سازمان ملل متحد اولین هفته جهانی ایمنی راه ها را برگزار کرده است. هدف از برگزاری این هفته کاهش مرگ و میر ناشی ازسوانح جاده ای در سراسر جهان است.
کد خبر: ۱۳۲۰۱۹

به گزارش شبکه BBC ، سازمان ملل متحد در هفته ایمنی راه ها بیش از همه تلاش دارد جوانان را نسبت به خطرات تصادفات رانندگی آگاه کند، زیرا جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی نشان داده که حوادث جاده ای بزرگترین عامل مرگ گروه سنی 10 و 24 سال است.
در همین حال، تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا، و مایکل شوماخر، قهرمان اتومبیلرانی جهان، مشترکا خواستار برگزاری کنفرانسی از سوی سازمان ملل متحد برای مبارزه با تلفات حوادث رانندگی شده اند.
براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی همچنین برای رده سنی 19 تا 24 سال، تصادفات رانندگی حتی بیشتر از بیماری های ایدز و مالاریا قربانی می گیرند. قربانیان تصادفات جاده ای معمولا خود رانندگی نمی کنند بلکه عابر پیاده، دوچرخه سوار یا افرادی هستند که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند.

حدود چهارصد هزار جوان در جهان سالانه در جریان تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند.
آفریقا بالاترین آمار مرگ و میرها در جریان تصادفات رانندگی را دارد و آنهایی که در حوادث رانندگی این قاره کشته می شوند اغلب کودکانی هستند که سرگرم بازی در خیابان بوده اند.
بالاترین آمار مرگ و میر در همه گروه های سنی متعلق به چین است. در این کشور به طور روزانه 300 نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند.
در حالی که تلفات جاده ای جوانان در قاره آسیا، در ارتباط با تصادف با موتورسیکلت است، در اروپا و آمریکا بیشتر قربانیان جوانانی هستند که تازه گواهینامه رانندگی گرفته اند و تجربه رانندگی کمی داشته اند.
سازمان ملل متحد همچنین می خواهد که دولت ها اهمیت بیشتری را برای احداث جاده های امن تر قائل باشند و برای بازی کودکان محل هایی ویژه که تردد خودروها ممنوع است، در نظر بگیرند.

تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا، و مایکل شوماخر، قهرمان آلمانی تبار اتومبیلرانی جهان، مشترکا خواستار برگزاری کنفرانسی در مورد مبارزه با مرگ و میر جاده ای شده اند.
مایکل شوماخر، که سالیان سال تلاش داشته با سرعت هر چه بیشتر رانندگی کند، اولین فردی نیست که برای تبلیغ درباره رانندگی امن تلاش می کند اما قهرمان هفت دور مسابقات فرمول 1 تصمیم گرفته که همراه با نخست وزیر بریتانیا در این راه گام بردارد.
شوماخر گفت که برای این که جاده ها امن تر باشد به رانندگان ماهرتر نیاز است: من فکر می کنم نمونه خوبی برای نشان دادن مهارت در رانندگی باشم. من در این تلاش گروهی شرکت کردم تا به مردم نشان بدهم که جاده برای مسابقات اتومبیلرانی نیست و آنهایی که به مسابقه علاقه دارند باید از میدان های مسابقه استفاده کنند.
سازمان ملل متحد می گوید هزینه تصادفات جاده ای در جهان به 518 میلیارد دلار در سال می رسد.
براساس برآورد سازمان ملل متحد ، کشورهای فقیرتر بیشتر از کمک های مالی که برای توسعه دریافت می کنند برای تصادفات جاده ای هزینه می کنند.
سازمان ملل متحد می گوید کاهش سرعت مجاز و احداث جاده های امنتر می تواند به کاهش آمار مرگ و میر جاده ای به میزان زیادی کمک کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها