خرما یک غذای تاریخی است. به گفته باستان‌شناسان شواهدی از این غذا در ۷ هزار سال پیش از میلاد در دست است.این میوه قهوه‌ای و چروکیده در خاورمیانه هزاران سال است یک غذای اصلی به حساب می‌آید و دلایل بسیار خوبی نیز برای آن وجود دارد.
خرما یک غذای تاریخی است. به گفته باستان‌شناسان شواهدی از این غذا در ۷ هزار سال پیش از میلاد در دست است.این میوه قهوه‌ای و چروکیده در خاورمیانه هزاران سال است یک غذای اصلی به حساب می‌آید و دلایل بسیار خوبی نیز برای آن وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، در آغاز باید گفت خرما سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و یکی از غذاهای گیاهی مفید است. خرما مس، آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم، ویتامین ب، نیاسین، اسید پانتوتنیک و ریبوفلاوین دارد.

همچنین مقدار کافی ویتامین آ، ک، کاروتن، لوتئین و زیخانتین دارد. مقداز زیادی فیبر دارد که به‌خوبی بدن را در سم‌زدایی کمک می‌کند.

فقط ۳ خرما در روز

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهند که خرما یک غذای ایده‌آل برای بدن ماست. این تحقیقات نشان می‌دهند خرما ۱۵ ماده معدنی و از جمله سلنیوم دارد که عاملی موثر در مبارزه با سرطان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

خرما ۲۳ نوع آمینو اسید دارد و اسیدهای چرب اشباع‌نشده مانند پالمیتولیک، اولئیک، لینولئیک، و لینولنیک اسید دارد. شما برای استفاده از مزایای خرما فقط کافی است که ۳ عدد آن را در روز بخورید.

۱. به‌راحتی در دسترس است

با خوردن خرما انرژی لازم را به دست می‌آورید. وقتی در ساعت ۳ بعدازظهر دیگر انرژی ندارید، یک خرما بخورید.

فیبر موجود در خرما باعث می‌شود که انرژی حاصل از خرما بلندمدت باشد، و مثل شیرینی‌جات به یکباره میزان قند بدن را بالا نمی‌برد.

۲. به هضم غذا کمک می‌کند

خرما فیبر محلول به میزان زیاد دارد. فیبر محلول آب را به دستگاه گوارش شما می‌کشاند و به همین دلیل در صورت احساس سوء‌هاضمه توصیه می‌شود که چند عدد خرما بخورید.

جالب اینجا است که خرما برای اسهال نیز خوب است و به تعادل دستگاه گوارش کمک می‌کند. خوردن چند خرما به‌سرعت دل‌پیچه را بهبود می‌بخشد و باعث تقویت باکتری‌های خوب در معده شما می‌شود.

۳. تقویت سیستم ایمنی و استخوان‌ها

همان‌طور که گفته شد خرما سرشار از منگنز، مس، منیزیوم و سلینیوم است و تحقیقات نشان می دهد که سلینیوم به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند.

خرما همچنین غذایی عالی برای استخوان‌های شماست و جلوی پوکی استخوان را می‌گیرد. این به‌ویژه برای افراد مسن خوب است که به‌تدریج استخوان‌های آنها سست می‌شود.

۴. تعادل سطح آهن در کم‌ خونی

کم‌خونی یک بیماری بسیار شایع است که نتیجه رژیم غذایی معمول در جوامع امروزی است. خرما سرشار از آهن است و غذای خوبی برای متعادل کردن آن در بدن است. به همین دلیل بیماران مبتلا به کم‌خونی می‌توانند با خوردن خرما انرژی لازم در طول روز را به دست آورند.

۵. قلب شما را سالم نگه می‌دارد

شواهد زیادی در دست است که خرما برای قلب شما خوب است، به‌خصوص اگر از شب قبل آن را خیس کنید و صبح اول وقت آن را له کرده و بخورید.

مقدار زیاد پتاسیم در خرما برای قلب شما عالی است و خطر سکته قلبی و دیگر بیماری‌های مربوط به قلب را کاهش می‌دهد.

ما می‌دانیم که خرما به کاهش ال.دی.ال (کلسترول بد) در بدن کمک می‌کند و این کلسترول یکی از عوامل اصلی در حمله‌های قلبی است.

۶. حساسیت‌بر است

خرما همچنین مقدار زیادی گوگرد طبیعی دارد، که در کاهش حساسیت‌ها در بدن موثر است. در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۲ به چاپ رسیده، گوگرد طبیعی ترکیبی است که در درمان تعدادی از حساسیت‌های حاد به کار می‌رود.

در انتخاب خرما، همیشه به تازگی و گوشتی بودن آن توجه کنید. خرماهای له‌شده، سفت یا بدبو را نخرید.

اگر خرما را در یخچال بگذارید، می‌توانید حتی برای یک سال نیز آن را نگهداری کنید. خرمای تازه را در ظرف دربسته در یخچال بگذارید تا برای ۸ ماه تازه بماند.

منبع: عصر ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها