشتیم 25 مورد را رفع کردیم و 10 مورد آن در دست اقدام هست که برای تامین بودجه تا پایان سال نیز برنامه ریزی کرده ایم.
شیروانی در ادامه از مجموعه ورزشی علی دایی گفت و افزود: در مجموعه علی دایی باید تایین تکلیف شود. در این مجموعه متاسفانه حتی آب شرب هم وجود ندارد. در بحث سیستم برقی و فاضلاب این مجموعه مشکلات عدیده ای داریم. با پیگیری های نمایندگان محترم، استاندارمحترم و نماینده محترم ولی فقیه، توانسته ایم 40 میلیارد تومن اعتبار در تامین، بهسازی و نوسازی استادیوم فوتبال این مجموعه کمک بگیریم. 31 میلیارد تومن اعتبار برای احداث سالن استاندارد بین المللی ژیمناستیک این مجموعه اختصاص یافته است.
این مدیر در پایان از پروژه های نیمه تمام در رشته شنا گفت و افزود: یکی از پروژه های نیمه تمام استخر 50 متر است که مطالبه اصلی شناگران و ورزشکاران در رشته شنا و قایقرانی بود که پیگیریهایی انجام شده که توانستیم 30 درصد بودجه این پروژه را تامین کنیم. پروژه دومیدانی نیز سال گذشته اتفاق افتاد و 8ماه تلاش کردیم تا این پروژه به اتمام برسد.
وی در پایان از بهسازی استادیوم تختی گفت و افزود: مشکل دیگر ما مستحکم شدن استادیوم تختی است. نگین زیرساختی ورزش استان ما که امروز در وضعیت مناسبی قرار ندارد. با براوردی که شده دربحث بهسازی و سالن فوتبال و همچنین امکانی که مستحلک شده که برآورد 60 میلیارد بودجه می خواهد و ما تلاش می کنیم با کمک نماینده و استاندار محترم این مشکل را نیز رفع و احیا کنیم. استادیوم تختی در این مدت بیش از 60درصد ظرفیت ورزش قهرمانی را تحمل کرده است و ما باید به فکر آن مجموعه باشیم.
 
 
سولمازنعمتی – خبرنگار جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها