در ادامه خیمه شب بازی صاحبان ثروت و قدرت در امریکا، بایدن نبودن ترامپ در مراسم تحلیف را "بهتر" خواند.
کد خبر: ۱۳۰۰۵۱۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آتی آمریکا در نشست خبری خود در ایالت دلاور، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی این کشور برای عدم حضور در مراسم تحلیف بایدن در ۲۰ ژانویه را «امر خوبی» دانست.

وی گفت: اینکه ترامپ در مراسم مذکور حضور پیدا نخواهد داشت، امر خوبی است. او مایه شرم برای کشور است.

بایدن همچنین گفت که البته از دیدار با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در این مراسم خوشحال خواهد شد.
 
رئیس جمهور بعدی آمریکا سریع‌ترین راه برکناری دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا را مراسم تحلیف خود در تاریخ ۲۰ ژانویه جاری دانست.

جو بایدن گفت: با نانسی پلوسی و رهبران حزب دموکرات درباره برنامه‌هایم گفتگو خواهم کرد.

وی افزود: وجهه ما در جهان به دلیل ترامپ خدشه دار شده است و باید در این خصوص تحقیق شود.

بایدن استیضاح ترامپ را مربوط به کنگره دانست و در عین حال ادامه داد: سریع‌ترین راه برای خارج شدن ترامپ از کاخ سفید مراسم تحلیف در ۲۰ ژانویه است. زمانی که رئیس جمهور شوم در خصوص بسیاری از موضوعات مخالف تصمیمات ترامپ کار خواهم کرد.

دونالد ترامپ که پیش از این نیز گفته بود در مراسم تحلیف اول بهمن شرکت نمی کند، دیشب هم با انتشار پیامی اعلام کرد: به همه کسانی که سوال می‌کنند؛ در مراسم تحلیف جو بایدن در ۲۰ ژانویه شرکت نخواهم کرد.
 
وی گفت: حتی با وجودی که تماما مخالف نتیجه این انتخابات هستم و واقعیات صحت حرف های من را ثابت می کند، با این حال پیرو قانون روز ۲۰ ژانویه قدرت را واگذار می کنم.رئیس جمهور امریکا افزود: همواره گفته ام که به مبارزه مان ادامه می دهد تا مطمئن شویم که تنها آرای قانونی شمارش شود. اگرچه این مساله معرف پایان عالی ترین دوره نخست در تاریخ ریاست جمهوری است، اما آغازگر مبارزه ما برای بازگرداندن عظمت دوباره به آمریکاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها