مزایا و کاربردهای جوش شیرین قسمت دو

جوش شیرین که به آن بی کربنات سدیم نیز می گویند ، به طور گسترده ای در پخت و پز استفاده می شود.جوش شیرین دارای انواع استفاده های مختلف خانگی و فواید زیادی دارد.
جوش شیرین که به آن بی کربنات سدیم نیز می گویند ، به طور گسترده ای در پخت و پز استفاده می شود.جوش شیرین دارای انواع استفاده های مختلف خانگی و فواید زیادی دارد.
کد خبر: ۱۲۹۱۲۴۴
  1. ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود بخشد

به گزارش جام جم آنلاین،در قسمت قبل به مورد از کاربرد های جوش شیرین اشاره شد. یرای مشاهده اینجا کلیک کنید.

جوش شیرین که به آن بی کربنات سدیم نیز گفته می شود ، یک مکمل محبوب در بین ورزشکاران است.

برخی مطالعات نشان می دهد که جوش شیرین می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری در اوج عملکرد خود عمل کنید ، به خصوص در حین تمرینات هوازی یا تمرین دو سرعت با شدت بالا
در حین ورزش با شدت زیاد ، سلول های عضلانی شما شروع به تولید اسید لاکتیک می کنند ، که مسئول احساس سوزش در هنگام ورزش است. اسید لاکتیک همچنین باعث کاهش PH درون سلول ها می شود که ممکن است باعث خستگی عضلات شود.

جوش شیرین دارای PH بالایی است ، که ممکن است به تاخیر انداختن خستگی کمک کند ، به شما اجازه می دهد در اوج خود ورزش کنید

به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد افرادی که جوش شیرین مصرف می کردند به طور متوسط 4 لی 5 دقیقه بیشتر از افرادی که جوش شیرین مصرف نمی کردند ، ورزش می کردند.

مصرف 300 میلی گرم جوش شیرین به ازای هر 33.8 اونس (1 لیتر) آب 1 الی 2 ساعت قبل از ورزش را توصیه می کند.

مطالعه دیگری افزود که مصرف آن 3 ساعت قبل از ورزش منجر به ناراحتی گوارشی کمتری می شود

2. خارش پوست و آفتاب سوختگی را برطرف کنید

برای تسکین خارش پوست غالباً یک وان جوش شیرین توصیه می شود. این حمام ها درمانی معمول برای خارش ناشی از گزش گزش و نیش زنبور عسل است.

علاوه بر این ، جوش شیرین ممکن است به تسکین خارش ناشی از آفتاب سوختگی کمک کند. برخی از افراد ادعا می كنند كه در صورت تركیب با سایر مواد مانند نشاسته ذرت و بلغور جو می تواند موثرتر باشد.

برای مناطق خاص تر ، می توانید یک خمیر با جوش شیرین و کمی آب ایجاد کنید. یک لایه ضخیم از خمیر را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

3- ممکن است پیشرفت بیماری مزمن کلیه را کند کند

افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه (CKD) به آرامی عملکرد کلیه های خود را از دست می دهند.

کلیه ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند زیرا به دفع مواد زائد و آب اضافی از خون کمک می کنند. در عین حال ، آنها به تعادل مواد معدنی مهم مانند پتاسیم ، سدیم و کلسیم کمک می کنند.

مطالعه ای بر روی 134 بزرگسال مبتلا به CKD نشان داد که کسانی که از مکمل های بی کربنات سدیم (جوش شیرین) استفاده می کنند 36٪ کمتر از افرادی که از مکمل ها استفاده نکرده اند ، پیشرفت سریع بیماری را تجربه می کنند.

قبل از مصرف جوش شیرین حتما با پزشک خود صحبت کنید.

4. ممکن است برخی از درمان های سرطان را بهبود بخشد

سرطان دومین علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.
این اغلب با شیمی درمانی درمان می شود ، که با کاهش یا توقف رشد سلول های سرطانی کار می کند. به طور معمول ، سلول های سرطانی با سرعت زیادی رشد و تقسیم می شوند.
برخی تحقیقات نشان می دهد که جوش شیرین می تواند به داروهای شیمی درمانی کمک کند و به طور موثرتری کار کنند. جوش شیرین ممکن است محیط را برای تومورها کمتر اسیدی کند ، که این امر به نفع درمان های شیمی درمانی است.

5. خنثی سازی بوهای یخچال

آیا تا به حال یخچال خود را باز کرده اید و با بوی تعجب آور بویی روبرو شده اید؟

این احتمال وجود دارد که برخی از غذاهای یخچال شما استقبال بیش از حد خود را از دست داده و شروع به خراب شدن کنند. این بوی بد ممکن است مدتها پس از تخلیه یخچال و تمیز کردن کامل آن بماند.

خوشبختانه جوش شیرین با خنثی سازی بوی بد می تواند به طراوت یخچال بدبو کمک کند. برای از بین بردن آنها با ذرات بو تعامل دارد ، نه اینکه فقط بوی آنها را پوشانده باشد.

یک فنجان را از جوش شیرین پر کنید و آن را در پشت یخچال خود قرار دهید تا بوی بد را خنثی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها