مدیرکل دفتر بازرسی سازمان غذا و دارو تاکید کرد؛

برخورد با داروخانه های متخلف در عرضه انسولین قلمی

کودکانی که در معرض سطح بالایی از آلودگی هوا قرار دارند، احتمالاً کنترل مهاری ضعیفی در اواخر کودکی و مهارت های ضعیف تحصیلی در اوایل نوجوانی از جمله درک مطلب و مهارت های ریاضی دارند.
کد خبر: ۱۳۲۶۷۶۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، مشکل مهارکنندگی در اواخر کودکی به عنوان مقدمه‌ای برای مشکلات بعدی مربوط به آلودگی هوا شناخته شده است. مداخلاتی که کنترل مهاری را هدف قرار می‌دهند ممکن است نتایج را بهبود بخشد.

«امی مارگولیس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلمبیا، در این باره می‌گوید: «کودکانی که کنترل مهاری ضعیفی دارند کمتر قادر به نادیده گرفتن یک واکنش متداول در مقابل واکنش غیرمعمول هستند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با به خطر افتادن کنترل مهاری در دوران کودکی، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در زمان قبل تولد ممکن است شرایطی را ایجاد کند که بعداً مهارت‌های تحصیلی بر اساس آن ساخته می‌شود.»

به گفته مارگولیس، «هنگام ارزیابی مشکلات یادگیری دانش آموز و تدوین برنامه‌های درمانی، والدین و معلمان باید در نظر بگیرند که مشکلات تحصیلی مربوط به مواجهه با محیط زیست ممکن است نیاز به مداخله متمرکز بر مشکلات کنترل مهاری داشته باشد.»

به گفته محققان، کاهش سطح آلودگی هوا ممکن است از این عوارض جلوگیری کرده و منجر به بهبود در روند تحصیلی کودکان شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها