نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت

خروج غیر قانونی آمریکا از برجام عامل مشکلات مذاکرات وین

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، مشکلات کنونی توافقنامه هسته‌ای ایران در وین را ناشی از خروج غیر قانونی آمریکا از این توافقنامه توصیف کرد.
کد خبر: ۱۳۲۴۱۳۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت: علت مشکلات کنونی درخصوص توافقنامه هسته‌ای (برجام)، خروج آمریکا از این توافقنامه است این در حالی است که هیچکدام از گام‌های ایران بدون علت نبوده بلکه نوعی واکنش به خروج آمریکا از این توافقنامه بوده است.

نبنزیا افزود: آمریکا هنوز هم قطعنامه سازمان ملل را که بر اساس آن توافقنامه هسته‌ای تصویب شد، نقض می‌کند و این در حالی است که هدف از این توافق بازداشتن ایران یا ویران سازی آن نبوده بلکه عادی سازی روابط اقتصادی و همکاری در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای بوده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تصریح کرد ما تا کنون تغییری در رفتار دولت جدید آمریکا مشاهده نکرده ایم بلکه شاهد فشار‌های حداکثری علیه تهران هستیم که این نقض قطعنامه سازمان ملل محسوب می‌شود.

واسیلی نبنزیا تاکید کرد احیای مجدد برجام نیازمند آن است که واشنگتن فورا تعهدات خود را از سر بگیرد و ایران نیز از اقدامات خود عقب نشینی و شفافیت برنامه هسته‌ای خود را تضمین کند.

آمریکا با وجود برگزاری شش دور مذاکرات کمیسیون برجام در وین بر حفظ تحریم‌های دوره دونالد ترامپ ضد ایران مصرّ است. تعداد این تحریم‌ها حدود ۵۴۵ تحریم است و بیش از دو برابر تحریم‌هایی است که در برجام باقی مانده بود و مانع استفاده ایران از منافع اقتصادی برجام است.

منبع نزدیک به مذاکرات وین در توصیفی کلی از رویکرد آمریکا در دوره جو بایدن در موضوع برجام، به شبکه خبری پرس‌تی‌وی گفت: در عمل سیاست دولت جدید آمریکا نیز ادامه همان سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها