افراد بسیاری برای کسب اطلاعات مفید و مشاهده ویدئوهای آموزشی از کانال‌های مختلف یوتیوب استفاده می‌کنند. برای علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی نیز کانال‌های متعددی در یوتیوب وجود دارد. ما در این گزارش، بهترین کانال‌های یوتیوب آموزش برنامه‌نویسی را برای شما فهرست کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۳۳
به گزارش جام جم آنلاین، برخی از کانال‌هایی که معرفی خواهیم کرد، روی بخش خاصی از برنامه‌نویسی تمرکز دارند. اگر در آن بخش خاص تخصص ندارید، هنوز هم مشاهده ویدئو‌های آن کانال ارزش دارد. برای آن‌که بتوانید با دیگران در این صنعتی که به‌سرعت پیشرفت می‌کند، رقابت کنید باید هر روز چیز‌های جدیدی یاد بگیرید. کانال‌های یوتیوب این فهرست به‌صورت منظم ویدئو‌های آموزشی و سایر ویدئو‌های جالب برای علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی را منتشر می‌کنند.

Udacity: یکی از محبوب‌ترین کانال‌های یادگیری برنامه‌نویسی یوتیوب، کانال موسسه Udaciy است. در این کانال می‌توانید دوره‌های مختلف و جلسات پرسخ و پاسخ مفیدی با توسعه‌دهندگان معروف پیدا کنید. در بخش Udacity Talks، بهترین متخصصان سیلیکون‌ولی یا همان غول‌های تکنولوژی، اطلاعات مفیدی به بینندگان ارائه می‌کنند. همچنین جالب است بدانید این موسسه آموزشی اپلیکیشن با همین نام نیز دارد. این اپلیکیشن منبع آموزشی مناسبی برای افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی محسوب می‌شود.

The Coding Train: اگر بخواهیم در یک کلمه این کانال یادگیری برنامه‌نویسی یوتیوب را توصیف کنیم، تنوع انتخاب درستی است. ویدئو‌های کانال یوتیوب قطار برنامه‌نویسی به موضوعاتی مانند آموزش‌های برنامه‌نویسی، دعوت مهمان برای جلسات آموزشی و رقابت کدنویسی می‌پردازند. اگر می‌خواهید سرگرم شوید و کانال یوتیوب ارزشمندی را دنبال کنید، کانال The Coding Train را از دست ندهید.

Treehouse: هدف این کانال، انتشار دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی نیست بلکه ویدئو‌هایی شبیه Udacity Talks دارد. در کانال یوتیوب خانه درخت، افراد متخصص و علاقه‌مند در زمینه‌های طراحی سایت، توسعه اپلیکیشن و کسب‌وکار صحبت می‌کنند. همچنین اگر درباره داستان موفقیت دانشجویان کنجکاو هستید، جالب است بدانید این کانال محتوا‌هایی با این موضوع نیز ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید ویدئو‌هایی با موضوع داستان‌های انگیزشی، دیدگاه‌های مختلف از تکنولوژی و توسعه اپلیکیشن مشاهده کنید، کانال Treehouse یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

LevelUpTuts:ا Scott Tolindki نام دولپری است که در این کانال اقدام به تهیه بیش از ۱۰۰۰ویدئو رایگان آموزشی مختلفی کرده و آن‌ها را درون پلی‌لیست‌های مختلفی قرار داده است. در این کانال می‌توانید آموزش‌های پایه و تخصصی بسیاری با موضوعات وب و جاوااسکریپت تماشا کنید. طبق شعار خود کانال، با LevelUpTuts طراح وب بهتری خواهید شد.

Google Developers: اگر درباره آخرین اخبار اندروید کنجکاو هستید، حتما این کانال یوتیوب را دنبال کنید. در این کانال علاوه بر اندروید، می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره موضوعات دیگری مانند هوش مصنوعی، کلود و توسعه وب کسب کنید. اگر از مصاحبه با افرادی مرتبط با این حوزه‌ها لذت می‌برید، بخش Coffee with a googler را از دست ندهید.

Sean Allen: این کانال یوتیوب یکی از به‌روزترین کانال‌های آموزش کدنویسی حرفه‌ای است. اگر می‌خواهید به یک کانال یوتیوب برنامه‌نویسی به‌روز همراه با ویدئو‌های مبتکرانه دسترسی داشته باشید، دنبال کردن این کانال را فراموش نکنید. این کانال با Swift آموزش‌های مختلفی برای توسعه‌دهندگان آی‌اواس ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید مصاحبه‌های آموزنده و جالبی درباره تجربه‌های او در این کانال تماشا کنید.

Leancode.Academy: اگر از آن دسته برنامه‌نویسان علاقه‌مند به زبان جاوااسکریپت هستید، به احتمال زیاد عاشق این کانال یوتیوب خواهید شد. در این کانال، ویدئو‌های بسیاری با موضوعاتی مانند جنبه‌های مختلف این زبان و پلتفرم‌های مرتبط گذاشته می‌شود. در این کانال، پلی‌لیستی برای هرکدام از زبان‌های برنامه‌نویسی برای راحتی کاربران ساخته شده است.

Wes Bos: موضوع اصلی این کانال، توسعه وب‌سایت است. در کانال Wes Bos می‌توانید آموزش‌هایی با این موضوعاتی مانند زبان‌های HTML، JS و CSS پیدا کنید. اگر می‌خواهید ویدئو‌های آموزشی درباره Node.js تماشا کنید، به وب‌سایت شخصی صاحب این کانال یوتیوب مراجعه کنید. البته بهتر است بدانید آموزش‌های این سایت پریمیوم هستند.

TheNewBoston: اگر دنبال آموزش‌های رایگان و جامع برنامه‌نویسی در یوتیوب می‌گردید، TheNewBoston که یکی از محبوب‌ترین کانال‌ها در این زمینه است، انتخاب مناسبی به شمار می‌رود. در این کانال یوتیوب، آموزش‌های مختلفی برای تمام زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوااسکریپت، Python، PHP، جاوا و HTML ارائه می‌شود. جالب است بدانید دو میلیون و نیم نفر این کانال را دنبال می‌کنند و نزدیک به ۵۰۰میلیون از ویدئو‌های این کانال بازدید شده است.

SimonDev: در این کانال، ساخت بازی ساده با زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت در ۱۵دقیقه نشان داده می‌شود. البته بهتر است بدانید این کانال یوتیوب روی آموزش برنامه‌نویسی تمرکز ندارد؛ ولی مشاهده ساخت بازی‌ها می‌تواند برای شما جالب و آموزنده باشد. ویدئو‌های آموزشی Data Strucures و سایر ویدئو‌ها می‌توانند برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها مفید واقع شوند.

Derek Banas:ا Derek Banas در کانال خود ویدئو‌هایی با موضوعاتی همچون آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی Qt و ++C به علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی ارائه می‌کند. علاوه بر آموزش‌های ذکر شده، می‌توانید از آموزش زبان‌های دیگری مانند سی شارپ، پایتون و توسعه بازی نیز در این کانال بهره‌مند شوند. جالب است بدانید حتی ویدئو‌های آموزش آشپزی نیز در این کانال بارگذاری شده‌اند.

Ben Awad: آموزش‌های برنامه‌نویسی این کانال برای افرادی مبتدی مناسب است و می‌توانند اطلاعات مفیدی را بیننده ارائه کند. جالب است بدانید بن استارت‌آپ‌های مختلفی می‌سازد و گزارش‌های هفتگی آن را در کانال یوتیوب خود بارگذاری می‌کند.

CodeCourse: اگر به یادگیری برنامه‌نویسی دارید، ولی نمی‌دانید از کدام کانال یوتیوب شروع کنید، ما کانال CodeCourse را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ویدئو‌های آموزشی زبان PHP این کانال همراه با تاکید بر اصول استانداردنویسی، یکی از بهترین منابع برای علاقه‌مندان این حوزه است. در این کانال، پلی‌لیست‌های مختلفی با موضوعاتی مانند #C، لاراول و Nuxt.js برای مبتدیان فراهم شده است.

Corey Schafer:ا Corey Schafer یک توسعه‌دهنده فعال دنیای زبان برنامه‌نویسی پایتون است. ویدئو‌های آموزشی پایتون این کانال، محبوب تازه‌کاران حوزه برنامه‌نویسی است. برخی از سری ویدئو‌های این کانال طولانی هستند، ولی می‌توانند شما را به سطحی بالاتر از سطح مبتدی برسانند.

سخن آخر: ممکن است در فهرست ما، کانال‌های دولوپر‌های محبوب موردنظر شما نباشد. علاوه بر کانال‌های معرفی شده ما، کانال‌های مشابه دیگری مانند نیز Eli the Computer Guy، ProgrammingKnowledge، Edureka، Traversy Media، Programming with Mosh، DesignCourse، Hitrsh Coudhary، DevTips، Academind، Darrel Wilson، Fun Fun Function، Mike Locke، Tech with Tim و Joe Parys Academy برای علاقه‌مندان به زبان‌های برنامه‌نویسی اقدام به تولید محتوای ویدئویی می‌کنند که با دنبال کردن و مشاهده ویدئو‌های آن‌ها می‌توانید به دنیایی از اطلاعات ارزشمند دسترسی داشته باشید.
 
منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها