تداوم تغییرات اقلیمی

موج گرما و تشدید بیماری در غرب آمریکا

در دو ماه اخیر؛ ۳ هزار و ۵۰۴ مورد بیماری مرتبط به گرمازدگی در ایالت‌های آلاسکا، آیداهو، اورگن و واشنگتن گزارش شده است.
کد خبر: ۱۳۲۶۹۷۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از­ ­­خبرگزاری صدا و سیما؛ بر اساس یک بررسی منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، دمای بالای هوا در مناطق شمال غربی آمریکا موجب افزایش بیماری‌های مرتبط با گرمازدگی و موارد مراجعه به بیمارستان‌ها شده است.

طبق این بررسی امواج گرمایی که به کرات در آمریکا رخ می‌دهد و تغییرات آب و هوایی موجب تشدید امواج گرمایی شده است که مستقیما بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارد و از جمله باعث بروز بیماری‌های مرتبط با گرمازدگی و مرگ و میر‌ها می‌شود.

همچنین طبق بررسی منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، پیش بینی می‌شود روند افزایش دما در مناطق شمال غربی آمریکا موجب اثرات بسیار نامطلوبی در سلامت افراد طی سال‌های آینده شود.

بیشتر مناطق ایالت‌های اورگن و واشنگتن بین ۲۵ تا ۳۰ ژوئن تحت هشدار گرمای بیش از حد از سوی سازمان ملی هواشناسی آمریکا قرار گرفتند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، گرمای بی سابقه بیشترین تاثیر را در این دو ایالت به ویژه منطقه کلان شهری پورتلند داشته است که دما به ۴۶.۷ درجه سانتیگراد رسید که ۵.۶ درجه کمتر از میزان میانگین روزانه حداکثر دما در ماه ژوئن بوده است.

همچنین طی ماه‌های مه و ژوئن، در مجموع ۳ هزار و ۵۰۴ مورد بیماری مرتبط به گرمازدگی که به مراکز اورژانس مراجعه کردند در ایالت‌های آلاسکا، آیداهو، اورگن و واشنگتن گزارش شده است.

تقریبا ۷۹ درصد این موارد بین ۲۵ تا ۳۰ ژوئن رخ داده است، زمانی که ایالت‌های اورگن و واشنگتن تحت هشدار گرمای بیش از حد قرار داشتند.

همچنین طبق بررسی منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، مردان و زنان دارای سن ۷۵ سال و و بالاتر بیشتر تحت تاثیر این گرما قرار گرفتند. موج گرما در مناطق شمال غربی آمریکا تاثیر قابل توجهی بر سلامت عمومی دارد و مراکز بهداشت باید برنامه‌هایی برای پاسخگویی به مسئله تدوین کنند و از جوامع در برابر بیماری‌های مرتبط با گرمازدگی و مرگ و میر‌های ناشی از آن محافظت کنند.

موج گرما و تشدید بیماری در غرب آمریکاسی میلیون نفر در غرب آمریکا و کانادا با موج بی سابقه‌ای از گرما روبرو شده اند. کانادا برای کاستن از خطر آتش سوزی جنگلی، محدودیت‌های اضطراری تازه‌ای برای سرعت حرکت قطار‌ها در راه آهن این کشور اعمال کرده است.

به گزارش مؤسسه تغییرات جوی کوپرنیک، دمای سطح و هوای کره زمین در نوامبر ۲۰۲۰ حدود ۰.۷۷ درجه سانتی‌گراد بالاتر از متوسط دمای ماه نوامبر بین سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۰ بوده‌است. این روند در سال ۱، ۲۰۲ نیز ادامه دارد و امسال رکورد جدیدی برجای گذاشته است

مؤسسه تغییرات جوی کوپرنیک هشدار داد با گرمترین سال ثبت شده در تاریخ هواشناسی کره زمین روبرو هستیم و تغییرات اقلیمی خطرات فراوانی بر محیط زیست کره زمین برجای گذاشته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها