تشدید اوضاع غزه و خطر آغاز جنگ جدید

تکرار حملات هوایی رژیم صهیونیستی و تشدید محاصره نوار غزه، باعث تشدید مشکلات این منطقه شده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۷۳۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به علت تکرار حملات هوایی رژیم صهیونیستی و تشدید محاصره منطقه و همچنین کاهش محدوده مجاز ماهیگیری از ۱۲ مایل به ۶ مایل، در وضع وخیمی به سر می‌برند.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی مانع بازسازی نوار غزه می‌شود و همین امر باعث شده است نیرو‌های مقاومت فلسطین تهدید به افزایش مبارزات خود علیه این رژیم کنند.

این گزارش می‌افزاید بار دیگر بوی باروت از آسمان نوار غزه به مشام می‌رسد. رژیم اشغالگر صهیونیستی حملات خود به نوار غزه و بمباران مواضع نیرو‌های مقاومت را از سر گرفته است. این درحالیست که تهدیدات دولت نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد.

حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: حمله به نوار غزه، تشدید محاصره منطقه، بستن گذرگاه‌ها و جلوگیری از بازسازی منطقه از عوامل تشدید اوضاع منطقه است.

حازم قاسم در ادامه گفت: نیرو‌های مقاومت قاطعانه اعلام می‌کنند که به دشمن صهیونیستی اجازه تشدید حملات را نخواهند داد و این حملات با واکنش نیرو‌های مقاومت مواجه خواهد شد. به دشمن صهیونیستی اجازه تغییر معادلات یا قوانین درگیری را نخواهیم داد و دشمن صهیونیستی موفق به اخلال در مواضع نیرو‌های مقاومت نخواهد شد.

نزار عیاش رئیس سندیکای ماهیگیران فلسطینی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: با این تصمیم ظالمانه، تقریبا فعالیت حدود هزار و چهارصد قایق ماهیگیری فلسطینی‌ها در سواحل نوار غزه متوقف شده است.

خبرنگار العالم در ادامه گفت: درباره بازسازی نوارغزه باید گفت کشور‌هایی که متعهد به بازسازی نوار غزه شده اند، همچنان تسلیم خواست رژیم صهیونیستی هستند و به علت تلاش‌های این رژیم برای اعمال فشار بر نیرو‌های مقاومت، از وعده‌های خود عقب نشینی کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها