در جمهوری دمکراتیک کنگو، کوه آتشفشان «نیراگونگو» فوران کرده است که یکی از فعال‌ترین کوه‌های آتشفشان آفریقاست.
کد خبر: ۱۳۱۶۸۸۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در جمهوری دمکراتیک کنگو، کوه آتشفشان «نیراگونگو» فوران کرده است که یکی از فعال‌ترین کوه‌های آتشفشان آفریقاست.
در شهر «گوما» که ششمین شهر بزرگ کنگوست، برق قطع شد و ساکنان محلی دچار سراسیمگی شدند. آخرین بار در سال ۲۰۰۲ فوران نیراگونگو رخ داد که مواد مذاب ۴۰ درصد خانه‌های شهر را ویران مرد و ۲۵۰ نفر جان خود را ازدست دادند.

کوه نیراگونگو (Mount Nyiragongo)، کوه آتشفشانی با ارتفاع ۳٬۴۷۰ متر است. این کوه در حاشیه شرقی جمهوری دمکراتیک کنگو و در نزدیک مرز این کشور با روآندا قرار دارد. شهر گوما، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، بر دامنه این آتشفشان فعال، واقع شده‌است. کوه نیراگونگو در دهه‌های اخیر دو بار فوران کرده‌است، یک‌بار در سال ۱۹۷۷ میلادی و یک‌بار در سال ۲۰۰۲ میلادی. در دهانه کوه نیراگونگو، دریاچه‌ای از مواد مذاب وجود دارد که بزرگ‌ترین دریاچه مواد مذاب در جهان، شناخته شده‌است. به گفته دانشمندان، این دریاچه بیش از ۷۰۰ پا عرض و چندین مایل عمق دارد.

تعداد بازدید : 136



از ژوئن سال ۲۰۱۰، این دریاچه به‌طور عمده در یک محوطهٔ مخروط استوانه‌ای به ابعاد ۱۸ متر، ارتفاع و ۱۸۰ متر عرض در کف دهانه محدود شده‌است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها