به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، این ماشین همچنین تنها خودروی صفرکیلومتر مدل ۲۰۲۱ است که در آمریکا با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار میتوان خرید. اسپارک با قیمت پایهٔ ۱۴,۳۹۵ دلار، ارزانترین خودروی قبلی بازار یعنی میتسوبیشی میراژ را مغلوب میکند زیرا این هاچبک ژاپنی برای مدل ۲۰۲۱ مورد بهروزرسانی قرار گرفته و قیمت آن به ۱۵,۵۶۵ دلار افزایش یافته است.
سایر گزینهها در کلاس سابکامپکت نیز قیمت پایهٔ بالاتری دارند. این مدلها شامل نیسان ورسا با قیمت ۱۵,۸۵۵ دلار، هیوندای اکسنت با قیمت ۱۶,۳۹۰ دلار و کیا ریو با قیمت ۱۶,۸۱۵ دلار میشود. البته این قیمتها برای گیربکس دستی است و در نسخهٔ اتوماتیک که بیشتر خریداران خواهان آن هستند، قیمتها افزایش پیدا میکند. بااینحال، با گیربکس اتوماتیک هم اسپارک با قیمت پایهٔ ۱۵,۴۹۵ دلار ارزانترین گزینه خواهد بود و بعدازآن میراژ CVT با قیمت ۱۶,۵۹۰ دلار قرار میگیرد. گیربکس اتوماتیک اسپارک نیز از نوع CVT است که به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت متصل میشود.
هرچند هنوز هاچبکهای سابکامپکت در بازار ایالاتمتحده حضور دارند اما با افزایش محبوبیت کراساوورها، این کلاس رفتهرفته در حال از دست دادن مدلهای خود است. بهعنوانمثال، عرضهٔ خودروهایی مثل تویوتا یاریس، هوندا فیت و شورلت سونیک در آمریکا خاتمه یافته و بهاحتمالزیاد برای همین شورلت اسپارک هم خبری از نسل جدید نخواهد بود. البته جالب اینکه در همین شرایط، فروش اسپارک تا پایان سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۰ در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳ هزار دستگاه افزایش یافته و به ۲۳ هزار دستگاه رسیده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
فؤاد ایزدی، کارشناس حوزه روابط بینالملل در گفتوگو با «جامجم» تشریح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه عنوان شد