100دقیقه جلسه بی‌نتیجه برای بخشش آرمان

اولیای‌دم غزاله: فقط قصاص می‌خواهیم

100 دقیقه جلسه برای جلب رضایت خانواده غزاله بی نتیجه ماند و پسر جوان با اصرار الیای دم مقتول یک قدم به چوبه دار نزدیکتر شد.
کد خبر: ۱۳۴۱۵۸۷

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین، آرمان در این پرونده متهم است دوازدهم بهمن92 دختر موردعلاقه‌اش به نام غزاله را با ضربه میله بارفیکس کشته و جسدش را در چمدان گذاشته و در سطل زباله انداخته است. بعد از افشای راز این قتل، دو بار حکم قصاص گرفت و یکبار تا پای چوبه‌دار رفت. خانواده جوان اعدامی از طریق فوتبالیست‌ها، هنرمندان و عادل فردوسی‌پور کمک گرفتند تا شاید بتوانند روزنه‌ای برای جلب‌رضایت از خانواده غزاله باز کنند.

دیروز در دادسرای جنایی تهران و در حضور سرپرست دادسرای جنایی تهران جلسه صلح‌وسازش برای کسب‌رضایت اولیای‌دم تشکیل شد. محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در این جلسه گفت: آرمان اشتباه کرده و مرتکب قتل شده اما در زندان وضعیت او را بررسی کردم که حتی یک اشتباه انضباطی هم نداشته و در این هفت‌سال و نیمی که در زندان بوده زجر کارش را تحمل کرده است. می‌توانید حتی حق‌المصالحه بگیرید و با آن یک مرکزدرمانی یا یک مدرسه بسازید. با قصاص کاری پیش نمی‌رود. خداوند همه را به بخشش توصیه کرده است.

پدر و مادر غزاله هم در این جلسه گفتند: اگر دخترمان در یک دعوا و به‌صورت اتفاقی کشته می‌شد قاتل را می‌بخشیدیم. آرمان را اعدام می‌کنیم تا دیگر عذاب نکشد، زجر نبیند و به آرامش برسد. نه وجه‌المصالحه می‌خواهیم نه می‌بخشیم، فقط قصاص قاتل دخترمان را می‌خواهیم. اگر غزاله را دوست داشت او را نمی‌کشت.

خانواده آرمان هم در ادامه این جلسه گفت: پسرشان عشق و احساسش را کنترل نکرده و با بی‌تدبیری این اقدام را انجام داده است. پسر کوچکشان حتی در پی این اتفاق و سرنوشت نامعلوم برادرش دو بارخودکشی‌کرده و از سرنوشت برادرش می‌ترسد.

آرمان که حالا 26ساله شده در این جلسه خطاب به اولیای‌دم گفت: بیش از هفت‌سال از این ماجرا می‌گذرد و همه چیز برایم مثل یک کابوس است. باعث ناراحتی‌ و بدبختی‌ برای خودم و دو خانواده شدم. غزاله را دوست داشتم. وقتی او را از خانه بیرون برده و رهایش کردم او زنده بود اما بعد همه گفتند او مرده است. در زندان در یک اتاق 3در2 با چند اعدامی هستم. روزگار سختی دارم و به بیماری‌های مختلف مبتلا شده‌ام. شما هر تصمیمی بگیرید من موافقم.

در پایان این جلسه 100دقیقه‌ای، مادر آرمان به پای والدین مقتول افتاد تا بتواند رضایت بگیرد اما آنها حاضر به بخشش نشدند. آرمان به زندان بازگشت و یک گام به مرگ نزدیک‌تر شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها