سرزنش کردن را کنار بگذارید؛

اضافه‌ وزن کودکان در دوران کرونا

یک مطالعه جدید نشان داده است، غذاهای فوق العاده فرآوری شده مانند پیتزا منجمد و نوشیدنی‌ های گازدار بیش از 60 درصد کالری مصرفی توسط کودکان انگلیسی را تشکیل می‌دهند.
یک مطالعه جدید نشان داده است، غذاهای فوق العاده فرآوری شده مانند پیتزا منجمد و نوشیدنی‌ های گازدار بیش از 60 درصد کالری مصرفی توسط کودکان انگلیسی را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۲۱۵۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، غذاهای فوق العاده فرآوری شده از جمله پیتزاهای منجمد و نوشیدنی‌ های گازدار اکنون بیش از ۶۰ درصد کالری مصرفی توسط کودکان انگلیسی را تشکیل و خطر چاقی آنها را در بزرگسالی افزایش می‌دهد.

محققان داده‌های مربوط به هزاران کودک انگلیسی را که در دهه ۱۹۹۰ متولد شدند، مطالعه کردند و انواع غذاهای مصرفی و پیوند چاقی بزرگسالان را تحت نظر قرار دادند.

آنها دریافتند کسانی که غذاهای فوق‌العاده فرآوری شده مصرف می‌کنند بیشتر دچار چاقی هستند، این می تواند به دلیل عدم احساس سیری در این غذاها باشد که باعث می‌شود افراد بیشتر غذا بخورند.

طبق گفته تیم امپریال کالج لندن ، این کودکان در بزرگسالی در معرض خطر افزایش چاقی قرار می‌گیرند و برای کاهش آسیب، اقدامات فوری لازم است.

آنها از دولت خواسته‌اند مقرراتی را تنظیم کند که از سلامت کودکان محافظت می‌کند و نسبت این غذاها را در رژیم غذایی آنها کاهش می‌دهد.

محققان ادعا می‌کنند الگوهای غذایی ایجاد شده در کودکی تا بزرگسالی گسترش می‌یابد و به طور بالقوه کودکان را در مسیر مادام العمر چاقی و طیف وسیعی از نتایج منفی جسمی و روانی از جمله دیابت و سرطان قرار می‌دهد.

این تحقیق شواهد مهمی در مورد آسیب احتمالی مصرف غذاهای کاملاً فرآوری شده که اغلب ارزان و به طور گسترده در دسترس هستند و بسیار به بازار عرضه می‌شوند، ارائه می‌دهد.

پروفسور کریستوفر میلت، نویسنده مطالعه گفت: هدف اصلی تحقیق در مورد چرایی بالا بودن میزان چاقی در میان کودکان انگلیس و تأثیر طولانی مدت آن است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها