ایسنا: افزایش دستمزد کارگرانی که تا 300هزار تومان دریافت می کنند، براساس قول مساعد وزیر کار و امور اجتماعی تجدیدنظر خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۸۳۹

علی دهقان کیا، عضو شورای عالی نظارت تامین اجتماعی در گفتگو با ایسنا، درباره تعیین حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: هنوز در این خصوص تصمیم گیری صورت نگرفته است ؛ چرا که جلسات شورای عالی تامین اجتماعی برای تعیین حقوق بازنشستگان به دلیل به تصویب نرسیدن بودجه سازمان برگزار نشد.
او افزود: میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداکثر تا اول اردیبهشت مشخص خواهد شد که به احتمال زیاد حقوق بازنشستگان 183هزار تومان تعیین خواهد شد؛ چرا که شورای عالی تامین اجتماعی ، مصوبه شورای عالی کار را مبنای تعیین حقوق بازنشستگان قرار می دهد.
دهقان کیا بیان کرد: اگر وضعیت مالی سازمان تامین اجتماعی در سال 86مناسب باشد، امکان داردسازمان هزینه ای را به عنوان سبدهزینه خانوار به بازنشستگان پرداخت کند.
وی درباره حداقل دستمزد کارگران برای سال 86تصریح کرد: همه کارگران از دستمزد مصوب امسال ناراضی هستند که این نارضایتی از سوی شوراهای اسلامی کار به کانون اعلام شده است.
عضو شورای عالی نظارت تامین اجتماعی گفت: پیشنهاد جامعه کارگری برای کارگران دارای سابقه این بود که دستمزد آنها 10درصد به اضافه روزی 500تومان افزایش یابد که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد که این موضوع تاثیر نامطلوبی نیز بر طرح طبقه بندی مشاغل دارد.
او با اشاره به ارائه قول مساعد از سوی وزیر کار مبنی بر برگزاری جلسه شورای عالی کار برای تجدید نظر بر دستمزد دیگر سطوح دستمزدی افزود: مقرر شده است در جلسه شورای عالی کار بر دستمزد کارگرانی که تا 300هزار تومان دریافت می کنند تجدید نظر شود؛ چرا که در غیر این صورت این دسته از کارگران متضرر می شوند.
دهقان کیا بیان کرد: در این خصوص مذاکرات لازم صورت گرفته است و نتایج آن تا اوایل هفته آینده مشخص خواهد شد، در غیر این صورت مجامع شوراهای اسلامی هر چه تصمیم بگیرند، کانون عالی نیز عمل خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها