تیم ملی فوتبال ایران در مصاف‌های قبلی با تیم های حاضر در گروه B رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عملکرد بهتری داشته و نتایج مناسب‌تری گرفته است.
کد خبر: ۱۳۲۴۶۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز پنجشنبه برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران رقبای خود را شناخت.

شاگردان دراگان اسکوچیچ باید در گروه A با تیم‌های عراق، سوریه، امارات، کره جنوبی و لبنان پیکار داشته باشند.

تیم ملی ایران با همه هم‌گروهی‌های خود پیش از این در مقدماتی جام جهانی پیکار داشته و بارها در رقابت‌های مختلف شاهد جدال ملی‌پوشان با آنها در نسل‌های مختلف بوده‌ایم.

نکته جالب توجه این است که در آمار رو در رو، نسبت به هر پنج رقیب دستِ بالا را داشته‌ایم و بردهای بیشتری را به دست آورده‌ایم.

کره جنوبی:

ایران، گربه سیاه تک‌ تک تیم‌ های گروه B (+عکس)

۱۳ برد، ۹ مساوی و ۹ شکست ماحصل نتایج رو در روی تیم ملی ایران و کره جنوبی در رقابت‌های مختلف بوده است.

کره جنوبی در ۶ دیدار اخیر با تیم ملی ایران بردی نداشته و چهار باخت و ۲ تساوی عایدش شده است. آنها آخرین بار در جام ملت‌های ۲۰۱۱ موفق شدند با نتیجه یک بر صفر از سد ایران بگذرند و بعد از آن هیچوقت به این موفقیت دست پیدا نکردند.

ایران و کره برای چهارمین دوره متوالی در انتخابی جام جهانی با یکدیگر در یک گروه قرار دارند و رقبایی آشنا برای یکدیگر به حساب می‌آیند.

امارات:

ایران، گربه سیاه تک‌ تک تیم‌ های گروه B (+عکس)

بعد از پیروزی در دور گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ با تک گل دیرهنگام رضا قوچان‌نژاد دیگر با امارات مصافی نداشته‌ایم و حالا بعد از حدود هفت سال باید منتظر هفدهمین و هجدهمین تقابل با این تیم حاشیه خلیج فارس باشیم. ۱۲ برد، سه مساوی و تنها یک شکست نتیجه تقابل‌های این ۲ تیم بوده و ایران با اقتدار نسبت به حریف خود عملکرد بهتری داشته است.

امارات در هشت مصاف آخر مقابل ما بردی نداشته است. ایران و امارات برای سومین بار بعد از انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ باهم در یک گروه قرار دارند.

چهار برد و ۲ تساوی برای ما حاصل شده اما هیچوقت در ۲ دوره قبلی به جام جهانی صعود نکردیم.

عراق:

ایران، گربه سیاه تک‌ تک تیم‌ های گروه B (+عکس)

رقیب نام‌آشنایی که مانند دور دوم در این مرحله هم باید به دیدارش برویم. ۲۹ بازی بین ایران و عراق انجام شده که ۱۶ برد سهم ملی‌پوشان ایران بوده و عراق به ۶ برد دست پیدا کرده است.

ایران و عراق بعد از انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ در راه جام جهانی ۲۰۲۲ هم باید با یکدیگر پیکار داشته باشند.

در پنج دیدار قبلی سه برد برای ایران و ۲ پیروزی برای عراق به ثبت رسیده است و حالا ۲ جدال دیگر در راه خواهد بود.

علی دایی با چهار گل زده بهترین گلزن در تقابل‌های این ۲ تیم است و سردار آزمونِ سه گله توانایی شکستن این رکورد را دارد.

سوریه:

ایران، گربه سیاه تک‌ تک تیم‌ های گروه B (+عکس)

فروردین امسال بود که سوریه را در دیداری تدارکاتی شکست دادیم. البته در آن مسابقه سوری‌ها با تمام توان به میدان نیامده بودند.

تا به حال در ۲۸ رقابتی که ایران و سوریه داشته‌اند ۱۶ پیروزی برای ملی‌پوشان به ثبت رسیده و سوریه در یک بازی به برتری رسیده که از آن پیروزی ۴۸ سال می‌گذرد.

پنج پیروزی و ۶ تساوی در ۱۲ رویارویی ۲ تیم در مقدماتی جام جهانی به دست آمده و همین نشان می‌دهد که تیم ما در شرایط بسیار بهتری نسبت به رقیب غرب آسیایی خود قرار دارد البته در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ تنها تیمی که مقابل ایرانِ کارلوس کی‌روش شکست نخورد همین سوریه بود که ۲ تساوی را به دست آورد.

علی دایی مقابل سوریه هم بهترین آمار گلزنی را دارد. بعد از شهریار که چهار گل به ثمر رسانده سردار آزمون و مهدی طارمی با سه گل حضور دارند.

لبنان:

ایران، گربه سیاه تک‌ تک تیم‌ های گروه B (+عکس)

و اما لبنان. تیمی که در ۱۰ بازی رو در رو مقابل ایران فقط یک برد داشته و در هشت بازی تسلیم شده و شکست خورده است.

تنها پیروزی لبنان مقابل ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ بود که موفق شدند در خانه خودشان با یک گل از سد ایران بگذرند البته که در دیدار برگشت شاگردان کارلوس کی‌روش با چهار گل آنها را به خانه فرستادند.

در سه تقابل اخیر ایران و لبنان سه برد برای ایران به دست آمده و در هر دیدار حداقل چهار گل به این تیم زده‌ایم.

حالا شاگردان جمال طاهر که خودش در جام ملت‌های ۲۰۰۰ به عنوان کاپیتان لبنان از ایران چهار گل دریافت کرده بود باید برای خلق یک شگفتی به مصاف یوزهای پارسی بروند.

دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از یازدهم شهریورماه آغاز می‌شود و در نهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها